Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

En pure smaken, tbfh vind ik die olvarit potjes redelijk "waarheidsgetrouw" smaken. Doe er wat peper en zout bij en ze zijn zelfs lekker te noemen.
Onze oudste die at heel moeilijk fruitpap. Wij maar altijd alles vers maken om het dan voor de helft weg te slijten. Dan hebben we ook met die Olvarit begonnen en dat ging binnen gelijk niks. Dus heel content van!

Geen idee. Maar om daarop voort te borduren. Vanaf wanneer gaan jullie nieuwjaarsbrieven lezen? Mijn driejarige kan amper 5 woordzinnen en dus ook nog niet lezen. Komt wat fake over toch om dat zelf te gaan voorlezen?
Hier hebben ze iets voorbereid en geleerd op school. Om de 2 dagen eens herhalen zodat hij het met nieuwjaar nog weet..

Geen idee. Maar om daarop voort te borduren. Vanaf wanneer gaan jullie nieuwjaarsbrieven lezen? Mijn driejarige kan amper 5 woordzinnen en dus ook nog niet lezen. Komt wat fake over toch om dat zelf te gaan voorlezen?
In de 1e kleuterklas bestaat dat toch maar uit 3 of 4 simpele zinnen, die ze meestal gewoon vanbuiten leren? :p Het is meer een traditie zoals een ander.

In de 1e kleuterklas bestaat dat toch maar uit 3 of 4 simpele zinnen, die ze meestal gewoon vanbuiten leren? :p Het is meer een traditie zoals een ander.
Dacht ik dus ook. Kregen we hier een blad mee met zeker 12 kleine zinnen op. Ik ben deze week toch degene met vakantie voor de dochter dus eens zien wat ze er nog van weet.

Kan K3 geen cover maken van Hypa Hypa?

Dochter zit hier al sinds zaterdag met diarree en een (dubbele) oorontsteking. Op zich is ze nog levendig, maar die pampers zijn een merde want die lekken regelmatig dus véél extra was. En de antibiotica onderdrukken de koorts wel. Ik weet niet of ze echt veel zeer heeft van die oorontsteking, maar omdat die diarree aanhoudt zijn we vandaag nog eens naar de dokter gegaan.

Krijgt mijn vrouw te horen "waar maakt gij u zorgen over madammeke?". Dat die dokters wellicht tal van overbezorgde ouders ziet kan dan wel zijn, maar die mogen ook wel eens beseffen dat we het ook allemaal niet goed weten. Voor 't zelfde geld was die helemaal gedehydrateerd en kreeg mijn vrouw van de dokter te horen dat ze véél te lang had gewacht en dat we naar spoed moeten gaan. Om dan van de spoedverantwoordelijke een uitbrander te krijgen dat dit geen spoedgeval is ...
Niet fijn als dokter je niet serieus neemt.
Antibiotica kan ook diarree veroorzaken. Dus kan wel daaraan liggen dat dat wat blijft aanhouden. Indien nodig kan je hiervoor bij apotheek wel iets halen, protectis bijvoorbeeld.

Knutselideetjes voor nieuwjaarsbrieven van een eenjarige?
Toen onze één was hadden we geen nieuwjaarsbrief geknutseld maar met zoutdeeg kerstboompkes uitgestoken en hij heeft die dan geverfd. Gaatje ingegemaakt, touwtje door en het was een kerstbal. 🤷🏼‍♀️
We wouden zijn handje of voetje in zoutdeeg drukken maar daar werkte hij niet voor mee.
Dit jaar heb ik in de action blanco kaarten gekocht en morgen teken ik een grote boom erop denk ik en hij mag kleuren of verven en dan strooi ik er nadien wat glitter over. Weinig origineel maja.
Op Pinterest vind je veel voorbeelden waar ze van afdrukken van voetjes kerstbomen of rendieren maken of zo.

Hier maak ik zelf een kort tekstje voor in zijn nieuwjaarsbrief en vanaf dat hij ene in de kleuterklas maakt ga ik die overnemen om ook aan de peter en meter te geven.

Knutselideetjes voor nieuwjaarsbrieven van een eenjarige?
Footprint-Reindeer-01-400x550.png

Onze oudste at eigenlijk redelijk snel graag groentenpap en fruitpap (en soep). Tot een bepaalde leeftijd en toen werd hij wat moeilijker op z’n eten.
Bij de jongste hetzelfde geprobeerd, no dice. Dan maar eens Olvarit geprobeerd en dat at hij wel. We zijn ondertussen verse groentenpap blijven proberen maar pas na een hele lange tijd begon hij gewoon aan tafel mee te eten. Wederom tot een bepaalde leeftijd want hij is nu 3 en eet ook wat moeilijker.

