Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik was 30 voor nummer 1 en dat was echt boenk na de pil, 34 voor nummer 2. Mijn moeder was maar 21 toen ze mij kreeg, zou 33 geweest zijn voor mijn broer/zus maar dat heeft niet mogen zijn.
@LessThanJake Normaliter gaat ze die tut niet missen voor de tandjes of is er alleszins geen ‘nood’ om opnieuw te geven want bijtringen zijn nu echt in een giga variëteit te vinden. Amber is heel goed, kan je makkelijk vinden en wij hadden er een die uit de koelkast/diepvries dan kwam en dat was ook héél goed om ze te sussen.

In januari wordt ons 1ste (en laatste :p) kindje geboren, ik ben al 35, vriend is 34. Wel gestart toen ik 32 was... Mss een beetje 'laat' als je weet dat het niet helemaal vanzelf zal gaan, maar toch ook langer geduurd dan vooraf gedacht. En toch had ik er ook niet vroeger aan willen beginnen. Nu zijn we volledig gesetteld, geen bouwwerken meer, financieel ok en qua werk zitten we ook goed. Dat valt soms allemaal nog wat tegen als je een stuk jonger bent en die combinatie lijkt mij ook zwaar.

27 en 31 (maar dicht bij 28 en 32). Ben wel blij daarmee, lang genoeg met 2 geweest maar tegen dat ik 50 ben zijn ze alle twee volwassen.

M'n vrouw is nagenoeg exact een jaar ouder dan ik.

- mama, vind jij Plopsaland ook leuk?
- weet ik niet, ik ben er nog nooit geweest.
- dan moet je gaan als je..euh... 13 jaar bent!
- schattie, mama is ouder dan 13k he, jouw neefje is 13 jaar.
- dan moet je gaan als je 20 jaar bent!
- schattie... Mama en papa zijn 40 jaar.
- dan moet je gaan als je een miljoen jaar bent! Dat is wel veel he mama?
*Bulderlach*

Plopsaland valt mee als er niet té veel volk zit. Die traktors van Big & Betsy zijn wel kut, maar zo'n ritje in die Tomorrowlandride is wel fijn. De Efteling is wel fijner, dat is van hieruit ook maar een uurtje rijden.

Fuck die traktors, aanschuiftijden daar zijn ronduit belachelijk. Ooit nog gedaan maar daarna m'n kinderen snel aangeleerd dat we daar teveel tijd verliezen en in dezelfde tijd meer en leukere dingen kunnen doen. :)

Ah, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar (is hier waarschijnlijk wel al eens gepasseerd, maar bon): hoe oud waren jullie toen jullie kinderen kregen? Ik 28 bij de oudste en 30 bij de jongste. Mijn vrouw is vier jaar ouder.

ik 38 bij de oudste, en 41 bij de jongste
vrouw 34 en 37

Plopsaland valt mee als er niet té veel volk zit. Die traktors van Big & Betsy zijn wel kut, maar zo'n ritje in die Tomorrowlandride is wel fijn. De Efteling is wel fijner, dat is van hieruit ook maar een uurtje rijden.
Nog nooit in Plopsaland geweest, wel één keer Plopsa Indoor in Hasselt.
Wij gaan eigenlijk ook eerder naar de Efteling dan, aangezien we daar sneller zijn. Als ze groter zijn zal het wel Bobbejaanland worden, aangezien dat hier maar een kilometerke of 3 af is.

Ze slapen hier tegenwoordig eigenlijk redelijk goed, maar deze nacht 3 keer mogen opstaan voor de kleinste om zijn tut op de grond te zoeken (2u, 5u en 6u). Ik had al een vermoeden dat hij slecht ging slapen omdat hij zich rond 22u nog in 't slaap aan 't zingen was (gaat rond 19 a 20u in z'n bed).
Reden zal ongetwijfeld zijn dat het een spannende periode is (Kerst en binnen 2 dagen zijn verjaardag).

