Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

I took one for the team deze nacht.

Mijn vrouw staat in het lager onderwijs en is stikkapot. Omdat haar duocollega vroeger is uitgevallen door een bevalling dan verwacht staat ze alleen voor 27 kinderen en hoewel ze hulp krijgt van een turnleerkracht (die echt zijn best doet), heeft die immens veel werk. Haar wekker gaat af om 5u15 en vaak werkt die nog door tot 21u of 22u om het allemaal rond te krijgen.

Deze nacht had onze dochter uitzonderlijk een zéér moeilijke nacht. Normaal doe je dan de "kiekeboe"-methode, waar je ze even laat wenen, komt sussen, dan weer laat wenen en dat proces herhalen tot ze beseft dat ze in bed ligt en dat het veilig is en dat ze in slaap kan vallen. Maar dat zou betekenen dat mijn vrouw uren slaap zou moeten missen. En dat kon ik niet maken. Bovendien heb ik minder slaap nodig.

Dus deze nacht de dochter maar naar beneden gebracht om samen in de zetel te slapen. Veel slaap kwam daar niet van, want ons masjoefel is een woelerke in bed. Hoop en al 1 uur geslapen. Wél een heerlijk moment: toen ze op mijn borst in slaap viel en zachtjes snurkte. Onbetaalbaar, zo'n moment.

Ik heb vanmorgen wel de "Slapen is voor mietjes"-koffietas geclaimd. :laugh:

@Avondland Heb je dan geen schrik om tijdens het slapen op uw dochter te rollen?
Dat is een mythe, dat is iets dat bijna niet kan gebeuren. Ten eerste slaap je veel minder vast als je naast uw kind ligt, en den tweede zal je het heus wel wakker schieten. En als uw kind al wat ouder is zal je wel een stamp krijgen 😅.

Hier is het nu even al 2 weken afzien met onze jongste van 6 maand. Was beginnende oorontsteking maar is doorgegroeid naar oorontsteking aan beide oren. Krijgt nu antibiotica maar hij houd het amper binnen. Eet ook veel minder, wat niet onlogisch is natuurlijk. Heel de dagen door zeuren en gepakt willen worden, slecht in slaap vallen. Papa is daar niet meer voor gemaakt 😐.

Dat is een mythe, dat is iets dat bijna niet kan gebeuren. Ten eerste slaap je veel minder vast als je naast uw kind ligt, en den tweede zal je het heus wel wakker schieten. En als uw kind al wat ouder is zal je wel een stamp krijgen 😅.

Hier is het nu even al 2 weken afzien met onze jongste van 6 maand. Was beginnende oorontsteking maar is doorgegroeid naar oorontsteking aan beide oren. Krijgt nu antibiotica maar hij houd het amper binnen. Eet ook veel minder, wat niet onlogisch is natuurlijk. Heel de dagen door zeuren en gepakt willen worden, slecht in slaap vallen. Papa is daar niet meer voor gemaakt 😐.
Bwa, zo'n mythe is dat niet hoor. De kans op wiegendood is 50x zo groot als je samen in een zetel slaapt... Meestal zal het niet de ouder zijn die er op rolt, maar eerder de kleine die zich zo rolt dat die geen lucht meer krijgt.

I took one for the team deze nacht.

Mijn vrouw staat in het lager onderwijs en is stikkapot. Omdat haar duocollega vroeger is uitgevallen door een bevalling dan verwacht staat ze alleen voor 27 kinderen en hoewel ze hulp krijgt van een turnleerkracht (die echt zijn best doet), heeft die immens veel werk. Haar wekker gaat af om 5u15 en vaak werkt die nog door tot 21u of 22u om het allemaal rond te krijgen.

Deze nacht had onze dochter uitzonderlijk een zéér moeilijke nacht. Normaal doe je dan de "kiekeboe"-methode, waar je ze even laat wenen, komt sussen, dan weer laat wenen en dat proces herhalen tot ze beseft dat ze in bed ligt en dat het veilig is en dat ze in slaap kan vallen. Maar dat zou betekenen dat mijn vrouw uren slaap zou moeten missen. En dat kon ik niet maken. Bovendien heb ik minder slaap nodig.

Dus deze nacht de dochter maar naar beneden gebracht om samen in de zetel te slapen. Veel slaap kwam daar niet van, want ons masjoefel is een woelerke in bed. Hoop en al 1 uur geslapen. Wél een heerlijk moment: toen ze op mijn borst in slaap viel en zachtjes snurkte. Onbetaalbaar, zo'n moment.

