Eerste keer dat we samen met onze dochter naar de aankomst van de Sint kijken. De eerste keer dat ze het echt bewust meemaakt. Blijft toch een zalige traditie. Héérlijk hoe ze daar zo helemaal in kunnen opgaan. 

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik ga ook over 2 weken gaan met haar, vandaag naar de speelgoedwinkel geweest met haar om foto's te maken om naar de Sint te kunnen sturenEerste keer dat we samen met onze dochter naar de aankomst van de Sint kijken. De eerste keer dat ze het echt bewust meemaakt. Blijft toch een zalige traditie. Héérlijk hoe ze daar zo helemaal in kunnen opgaan.![]()

Je kan die typerende pannenkoekengeur, vermengd met zweetvoetenwalm gewoon ruiken aan de hand van deze post.Ik zit in een binnenspeeltuin met ons dochter van 16 maanden. Ik ga gelovig worden want dees is de hel.
Maar ze amuseert zich keigoed dus dat is het wel waard.

Idd, is ongeloofelijk duur. Parijs moet wat meer beginnnen opbrengen zeker? Het systeem van Disney World vond ik veel beter met die app ( en het is gratis).Ik vind 15 euro per persoon per attractie ook schandalig duur anders. 10 attracties met een gezin van 4 en je bent 600 euro kwijt.

Ik vind 15 euro per persoon per attractie ook schandalig duur anders. 10 attracties met een gezin van 4 en je bent 600 euro kwijt.
Beetje offtopic, maar het is gewoon omdat ze het kunnen dat ze het doen. De pretparkganger blijft maar betalen.Idd, is ongeloofelijk duur. Parijs moet wat meer beginnnen opbrengen zeker?
Ah oei dan is dat ook al veranderd. Wij oktober 2019 geweest en ik kon 2 maand op voorhand die fastpas al vastleggen ( gezien hotelreservatie); en de dag zelf ook nog uiteraard. Wist niet dat het daar ook al betalend is geworden ( schandalig eigenlijk als je die ticketprijzen bekijkt...)
In VS is het 15 dollar per persoon per dag voor alle attracties (wel maar 1 fastpass tegelijk). Toen wij gingen was het nog de MaxPass, maar dat is iets soortgelijk.
Is deeltijds naar de crèche gaan geen optie? Daar had ik zelf wel vrede mee, vanaf 4 maanden ging ze enkele uren per dag. Voltijds vond ik ook zo zielig.Ben al aan het piekeren dat onze toekomstige dochter (uitgerekend mei) al op 3 maanden naar de creche moet
Mijn hart breekt als ik daar andere baby's zie liggen. De grote zus hebben we dankzij corona 8 maanden thuis kunnen houden.
Onze baby gaat al van de eerste dag met de grootste glimlach naar/van crèche, dat scheelt natuurlijk ookBen al aan het piekeren dat onze toekomstige dochter (uitgerekend mei) al op 3 maanden naar de creche moet
Mijn hart breekt als ik daar andere baby's zie liggen. De grote zus hebben we dankzij corona 8 maanden thuis kunnen houden.
. Maar als je ze elke dag al wenend zou moeten afgeven, leuk is dan idd andersVoltijd is toch realistisch als je beiden gaat werken, niet? Hier gaat ze 4 dagen voltijds naar de crèche. Soms haal ik ze eens vroeger af, maar niet altijd. Ook al werk ik soms in de namiddag thuis, soms is dat toch geen evidentie met een kleine er bij.Is deeltijds naar de crèche gaan geen optie? Daar had ik zelf wel vrede mee, vanaf 4 maanden ging ze enkele uren per dag. Voltijds vond ik ook zo zielig.
Natuurlijk is dat prima!Onze baby gaat al van de eerste dag met de grootste glimlach naar/van crèche, dat scheelt natuurlijk ook. Maar als je ze elke dag al wenend zou moeten afgeven, leuk is dan idd anders
Voltijd is toch realistisch als je beiden gaat werken, niet? Hier gaat ze 4 dagen voltijds naar de crèche. Soms haal ik ze eens vroeger af, maar niet altijd. Ook al werk ik soms in de namiddag thuis, soms is dat toch geen evidentie met een kleine er bij.

