Muscleduck
Well-known member
Ach, dan waren wannez en ik al palliatief, we are still surviving!![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ach, dan waren wannez en ik al palliatief, we are still surviving!![]()

laatste twee nachten gemiddeld shiften van 4h. Overdag steeds stipt 3hOei, ik ververste nauwelijks s nachts! 1x of zo tussen 19u en 5u.Onze dochter is normaal gezien stipt om de drie uur wakker voor de borst. Eergisteren sliep ze voor de eerste keer 5.5h aan één stuk door, efkes schrikken als je naar de klok kijktlaatste twee nachten gemiddeld shiften van 4h. Overdag steeds stipt 3h
Hoe lang zijn/waren jullie bezig met één "voedingsshift"? Hier telkens +- 1h. Geen idee of dit lang is.
1. Dochter ontwaakt, luier verversen.
2. Aan de borst leggen, drinkt ongeveer 10-15min
3. Rechtop zetten, wachten op boertje (meest frustrerende stap, loopt echt moeizaam en geeft veel terug.)
4. Luier verversen
5. rondwandelen/schommelen tot ze in slaap ligt
Na de eerste week of twee verversen wij niet meer snachts (tenzij er Kaka in zat natuurlijk). Die leren vrij snel om snachts minder te doen. Ik zou het sowieso niet twee keer doen.Onze dochter is normaal gezien stipt om de drie uur wakker voor de borst. Eergisteren sliep ze voor de eerste keer 5.5h aan één stuk door, efkes schrikken als je naar de klok kijktlaatste twee nachten gemiddeld shiften van 4h. Overdag steeds stipt 3h
Hoe lang zijn/waren jullie bezig met één "voedingsshift"? Hier telkens +- 1h. Geen idee of dit lang is.
1. Dochter ontwaakt, luier verversen.
2. Aan de borst leggen, drinkt ongeveer 10-15min
3. Rechtop zetten, wachten op boertje (meest frustrerende stap, loopt echt moeizaam en geeft veel terug.)
4. Luier verversen
5. rondwandelen/schommelen tot ze in slaap ligt
Dat verversen zou ik inderdaad minderen, lijkt me onnodig om dit zowel voor als na de voeding te doen (na lijkt me dan de meest logische? Ze heeft nu dan letterlijk een pamper aan die een uur oud is?)Bedankt voor de info!
Klopt inderdaad dat de luier 90% van de keren enkel pipi is (en een klein spoortje kaka)
Ze ligt hier ook in een cosleeper dus altijd haar eruit halen, verversen in haar kamer (hier geen plaats) en vervolgens bij de mama leggen.
Misschien inderdaad eens proberen met minder te verversen. Het 2x verversen werd constant herhaald door K&G/vroedvrouw dus deden wij dit maar..
Er is wel een licht vermoeden dat ze last heeft van reflux want ze geeft na iedere voeding zeker 2-3 keer terug en heeft ook echt moeite met teruggeven, ze slikt het liever opnieuw in dus ik vrees dat we die stap niet meteen gaan kunnen verkorten
Ja idd, dacht ik ook in het begin maar (toegegeven, vooral overdag) ze vindt het zeer leuk om tijdens de voeding echt massa's protjes te laten en kaka doen(na lijkt me dan de meest logische? Ze heeft nu dan letterlijk een pamper aan die een uur oud is?)

(maar geen idee of dat een optie is als ze teruggeeft)Ik volg met dezelfde raad als Mulan en tha_non.Bedankt voor de info!
Klopt inderdaad dat de luier 90% van de keren enkel pipi is (en een klein spoortje kaka)
Ze ligt hier ook in een cosleeper dus altijd haar eruit halen, verversen in haar kamer (hier geen plaats) en vervolgens bij de mama leggen.
Misschien inderdaad eens proberen met minder te verversen. Het 2x verversen werd constant herhaald door K&G/vroedvrouw dus deden wij dit maar..
Er is wel een licht vermoeden dat ze last heeft van reflux want ze geeft na iedere voeding zeker 2-3 keer terug en heeft ook echt moeite met teruggeven, ze slikt het liever opnieuw in dus ik vrees dat we die stap niet meteen gaan kunnen verkorten

Idd, wij deden altijd de pamper voor de voeding, want dan vielen ze tijdens de voeding soms in 't slaap en konden we ze direct terug te slapen leggen. Als we dat andersom deden sliepen die vaak slechter daarna.Pamper erna is misschien wel het meest logische in termen van zoveel mogelijk ontlasting mee weg maar ik zou het ervoor doen omdat ze na de voeding toch meestal slaperiger zijn en ze dan al slapend gewoon nog rechthouden en ze zelf zo weinig mogelijk actief houden(maar geen idee of dat een optie is als ze teruggeeft)
Edit: als ze tijdens Kaka doet sowieso erna dus :')

Wij werken met een wekker, maar dochterlief is meestal al wel wakker en bezig, met veel geluid, haar pamper te vullen. Nachtvoedingen zijn hier voor't moment om de vier uur.Hoe lang zijn/waren jullie bezig met één "voedingsshift"? Hier telkens +- 1h. Geen idee of dit lang is.
Ondanks dat we nog maar net weten dat we zwanger zijn, moet er al vanalles geregeld worden.
Crèche bijvoorveeld... zo veel op voorhand. En dan moet je al aangeven welke dagen dit zal zijn, etc.
Gek toch wel, vooral omdat het bij mij totaal niet doordringt dat er een kindje gaat aankomen.
Anyway, vriendin zei me dat we voor de kinderbijslag zelf moeten kiezen via wie we dit zullen krijgen.
Keuze uit:
Bedrag zou overal hetzelfde zijn, maar de dienstverlening kan verschillen.![]()
Contactgegevens uitbetalers Groeipakket (kinderbijslagfondsen)
www.vlaanderen.be
Wie nemen we het beste?![]()
Hier is het MyFamily maar zoals gezegd, het verschil is echt quasi onbestaande. Ze betalen altijd op tijd meer hoeven ze niet te doenWie nemen we het beste?![]()

Bedoel je weg gaan of daguitstappen?Tips om iets te (gaan) doen met een 3y en een 2y old deze kerstvakantie?