Ik heb vanmorgen wel de "Slapen is voor mietjes"-koffietas geclaimd. :laugh:

Ook zo veel nachten met onzen tweeden doorgebracht. Hij slaapt al beter door nu (3j bijna) maar moet toch nog elke avond tegen mij in slaap vallen voor ik 'm in bed kan leggen. There is a bonding effect :love:

@Avondland Heb je dan geen schrik om tijdens het slapen op uw dochter te rollen?
Ik heb deze nacht zelf amper geslapen en eigenlijk slaap je dan in waakstand. In de zetel (L-zetel) is er ook minder plaats om op mijn dochter te rollen, dus bleef ik gewoon op mijn rug of op mijn zij liggen. Ik probeerde me wel zo te positioneren dat ze niet uit de zetel kon rollen, tenzij ze over me kroop. Dat probeerde ze helaas wel af en toe. :laugh:

Nogmaals een update over mijn vriendin haar potentieel miskraam. Ook al is het maar om van me af te schrijven.

Ze is blijkbaar minder ver dan verwacht, zo een 6 weken. De witte bol is geen mola. Het zou een bloeding of poliep kunnen zijn. Er zat wel een vruchtje, vorige week niet. Dus het groeit. Nu is het kwestie of het embryo die massa kan wegduwen, of omgekeerd... Opnieuw bang afwachten. Maar er is hoop.

Nogmaals een update over mijn vriendin haar potentieel miskraam. Ook al is het maar om van me af te schrijven.

Ze is blijkbaar minder ver dan verwacht, zo een 6 weken. De witte bol is geen mola. Het zou een bloeding of poliep kunnen zijn. Er zat wel een vruchtje, vorige week niet. Dus het groeit. Nu is het kwestie of het embryo die massa kan wegduwen, of omgekeerd... Opnieuw bang afwachten. Maar er is hoop.
Geen idee welke emoticon ik hier nu bij moet zetten. Ik vind het in elk geval positief nieuws, maar ik kan me best inbeelden dat jullie heel spannende weken/maanden tegemoed gaan.

Ik hoop voor jullie op een goede uitkomst!
Veel moed nog want het zullen nog angstige tijden zijn tot de volgende echo.
🍀

Bedankt voor de aanmoediging :) het zijn inderdaad angstige tijden...
Hopelijk kunnen jullie elke week opgevolgd worden tot een duidelijkheid is?
Ik kreeg bij de zwangerschap van de dochter elke week/10 dagen (afhankelijk van haar agenda) een echo tot wanneer de nipt-test binnen was.

Hopelijk volgende week NOG beter nieuws! 💪

Laatst bewerkt:

Mijn vriendin heeft op 7 of 9 weken (weet niet meer zeker) een bloeding gehad in de kleedhokjes van het zwembad (toen ze daar met haar klas was). Toen naar spoed gegaan (daar enkele uren moeten wachten) en gezien de grote plas bloed dachten we dat het een miskraam was, tot de gyneacoloog een hartje hoorde kloppen. Het miskraam loopt hier ondertussen al bijna 8 jaar rond. Dus er is hoop. Gisterenavond vooral een hoop rommel.

wel bij de bevalling bleek de bloedklonter vastgegroeid aan de baarmoeder en moest die klonter al trekkend/sleurend eruit gekoterd worden. Veel horrorregisseurs zouden jaloers zijn op het gekerm van toen. En ik ondertussen maar genieten van de zoon :D

De dochter zit weer eens in een periode waarin ze heel veel bijleert. Ze blaasde al lang terug als je een handkusje deed, maar sinds vandaag brengt ze ook haar hand naar haar mond (en blaast dan :D). Klinkt stom, maar dat zijn echt dingen die uw dag goed maken.

Hopelijk kunnen jullie elke week opgevolgd worden tot een duidelijkheid is?
Ik kreeg bij de zwangerschap van de dochter elke week/10 dagen (afhankelijk van haar agenda) een echo tot wanneer de nipt-test binnen was.

Hopelijk volgende week NOG beter nieuws! 💪
We moeten volgende week terug op controle echo, inderdaad :)

Dochter begint beter en beter te stappen. Elke dag wat meer. En het is héérlijk om ze met één vinger vast te houden terwijl ze samen met mij de wereld ontdekt. Gouden tijden, jongens. Gouden tijden!

En ze sliep deze nacht gelukkig weer door, zoals we van haar gewoon zijn.

De zoon heeft hier sinds hij naar school gaat een enorme sprong gemaakt. Enorm zelfstandig geworden, soms een beetje té.
Was voor school semi zindelijk: geregeld ongelukjes. Na nog geen twee weken school compleet de klik gemaakt. Nu had hij eergisteren een mini ongelukje: een druppeltje of twee was ontsnapt voor hij op het potje was geraakt.
Doet meneer zijn onderbroek uit en loopt hij naar boven om een propere uit de kast te nemen en aan te doen. Vreemd op wat voor zaken je je toch trots kan voelen :)

Terug
Bovenaan