Hier was hij ook 3 maanden oud... Vond ik ook heel moeilijk maar ik wil mijn ouderschapsverlof houden voor wanneer hij wat groter is.Ben al aan het piekeren dat onze toekomstige dochter (uitgerekend mei) al op 3 maanden naar de creche moet
Inderdaad, rond de 8 maanden heb ik er weinig probleem mee. Vanaf dan kunnen ze kruipen, bijna lopen en hebben ze verstandelijk al grote sprongen gemaakt. Het afgeven is niet mijn grootste bezorgdheid maar wel dat het kind opgroeit in een stressvolle omgeving en nooit dezelfde aandacht kan krijgen als thuis. Volgens studies is de mogelijke impact op de (fundamentele) mentale ontwikkeling groter dan we vroeger dachten. We hebben nu zelf ervaren wat we in die periode voor ons kind hebben kunnen doen. Des te moeilijker om de andere "aan haar lot over te laten".Natuurlijk is dat prima!
Maar wanneer een ouder zelf aangeeft dat die dat niet ziet zitten, mag er toch gevraagd worden of een bepaalde oplossing (bvb onder de vorm van deeltijds ouderschapsverlof voor enkele maanden) geen mogelijkheid is?
Hij vindt het vanaf 8 maand blijkbaar wél prima!
Onze dochter is ook vrij vroeg naar de crèche moeten beginnen gaan. Echter is ze na een aantal maanden moeten stoppen wegens Corona.Ben al aan het piekeren dat onze toekomstige dochter (uitgerekend mei) al op 3 maanden naar de creche moet
Onze kleine van bijna 2 gaat ook met plezier naar de crèche en keek deze morgen zelfs niet achterom. Ze doen daar ook vrij veel activiteiten dus het zou mij niet verwonderen dat ze in de kleuterklas een lichte voorsprong hebben met o.a. fijne motoriek. Echter... hoe kan je weten dat een kind van 3 maanden dat hele dagen naar het plafond staart een warme en liefdevolle behandeling krijgt? In zo'n crèche zijn er 8 kinderen per opvangster. Die hebben heus geen tijd om elke baby tegen de borst te drukken bij elke weenbui. Laat staan de impact van al dat lawaai en gekrijs.Onze dochter is ook vrij vroeg naar de crèche moeten beginnen gaan. Echter is ze na een aantal maanden moeten stoppen wegens Corona.
Wij merken wel dat ze al sinds het begin graag gaat. Nu is ze 2 jaar (in maart naar school) en ze kijkt er naar uit als ze naar de crèche mag gaan. De dagen die ze gaat komt ze thuis met liedjes, versjes en verteld ze over andere kinderen. Meestal is ze dan ook pompaf en wil ze vrij vlot gaan slapen s'avonds. De dagen dat ze bij de grootouders gaat zijn die er ook echt mee bezig (uitstapjes, wandelen, knutselen,...) maar het lijkt dat de grootouders s'avonds pompaf zijn terwijl zijn nog vol energie zit.
Dat kan je inderdaad niet weten. Dat hoop je alleen maar.Onze kleine van bijna 2 gaat ook met plezier naar de crèche en keek deze morgen zelfs niet achterom. Ze doen daar ook vrij veel activiteiten dus het zou mij niet verwonderen dat ze in de kleuterklas een lichte voorsprong hebben met o.a. fijne motoriek. Echter... hoe kan je weten dat een kind van 3 maanden dat hele dagen naar het plafond staart een warme en liefdevolle behandeling krijgt? In zo'n crèche zijn er 8 kinderen per opvangster. Die hebben heus geen tijd om elke baby tegen de borst te drukken bij elke weenbui. Laat staan de impact van al dat lawaai en gekrijs.