Ik heb zelf nooit kinderen gewild.
Mijn vriendin had zich bij haar ex (die geen kinderen kon krijgen) al neergelegd bij het feit dat er geen kinderen zouden komen.
Toen ze op een dag een peuterfoto van mij zag, was ze helemaal verliefd en zei ze "zo eentje wil ik!".
Gaandeweg ben ik gaan nadenken over kinderen. Ik zei altijd dat ik me perfect gelukkig voelde zonder (ik verkies altijd de situatie die ik ken, en dus geen kinderen), maar dat ik me ook wel zou kunnen vinden in het hebben van kinderen. Maar ik wilde sowieso geen kind opzadelen met mijn ziekte (EPP). Een info-sessie (want we zijn nooit overtuigd geweest om daar echt mee door te gaan, ook nooit overtuigd of we ook echt kinderen wilden) in Jette omtrent PGD nam ons spontaan toch mee in het proces. We zijn altijd blijven twijfelen of kinderen hebben iets voor ons zou zijn, of we die opofferingen wel wilden maken (nu blijven we in het weekend bv nogal lang liggen in bed, gaan nogal vlot iets eten, drinken, etc. Echt de praktische kant) maar toch... zullen we normaal gezien half augustus een kindje krijgen!
Het dringt nog steeds niet helemaal door bij mij, maar dat komt wel.
Ik ben opgegroeid tussen de kinderen (5 broers waarvan 4 die jonger zijn, de jongste zelfs 15 jaar jonger) en mijn vriendin heeft een Bachelor kleuteronderwijs. Ervaring genoeg dus ;)
Maar toch zal het een hele aanpassing van ons leven zijn.

Ik zal in augustus 41 zijn en mijn vriendin 37.

Ik zal in deze afdeling van het forum mijn vragen dus wel komen stellen 😁

Ten eerste: proficiat
Ten tweede: ik was net zoals jou. Kinderen hoefde voor mij zeker niet persé, ik was perfect content zonder kinderen. Mijn vrouw ook. Maar op een gegeven moment kom je op "de leeftijd" dat je de beslissing moet gaan nemen he. Ik weet nu nog altijd niet of ik de ideale persoon ben om papa te zijn hoor. Maar zolang mijn dochter vindt van wel, maakt me dat ook niks meer uit :D.

Als ze groter zijn zal het wel Bobbejaanland worden, aangezien dat hier maar een kilometerke of 3 af is.
@Coolguy lacht mij nog altijd uit dat ik daar nog niet geweest ben, ondanks dat het vlakbij is. :unsure:

Dochtertje doet het hier goed. Thuismonitor is in het ziekenhuis mogen blijven en ze weegt ondertussen 3,5kg. Zalige momentjes als ze op mijn borst/buik in slaap valt. Ga ik m'n leven lang koesteren.

Straks eerste kennismaking met haar neefje en nichtje. Ik ben benieuwd.

Voorlopig nog geen pretparken gedaan, zou dat graag zo houden want dat is echt mijne dada niet maar ik zal er niet aan kunnen ontsnappen vrees ik :D

Vanavond gaan we kerstavond vieren bij m'n ouders en de dochter mag er blijven slapen, uitslapen!! 🥳🥳🥳

Vorige week ging m'n vriendin met onze dochter van 2 maanden op bezoek bij haar ouders en zus. De kleine had een slechte avond en weende nogal veel, waardoor ze er dus ook heel veel mee bezig moest zijn. Blijkbaar reden voor de zus om te zeggen dat "we het onszelf aandoen" (omdat we ze dus ... pakken als ze weent?) en dat mijn vriendin het "moet leren loslaten". Jawadde. Gelukkig heeft ze zich daarna verontschuldigd, maar dat steekt me toch wel serieus tegen van een 22-jarige die geen enkel idee heeft hoe het leven met een baby van 2 maanden echt is :tongue:

Voorlopig nog geen pretparken gedaan, zou dat graag zo houden want dat is echt mijne dada niet maar ik zal er niet aan kunnen ontsnappen vrees ik :D

Vanavond gaan we kerstavond vieren bij m'n ouders en de dochter mag er blijven slapen, uitslapen!! 🥳🥳🥳
Deze zomer Boudewijn Park gedaan met mijn 3jarige op een druilerige dag en dat was ideaal! Niet te druk, afgestemd op haar leeftijd, heel fijne dag gehad!
Maar Plopsa, Efteling,.... Daar heeft ze een vader voor of dienen schoolreizen voor! 😈😈😈

Terug
Bovenaan