Gewoon rustig wat dingen proberen dus, elk kind is anders.

Toen onze één was hadden we geen nieuwjaarsbrief geknutseld maar met zoutdeeg kerstboompkes uitgestoken en hij heeft die dan geverfd. Gaatje ingegemaakt, touwtje door en het was een kerstbal. 🤷🏼‍♀️
Hier ook zo gedaan. Zoutdeeg vormpje en dan schilderen. Ook nog een hand afdruk in zoutdeeg.
Op de crèche hebben zo'n voetafdruk met verf gedaan maar in plaats van een rendier zoals in @Mulan haar voorbeeld, hebben ze er een sneeuwman van gemaakt.

Hebben tot dusver wortelen en bloemkool geprobeerd :)
Probeer eens komkommer. Wij hebben ook Rapley gedaan, ons kinderen hebben zelfs nooit papjes gegeten.

Maar bij ons was het wel zo dat de hoofdmaaltijd borstvoeding was en dat ze zo geleidelijk aan overgaan op vaste voeding.

Hier was het grootste nadeel dat er echt meer op de grond lag dan in hun buikje.

Idem. wortelpuree, spinaziepuree en pasta zijn ook favorieten. Maar eigenlijk probeert ze alles uit...
Het enige dat ze echt niet moet hebben, zijn eieren.
Hier was dat sla en ajuin, prachtige foto's van, zo dat "ieuw, wat lapt gij mij nu?!?!"-snoeteke 😍
Eitjes in alle vormen zijn absoluut top hier! Als je vraagt of ze een doughnut wil of een eitje zal ze nog oprecht twijfelen!

Hier was dat sla en ajuin, prachtige foto's van, zo dat "ieuw, wat lapt gij mij nu?!?!"-snoeteke 😍
Eitjes in alle vormen zijn absoluut top hier! Als je vraagt of ze een doughnut wil of een eitje zal ze nog oprecht twijfelen!
Ja, ge krijgt wel soms zo'n "YOU TRAITOR!" blik als ge iets voorschuift waarvan ge vermoedt dat ze het niet lekker vinden, en dan doet alsof het het lekkerste is dat er bestaat :D

Dochter van 20 maanden in bad samen met de bijna 5 jarige zoon, ik werk beneden, vriendin zet ze boven in bad.

Na 15 min hoor ik ineens: "eeeikebah"

Ik naar boven, had onze dochter toch wel geen kaka en pipi gedaan in bad zeker... Al geluk hebben we ook een douche dus ikke die twee onder douche steken en mijn madam het speelgoed proper maken :unsure:

Ja, ge krijgt wel soms zo'n "YOU TRAITOR!" blik als ge iets voorschuift waarvan ge vermoedt dat ze het niet lekker vinden, en dan doet alsof het het lekkerste is dat er bestaat :D
De leukste momenten zijn toch als je bijvoorbeeld mosterd op je boterham aan het smeren bent, ze roepen "IK WIL OOK", even twijfelt, dan je schouders ophaalt, en ze een lepel mosterd geeft.

Onze oudste at eigenlijk redelijk snel graag groentenpap en fruitpap (en soep). Tot een bepaalde leeftijd en toen werd hij wat moeilijker op z’n eten.
Bij de jongste hetzelfde geprobeerd, no dice. Dan maar eens Olvarit geprobeerd en dat at hij wel. We zijn ondertussen verse groentenpap blijven proberen maar pas na een hele lange tijd begon hij gewoon aan tafel mee te eten. Wederom tot een bepaalde leeftijd want hij is nu 3 en eet ook wat moeilijker.

Gewoon rustig wat dingen proberen dus, elk kind is anders.

onze jongste had ook zo zijn kuren. At opeens geen vers voedsel meer , enkel nog maar "potjeseten"

Ik zie mij inderdtijd nog denken "ge zijt er mee aan het rammelen vriend, wacht maar"

=> vers eten in een oud (ja, afgewassen) potje gedraaid en meneer at alles op. Finaal dan nog wat grote gevechten en koppigheden gehad maar na verloop van tijd is hij gezwicht en op zelfgemaakt eten overgestapt.

Probleem is alleen dat die kerel in alles een gigantische koppigaard blijft, maar dat is een ander verhaal.

Terug
Bovenaan