Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Is dat eigenlijk iets dat je met fases hebt? Allé, mijn oren piepen soms ook, heel af en toe. Maar niet echt "last" van ofzo. Is dat dan tinnitus, of is dat normaal en heeft iedereen dat wel eens?
Goeie vraag, dat af en toe piepen heb ik ook, wanneer ik lig en duurt meestal maar een paar seconden. Of misschien anders ook, maar dan merk ik het wellicht minder. “Last” zou ik het ook zeker niet noemen.

Week 8 van de zwangerschap en mijn vrouw is echt niets waard :p Die sleept haar echt van haar bed naar haar bureau, smiddags in de zetel, dan nog wa werken, krampachtig wakker proberen blijven tot 21u en dan weer gaan slapen. Ze moet niet overgeven ofzo, maar wel misselijk als haar suiker efkens dipt. Dus heel de tijd aant sneukelen.
Nog 2 weken voor we weer naar de gynaecoloog gaan, nu zit ze haar ook constant zorgen te maken in verband met een mogelijke miskraam. Wat een rollercoaster. Pas vanaf 12 weken gaat het voor haar "echt" aanvoelen zegt ze.

Week 8 van de zwangerschap en mijn vrouw is echt niets waard :p Die sleept haar echt van haar bed naar haar bureau, smiddags in de zetel, dan nog wa werken, krampachtig wakker proberen blijven tot 21u en dan weer gaan slapen. Ze moet niet overgeven ofzo, maar wel misselijk als haar suiker efkens dipt. Dus heel de tijd aant sneukelen.
Nog 2 weken voor we weer naar de gynaecoloog gaan, nu zit ze haar ook constant zorgen te maken in verband met een mogelijke miskraam. Wat een rollercoaster. Pas vanaf 12 weken gaat het voor haar "echt" aanvoelen zegt ze.
Pro tip na 4 zwangerschappen. Dagboekje bijhouden voor uzelf met haar zwangerschapskwaaltjes en gedragsveranderingen. Dit om de discussie achteraf, "zo erg deed ik nu toch ook niet, of ik had geen problemen met mijn hormonen" te vermijden.

Pro tip na 4 zwangerschappen. Dagboekje bijhouden voor uzelf met haar zwangerschapskwaaltjes en gedragsveranderingen. Dit om de discussie achteraf, "zo erg deed ik nu toch ook niet, of ik had geen problemen met mijn hormonen" te vermijden.
aka "zouden we niet aan een 2e beginnen?" Dan haalt ge die klasseur boven :P

Korte, maar half gerelateerde update omdat ik er wat mee zit:

Een week na het stopzetten van de vorige zwangerschap ontwikkelde mijn vrouw tinnitus. Twee huisartsen deden daar nogal gelaten over, een KNO vond niets en verwees ons door naar een neuroloog. Die schreef een MRI voor, wat gisteren was.

Maar, wat ons niet werd gezegd/maar wij ook te lomp waren om te vragen, is wat bij zwangerschap. Een gewone MRI maakt niet echt uit, maar bleek dat ze een angiogram wilden maken (= contrastvloeistof) en dat kon nu niet doorgaan. De klassieke MRI wel dus het niet compleet een verloren onderzoek, maar goed niet ideaal dus. Lomp geweest. Net een week te vroeg zwanger infeite.

Juist niet hé, vorige week was uw vrouw ook zwanger maar wist je het gewoon nog niet. Dit lijkt me, hoewel ambetant voor uw vrouw, dan toch de betere situatie van de twee

Wanneer het gouden 2e trimester aanbreekt, heeft ze weer energie voor 2 ☺️. Ze vooral goed verwennen nu! Die periode tot uitslag NIP-test is idd toch slopend.

Wat bedoel je met fases? Enkele seconden/uren/dagen? Op zich is dat normaal. Iedereen heeft eigenlijk tinnitus (als in verkeerde signalen die door onze oren worden doorgegeven ) maar normaalgezien kunnen onze hersenen dat negeren want dat geluid is irrelevant. Bij lawaaischade kan dat signaal veranderen en dan hoor je het plots wel, maar als het niet te erg is kan dat hopelijk weer gecompenseerd worden.
Daarnaast zijn er veel dingen die doordat ze vanalles in uw hersenen in de war sturen ook tijdelijk tinnitus kunnen geven. Typische triggers zijn bv stress of slaapgebrek. Dat gaat dan normaalgezien ook weer over als de trigger weg is.
Pas op dit is een enorm vereenvoudigde uitleg van een probleem waar nog heel veel onduidelijkheid over is en er zijn ook nog duizend andere soorten en oorzaken (medicatie/neurologische dingen/ kaakproblemen/...)

