Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hoe zit dat met tandjes eigenlijk?

Dochter bijna 1 jaar, slechts 2 tandjes.
Ik krijg er compassie mee. Ze eet zo graag mee met ons, maar je ziet dat ze het niet makkelijk heeft...
Was hier bij de oudste ook, heeft een jaar geduurd vooraleer er door kwamen. Daarna kwamen ze wel in sneltempo en op enkele maanden stonden ze er allemaal. Hij heeft er gelukkig ook nooit last van gehad. Nu bij de jongste zijn de 2 onderste er al door op 6 maanden.

Hoe zit dat met tandjes eigenlijk?

Dochter bijna 1 jaar, slechts 2 tandjes.
Ik krijg er compassie mee. Ze eet zo graag mee met ons, maar je ziet dat ze het niet makkelijk heeft...
Na vier maanden de eerste tandjes en op een half jaar al bijna 8 stuks. Nu is ze 15 maanden en ze zit al flink over de helft Buiten kwijlen en wat hangerig zijn heeft ze daar niet echt miserie mee gehad. Zou ze nog eens moeten natellen, maar da's niet evident.

Bij ons was het ook ongeveer tussen de 6-12 maanden en nadien vliegen ze erdoor. Vooral snachts wenen en slecht slapen bij die periodes.
De peuterpubertijd begint er ook aan te komen, zalig om die zo te zien :')
Enkel die verkoudheden hé.. 1 week niks aan de hand en dan weer 2-3 weken iedere dag haar neusje uitspoelen, dikke drama maken. en de week dat zij gezond is hebben wij prijs.

Bij ons was het ook ongeveer tussen de 6-12 maanden en nadien vliegen ze erdoor. Vooral snachts wenen en slecht slapen bij die periodes.
Enkel die verkoudheden hé.. 1 week niks aan de hand en dan weer 2-3 weken iedere dag haar neusje uitspoelen, dikke drama maken. en de week dat zij gezond is hebben wij prijs.
Gewoon blijven doen, zelfs als ze gezond zijn. Half flesje s’avonds en je gaat veel minder verkoudheden hebben.

Voor wie het nog niet kent: Bluey op Disney+, beste kinder cartoon die ik ken!!!!
Gewoon opzetten en (mee)kijken. Ik gok vanaf 2j dat ze er iets aan hebben, maar is vooral voor 3-6 jarigen (gok ik). Mijn favoriete afleveringen zijn "Sleepytime" ( :cry: ), Baby Race (ook relevant voor hieronder) en Bingo (BINGO :love: :love: :love:) uit seizoen 2.

Komt ook op Nickelodeon :)

Ik vind Vos en Haas (Ketnet) geweldig. Elke keer als er een feestje is staan ze op gabbermuziek te hakken :LOL:

Neusje uitspoelen is hier ook een drama. Gelukkig is ze niet zo vaak verkouden.

Dooie kinderzorg momenten voor jezelf opvullen is niet zelden een uitdaging, tijdens de turnles ga ik bvb zelf buiten aan de slag met dumbbells
Nog multitask tips ? (zonder smartphone)

Nog even over de slaapsituatie van de jongste. Die had dus een tijdje geleden last van haar tandjes met een paar héél slechte nachten tot gevolg.
Grote fout gemaakt om ze uit bed te halen. Maar als die de boel bij elkaar krijst is dat soms het gemakkelijkst; snel uit bed voor ze het hele huis bij elkaar brult en de twee oudsten ook wakker worden.

Ze slaapt nu terug beter en wordt niet of maar één of twee keer per nacht wakker. Op zich geen ramp: normaal was dat hop, tutje geven en ze was terug vertrokken. Maar ze is door die week precies gewend geraakt aan uit bed gepakt worden. Ze wordt dus echt kwaad als dat niet het geval is.
Als we dan een tutje geven, trekt ze uit haar mond en vliegt die op de grond. Of ze wil em zelfs ni in haar mond.
Neem je haar dan uit haar bed, dan is het meteen: "tutu".

Eens denken hoe we dat gaan oplossen..

Hier heeft ze vannacht doorgeslapen (wat raar is, want de voorbije nachten waren hels. Elke nacht +7x mogen opstaan). We vermoeden dat ze weer ziek aan het worden is... Hopelijk geen verstopte neus zoals vorige keer, want dan wordt die ene goede nacht opgevolgd door een hele tijd slechte nachten...

Nog even over de slaapsituatie van de jongste. Die had dus een tijdje geleden last van haar tandjes met een paar héél slechte nachten tot gevolg.
Grote fout gemaakt om ze uit bed te halen. Maar als die de boel bij elkaar krijst is dat soms het gemakkelijkst; snel uit bed voor ze het hele huis bij elkaar brult en de twee oudsten ook wakker worden.

Ze slaapt nu terug beter en wordt niet of maar één of twee keer per nacht wakker. Op zich geen ramp: normaal was dat hop, tutje geven en ze was terug vertrokken. Maar ze is door die week precies gewend geraakt aan uit bed gepakt worden. Ze wordt dus echt kwaad als dat niet het geval is.
Als we dan een tutje geven, trekt ze uit haar mond en vliegt die op de grond. Of ze wil em zelfs ni in haar mond.
Neem je haar dan uit haar bed, dan is het meteen: "tutu".

Eens denken hoe we dat gaan oplossen..
Hier was dat eerst uit bedje nemen maar niet uit de kamer gaan.
Dan was dat niet meer uit bedje halen maar haar wel aaien (suuuuper om je lekker oud te voelen als je in alle bochten over dat bedje zweeft)
En als laatste naast het bedje zitten en zo aaikes op haar handje geven.
Nu is dat gewoon een aai over haar bol, dekentje recht trekken en terug naar bed! 💪

Mijn dochter begint te stappen. Staan kon ze al behoorlijk goed, maar zo nu en dan drie of vier zelfstandige stappen zien doen doet toch wel iets met een mens. Dan stapt die heen en weer van mijn vrouw naar mij met een heel blij en trots gezicht. Dat is echt genieten.

En binnen een jaar is het : da zit ni stil he!!!

:lol:

Gisteren naar de Kruidvat met de 3-jarige dochter:

"Jamaar schatteke, we moeten hier nu naar links, papa moet even naar daar kijken"
"Neenee papa, ik wil de meekup zien"
*wandelt vervolgens rechtdoor naar, inderdaad, de make up alwaar ze met geen stokken weg te krijgen was*

:sop:

Gisteren naar de Kruidvat met de 3-jarige dochter:

"Jamaar schatteke, we moeten hier nu naar links, papa moet even naar daar kijken"
"Neenee papa, ik wil de meekup zien"
*wandelt vervolgens rechtdoor naar, inderdaad, de make up alwaar ze met geen stokken weg te krijgen was*

:sop:
Hier wou de kleinste (ook 3j) daarnet nog niet komen voor haar brief naar de Sint. “Want ik moet eerst nog mijn nageltjes doen!” :wtf:

Hier wou de kleinste (ook 3j) daarnet nog niet komen voor haar brief naar de Sint. “Want ik moet eerst nog mijn nageltjes doen!” :wtf:
"Jij moet de Sint verder kleuren, mama, ik ben te moe!" Die stoeme kleurplaat ligt hier al 3 weken klaar!

Maar als ze my little pony kleurt, DAN heeft ze geen hulp nodig hoor! :nono:

Terug
Bovenaan