Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier is het al elke avond ambras met de oudste. Wil ni meer naar bed, krijgt vanaf een bepaald uur diva streken. 6 jaar.

Man man man. Volgend week om behangpapier.

Hij gaat ergens anders wonen dan, en wij moeten alle speelgoed afstaan.
Ik ben er zeker van dat je op één of andere mamasvoormamas website een allesomvattende levensfase gaat vinden die hier bij past, a la kinderpenopauze en dat men zal aanraden om een rustgevende projector met walvisgeluiden in huis te halen om dit onder controle te krijgen.

Sterkte.

Ik ben er zeker van dat je op één of andere mamasvoormamas website een allesomvattende levensfase gaat vinden die hier bij past, a la kinderpenopauze en dat men zal aanraden om een rustgevende projector met walvisgeluiden in huis te halen om dit onder controle te krijgen.

Sterkte.
Ik denk dat de terrible 2 en de threenager fase gewoon te laat is. Het was zo een braaf manneke toen. :(

Gavere, is dat dan die van Nazareth? Daar zitten wij bij, voorlopig ook nog tevreden van, maar ze hebben nog niet veel moeten doen ook :p
Wij zijn zelf van Zingem / Kruisem.
De vroedvrouw was van Oudenaarde en aangeraden door K&G Gavere. Na twee bezoeken gezegd dat ze niet meer moest komen.

Wij zijn zelf van Zingem / Kruisem.
De vroedvrouw was van Oudenaarde en aangeraden door K&G Gavere. Na twee bezoeken gezegd dat ze niet meer moest komen.
Ik had een Bijouke uit Oudenaarde, maar de kraamhulp (uit Zingem denk ik?) Moest na 1x niet meer komen: herstellende van een keizersnede vroeg ik haar huishoudelijk werk te doen "ja, maar mijn taak hoort 80% kindgericht te zijn, 20% huishoudelijk werk." Nja, op een half uur ga je idd gans mijne beneden én slaapkamer niet gekuist krijgen... :unsure:
2de keer kreeg ik een uur door, was ze een half uur te laat en bleef het bij een koffieklets. 3de keer kreeg ik een uur in de vm door, nergens te bespeuren. Bleek ik ingepland te staan in de nm, wanneer ik een ziekenhuis afspraak had. Dan toch ook gezegd dat dat niet ging maar ze me niet meer in moest plannen. Week later had ik een poetsvrouw met dienstencheques geregeld, was me VÉÉL meer waard!

Moesten er nog mensen twijfelen, ik kan alleen maar bevestigen dat onze liefde een waterval is, en we zijn allemaal unicorns en dolfijnen. :unsure:

Ik had een Bijouke uit Oudenaarde, maar de kraamhulp (uit Zingem denk ik?) Moest na 1x niet meer komen: herstellende van een keizersnede vroeg ik haar huishoudelijk werk te doen "ja, maar mijn taak hoort 80% kindgericht te zijn, 20% huishoudelijk werk." Nja, op een half uur ga je idd gans mijne beneden én slaapkamer niet gekuist krijgen... :unsure:
2de keer kreeg ik een uur door, was ze een half uur te laat en bleef het bij een koffieklets. 3de keer kreeg ik een uur in de vm door, nergens te bespeuren. Bleek ik ingepland te staan in de nm, wanneer ik een ziekenhuis afspraak had. Dan toch ook gezegd dat dat niet ging maar ze me niet meer in moest plannen. Week later had ik een poetsvrouw met dienstencheques geregeld, was me VÉÉL meer waard!
De kraamhulp die bij ons kwam zei dat ze niet mocht dweilen. Dat was ook redelijk onverwacht, we moesten echt werk zoeken voor haar.
Uiteindelijk na 2x gewoon gezegd dat ze niet meer moeten komen.

20% kindgericht en 80% huishoudelijk werk lijkt mij toch echt een betere verhouding. Wat moeten ze anders in al die tijd doen?
Veel babywerk is er uiteindelijk niet, het is gewoon werk dat telkens om de zo veel uur opnieuw moet gedaan worden.
Maar als kraamhulp kom je maar max 2u, dus kan je die baby dingen maar 1x te doen.

Wij hebben woensdag een gesprek gehad met iemand van FERM Leuven voor kraamzorg. Wij hebben dit bij onze 2 eerste kinderen niet gedaan omdat we ook het idee hadden dat dit enkel voor de verzorging van het kind was en we ze niets van huishoudelijke mochten laten doen.