Die plotse luide piep die heel af en toe eens een paar seconden in uw oor zit is een compleet mysterie en de huidige wetenschappelijke consensus is aliens.
Welja, af en toe heb ik een best luide piep. En die gaat over de moment dat je op een ander geluid focust. Maar het is niet dat dat uren duurt ofzo, hoogstens een minuutje of 2.

Het is dus niet hetzelfde als wat je hebt na een (te) luid concert waarbij ge in uw bed precies nog altijd geluid hoort.

Maar wat ik heb, is dus normaal en geen tinnitus :D goed om te weten!

Ik heb een licht vorm van tinnitus en plezant is dat toch niet hoor. Ik moet altijd muziek of lawaai hebben anders word ik gek na een tijdje.

Mijn schoonzus heeft nen jacuzzi laten zetten. Nu vroeg ik mij af als onze dochter van 7 maand er ook in mag als we eens op bezoek gaan. Ik vind er niet meteen iets van terug. Enkel iets over hoelang ze in bad mogen en hoe warm het water mag zyn. Iemand ervaring mee?

Mijn schoonzus heeft nen jacuzzi laten zetten. Nu vroeg ik mij af als onze dochter van 7 maand er ook in mag als we eens op bezoek gaan. Ik vind er niet meteen iets van terug. Enkel iets over hoelang ze in bad mogen en hoe warm het water mag zyn. Iemand ervaring mee?
Een jacuzzi is sowieso wel overweldigend voor een baby. In verhouding zijn die bubbels gigantisch voor hun he... Wij zijn hier gaan zwemmen toen ze 11 maand was, en daar in een (koude) jacuzzi geweest, en ze vond dat niet zo leuk.

Wij hebben intussen de officiële diagnose gehad dat onze 4-jarige op het autisme spectrum zit. Ik had (naïef) gehoopt dat de weg dan open stond naar wat begeleiding maar dat is ook een heel miserie. Ofwel complete patiënten stop, ofwel wachtlijst van +1 jaar. We gaan onze plan mogen trekken precies.

Wij hebben intussen de officiële diagnose gehad dat onze 4-jarige op het autisme spectrum zit. Ik had (naïef) gehoopt dat de weg dan open stond naar wat begeleiding maar dat is ook een heel miserie. Ofwel complete patiënten stop, ofwel wachtlijst van +1 jaar. We gaan onze plan mogen trekken precies.
Veel sterkte alvast!
1j wachtlijst lijkt me zelfs nog optimistisch geschat. 🙈

Veel sterkte alvast!
1j wachtlijst lijkt me zelfs nog optimistisch geschat. 🙈
Ja klopt, dat is de wachtlijst in de privé waar we ons blauw gaan betalen. Als we terugbetaling willen, stoten we op die patiënten stop. We zullen onze plan wel trekken maar het is schrijnend voor andere mensen die wellicht harder met de handen in het haar zitten.

Ja klopt, dat is de wachtlijst in de privé waar we ons blauw gaan betalen. Als we terugbetaling willen, stoten we op die patiënten stop. We zullen onze plan wel trekken maar het is schrijnend voor andere mensen die wellicht harder met de handen in het haar zitten.
Je zou je haast afvragen waarom je bijbetaald voor de zorg elk jaar.

Je zou je haast afvragen waarom je bijbetaald voor de zorg elk jaar.
Ze zouden anders beter ook een onderwijspremie invoeren, dan kunnen ze het niveau van de dt kennis wat opkrikken. :tongue:

Intussen is het al kwart na 4, en er is nog geen ruzie geweest hier. Even opschrijven wat ze gegeten hebben, dan krijgen ze dat voortaan elke dag.

Zijn er dan zo veel meer mensen met autisme dan vroeger?
Als de populatie groeit, komen er automatisch meer diagnoses, dat is 1 ding.
Maar nu wordt er ook sneller onderzocht wat er aan de hand is als een kind wat afwijkt van de norm. Waar dat vroeger bvb pas op tienertijd leidde tot een diagnose ASS/ADHD/..., gebeurt dat nu al bij kleuters.
Vroeger had je dan een raar kind (pech!) Of een ambetant kind (met een goed paar kletsen zal die zich wel gedragen!) Maar nu kan je actief inzetten op jonge leeftijd op emotioneel welbevinden, aangepast onderwijs,...

Interessante podcast voor de mensen met kindjes met slaapproblemen. Ze gaat ook even in op de cry-it-out methode en waarom zij daar geen voorstander van is.

Let wel, versimpeld voorgesteld is haar visie "aanvaard dat uw kind geen 12u slaapt, en kruip er bij". Hier werkt het veel beter dan de andere ideeën, maar ik kan me inbeelden dat het bij anderen niet zo is.

Terug
Bovenaan