Mulan
Well-known member
Hier was ze ook op dat soort dingen vooruit, passeerden we een café met de eerste letter van haar naam als logo net voor haar 2de, begon ze fanatiek te joelen: "is van mij! Is van mij!" Eer ik het door had...Is het normaal dat een kind van bijna twee al Sinterklaasliedjes kan zingen? Ze kan ook drie vormenpuzzels tegelijkertijd maken en quasi alle dieren benoemen inclusief geluiden. Blokken stapelt ze zo hoog als ze zelf is
Allez, iedere ouder denk dat ze een hoogbegaafd kind hebben maar toch… stiekem toch een beetje trots en verbaasd hoe snel het allemaal gaat.

Dieren vindT ze ook top, dus die liep hier toen ook een zebra na te doen (YouTube het meer eens!
) Etc.Nu is dat wat "gekalmeerd" vind ik. Bewust in het Frans naar school laten gaan en daar kruipt veel energie in voor haar. Nu lijkt ze me meer doorsnee, maar ze zit dan ook als allerjongste in haar klas nu (2de kleuter en ze is van eind december) waardoor ze maanden minder "school" heeft gehad dan haar klasgenoten die wél een peuterklasje hebben gedaan.
Kleine tip als ex-leerkracht: kies bewust voor scholen met kleine klassen (15 of zo is ideaal!) Want hoe groter de klas, hoe groter de focus op kinderen met een achterstand.
Hoogbegaafd zeggen ze trouwens niet op die leeftijd, ze spreken van een ontwikkelingsvoorsprong. Is ook geen garanties dat dat ook zo zal blijven, maar het is wel leuk om nu zo een leergierig breintje te voeden!

Laatst bewerkt:

), Baby Race (ook relevant voor hieronder) en Bingo (BINGO
.
cry

. De allervroegste testen die ze doen bij kinderen is pas vanaf 4 jaar. Er bestaan natuurlijk ook gewoon heel veel slimme mensen en kinderen, die niet hoogbegaafd zijn natuurlijk.
.