Op aanraden van onze vroedvrouw toch eens contact opgenomen en we waren toch heel positief verrast van het gesprek. We mogen volledig zelf beslissen wat ze wel of niet doen, alleen huishoudelijke taken mag ook bijvoorbeeld. Wel is het zo dat het niet de bedoeling is dat ze heel uw huis poetst. Dweilen doen ze idd niet maar zaken zoals de wc en douche poetsen (voor de hygiëne van de vrouw), lakens verversen, was insteken, plooien, strijken, koken, borstelen, naar de winkel gaan mogen we wel allemaal doen. Ook handig als je oudere kinderen hebt dat zij zich daar dan ook wat mee kan bezighouden thuis of eens mee naar de speeltuin kan gaan fzo.

Ook zijn ze daar borstvoedingsvriendelijk (je zou er soms van verschieten hoe weinig zorgkundigen hier iets van kennen / positief tegenover staan).

Welke taken ze willen doen zal hard van afhangen bij welke firma je gaat, op basis van de info van het gesprek kan ik er voorlopig wel al aanraden voor mensen die vooral hulp zoeken in het huishouden en minder in de verzorging van hun baby (dat is uiteindelijk toch het leuke deel dat je zelf wil doen vooral).

Na de afgebroken zwangerschap (geen hartslag) van mijn vrouw in september heeft ze opnieuw een positieve zwangerschapstest afgelegd. Binnen enkele weken eerste afspraak bij de gynaecoloog.
Zenuwen :unsure:
Korte, maar half gerelateerde update omdat ik er wat mee zit:

Een week na het stopzetten van de vorige zwangerschap ontwikkelde mijn vrouw tinnitus. Twee huisartsen deden daar nogal gelaten over, een KNO vond niets en verwees ons door naar een neuroloog. Die schreef een MRI voor, wat gisteren was.

Maar, wat ons niet werd gezegd/maar wij ook te lomp waren om te vragen, is wat bij zwangerschap. Een gewone MRI maakt niet echt uit, maar bleek dat ze een angiogram wilden maken (= contrastvloeistof) en dat kon nu niet doorgaan. De klassieke MRI wel dus het niet compleet een verloren onderzoek, maar goed niet ideaal dus. Lomp geweest. Net een week te vroeg zwanger infeite.

Een week na het stopzetten van de vorige zwangerschap ontwikkelde mijn vrouw tinnitus. Twee huisartsen deden daar nogal gelaten over, een KNO vond niets en verwees ons door naar een neuroloog. Die schreef een MRI voor, wat gisteren was.

Maar, wat ons niet werd gezegd/maar wij ook te lomp waren om te vragen, is wat bij zwangerschap. Een gewone MRI maakt niet echt uit, maar bleek dat ze een angiogram wilden maken (= contrastvloeistof) en dat kon nu niet doorgaan. De klassieke MRI wel dus het niet compleet een verloren onderzoek, maar goed niet ideaal dus. Lomp geweest. Net een week te vroeg zwanger infeite.
Heeft ze momenteel nog (frequent) last van de tinnitus?

Is toch niet lomp, je "kiest" toch niet wanneer je zwanger wordt. Niet ideaal voor het onderzoek, maar dat mag de vreugde van de zwangerschap niet in de weg staan he.

Heeft ze momenteel nog (frequent) last van de tinnitus?
Ze is daar gewoon aan geworden, maar er is altijd een achtergrondgeluid aanwezig.

Is toch niet lomp, je "kiest" toch niet wanneer je zwanger wordt. Niet ideaal voor het onderzoek, maar dat mag de vreugde van de zwangerschap niet in de weg staan he.
Ja en nee natuurlijk, we hadden ook gewoon een maand voorbehoedsmiddelen kunnen gebruiken.

Ja en nee natuurlijk, we hadden ook gewoon een maand voorbehoedsmiddelen kunnen gebruiken.
In het geval van een afgebroken zwangerschap, de angst en onzekerheid dat daar uit voortvloeit valt er op dit moment niets te verwijten. Hup! (Voorzichtig) Blij zijn en vooruit kijken. Als uw vrouw er niet lastig van loopt, kan dat ook nog altijd over 12 maanden bv.
Enorm veel succes!

Is dat eigenlijk iets dat je met fases hebt? Allé, mijn oren piepen soms ook, heel af en toe. Maar niet echt "last" van ofzo. Is dat dan tinnitus, of is dat normaal en heeft iedereen dat wel eens?
Het kwam plots op, leek gekoppeld aan een soort migraine-aanval, en was toen ook vrij hevig. Het is in beide oren dus dokter google zegt mij dat dit niet typisch is voor allerhande aandoeningen aan bloedvaten/bloedklonters, maar dat bekijken was één van de redenen van de MRI.

Terug
Bovenaan