Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Een ijspaard? Hahaha, dat bestaat niet.
Excuse-me-je?????????????????????????????
1642675374358.png

Het bedhekje is geïnstalleerd. Fluoroze zoals mijn dochter het zou willen. Vanavond kan ze nog eens proberen om in het grote bed te slapen, maar deze keer dan zonder 4 keer eruit te vallen. En nee, we hebben niet voor een hoogslaper gekozen. :)

Ons dochter ligt al vanaf dag 1 dat ze in haar groot bed slaapt, met haar gezicht tegen dat bedhekje geplakt, gelukkig is dat een zacht netje maar aan de overzijde komt ze niet :laugh:

't Is enigszins nog haalbaar.

Mijn 4 jarige Elsa wilt een unicorn in onze tuin.
Mijn 4 jarige dochter vroeg deze week:
"Wanneer gaat Julia van K3 stoppen want ik wil ook een K3 worden ? En kan ik dan prinses en K3 tegelijk zijn ?"

Wat een schitterende gedachtegang toch.
En die eindeloze stroom aan vragen over de meest uiteenlopende dingen.

1 uur voor onze afspraak met K&G "ah er is geen dokter aanwezig, afspraak afgelast" :unsure:

Bon, morgen mogen we al terug dus geen probleem. Stiekem toch benieuwd naar het gewicht

1 uur voor onze afspraak met K&G "ah er is geen dokter aanwezig, afspraak afgelast" :unsure:

Bon, morgen mogen we al terug dus geen probleem. Stiekem toch benieuwd naar het gewicht
Wij hebben destijds zo'n weegschaal gehuurd van de CM, dat was toen heel goedkoop of gratis, weet het niet meer juist :unsure:.

Youtube Kids. Wat voor een afschuwelijke brol kan daar soms opstaan. Meeste voorgestelde filmpjes zijn niet in het Nederlands. Weet iemand hoe ik dit wegkrijg? App staat gewoon ingesteld in het Nederlands.
En ook niet normaal om te zien hoe sommige ouders hun kinderen gebruiken om in zulke bagger te figureren. Om nog van de product-placement te zwijgen. Dat is zo veel dat zelfs de VTM begin jaren '90 dit te gortig zou vinden.

Je kan jammer genoeg enkel video’s en kanalen blokkeren om dat weg te krijgen. Misschien zelf is wat zoeken naar Nederlandse kanalen/video’s, op basis van dat op te zoeken krijg je meer de juiste dingen voorgesteld. Een leuk kanaal (ook op tv, Nederland 3): Zappelin, de Nederlandse Ketnet. En Ketnet zelf heeft ook een kanaal.

edit: ook wel een leuke is Dierenpraattv

Youtube Kids. Wat voor een afschuwelijke brol kan daar soms opstaan. Meeste voorgestelde filmpjes zijn niet in het Nederlands. Weet iemand hoe ik dit wegkrijg? App staat gewoon ingesteld in het Nederlands.
En ook niet normaal om te zien hoe sommige ouders hun kinderen gebruiken om in zulke bagger te figureren. Om nog van de product-placement te zwijgen. Dat is zo veel dat zelfs de VTM begin jaren '90 dit te gortig zou vinden.

Geen idee welke leeftijd je kinderen zijn maar VRTNu staat vol ketnet programma's. Veel beter dan Youtube als je het mij vraagt.

Wij hebben gewoon een babyweegschaal gekocht. Dat kost u 1x 60€ en verkoop je nadien gewoon opnieuw. Dan kan je tenminste opvolgen, want 1x wegen elke 3 maand, dat zegt niet veel he... Het verschil de ene dag met de andere al vaak een halve kg (afhankelijk van uur/volle pamper/...)

én, je hebt dan een apparaat dat altijd hetzelfde is, want de weegschaal bij K&G gaat niet hetzelfde geven als de weegschaal bij de kinderarts.

Wij wogen ons kind door mét en zonder haar op de weegschaal te staan. Aangezien ze goed at en dronk hadden we niet het gevoel dat we moesten investeren in een babyweegschaal.

Wij hebben gewoon een babyweegschaal gekocht. Dat kost u 1x 60€ en verkoop je nadien gewoon opnieuw. Dan kan je tenminste opvolgen, want 1x wegen elke 3 maand, dat zegt niet veel he... Het verschil de ene dag met de andere al vaak een halve kg (afhankelijk van uur/volle pamper/...)

én, je hebt dan een apparaat dat altijd hetzelfde is, want de weegschaal bij K&G gaat niet hetzelfde geven als de weegschaal bij de kinderarts.
Zijt ge u dan niet teveel zorgen aan het maken over het gewicht?

Het is belangrijk dat hij voldoende bijkomt, maar even belangrijk is zijn alertheid enz...

Onze 2de had in het begin heel veel moeite om bij te komen, maar was wel alert en vol energie.

Kraamhulp is hier in het begin met alle kinderen dagelijks gekomen om te helpen met de borstvoeding en die had hun eigen weegschaal mee.

Zijt ge u dan niet teveel zorgen aan het maken over het gewicht?

Het is belangrijk dat hij voldoende bijkomt, maar even belangrijk is zijn alertheid enz...

Onze 2de had in het begin heel veel moeite om bij te komen, maar was wel alert en vol energie.

Kraamhulp is hier in het begin met alle kinderen dagelijks gekomen om te helpen met de borstvoeding en die had hun eigen weegschaal mee.
Als 2 mensen die veel kennen van statistiek, wordt dat allemaal mooi bijgehouden en in een grafiek gegoten. Je moet u niet op 1 individuele meting baseren natuurlijk...

Nu, eten is (na de problemen vlak na de bevalling) eigenlijk nooit een issue geweest hier, dus dan heb je de stress daarrond ook een pak minder he.

Waarom zou je in godsnaam zoveel je kind wegen buiten de eerste week, wanneer de vroedvrouw dat toch gewoon elke week komt. Je ziet dat hoor, als hij/zij niet goed bijkomt of afvalt :)

Terug
Bovenaan