Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Wij mochten 9 januari naar huis uit het ziekenhuis in Lier:

Kom je daar in de inkomhal aan, alle lichten uit etc, totaal geen idee wat er aan de hand is.

Kom je buiten, auto compleet dichtgevroren. Ben langs de koffer moeten binnenkruipen om hem te kunnen starten en ontdooien...

En dan kleren voorzien voor -10 voor een pasgeboren baby... En de stress van dat rijden zelf (op zomerbanden :p)

Was me het dagje wel :D
Ah, gij zijt van mijn regio :cool:

Bij de eerste ben je altijd supervoorzichtig.

Nummer 2 bijna op het dak van de auto vergeten bij het inladen

't is ni waar ze :unsure:

Kleine tip ivm kunstvoeding: altijd op kamertemperatuur gegeven hier, dus gewoon een fles op de keukentafel, poeder bij, schudden en zo geven. Super makkelijk als je op verplaatsing bent! Vrienden van ons sleurden overal die opwarmer mee naar toe, daahaaaag, daar had ik geen zin in!

Ze kreeg dit trouwens gecombineerd met borstvoeding en heeft daar nooit problemen over gemaakt.... Maar schoonmoeder maakte meer van hare tak van die techniek dan de baby!

(Bijkomend voordeel: vaak in het ziekenhuis gelegen en ik had mijn eigen pot poeder mee, nooit 20 minuten met een krijsende baby moeten wachten eer de verpleegster daar was met een flesje 😇)

Kleine tip ivm kunstvoeding: altijd op kamertemperatuur gegeven hier, dus gewoon een fles op de keukentafel, poeder bij, schudden en zo geven. Super makkelijk als je op verplaatsing bent! Vrienden van ons sleurden overal die opwarmer mee naar toe, daahaaaag, daar had ik geen zin in!

Ze kreeg dit trouwens gecombineerd met borstvoeding en heeft daar nooit problemen over gemaakt.... Maar schoonmoeder maakte meer van hare tak van die techniek dan de baby!

(Bijkomend voordeel: vaak in het ziekenhuis gelegen en ik had mijn eigen pot poeder mee, nooit 20 minuten met een krijsende baby moeten wachten eer de verpleegster daar was met een flesje 😇)
Hier drinkt ze zelfs melk rechtstreeks uit de koelkast. Ze heeft daar eigenlijk nooit problemen uit gemaakt...

Topidee, jammer dat onze eerste dat gewoon weigerde.
Jongste deed dat wel en drinkt nu melk uit de koelkast.

Ondertussen regent het hier dienstmededelingen:
- mama, de hond krabt aan de mat!
- mama, ik moet Pipi doen!
- mama mijn lampje (ze heeft er 3 staan waarvan 1 in het stopcontact zit) is plat!
- mama, ik wil nie meer dat boekje!

Gelukkig is ze tevreden met een monoloog 🤣

Gisteren een dagje Efteling met het hele gezin. Dankzij oa corona de eerste familie uitstap sinds de geboorte van de jongste (dik een jaar geleden).
All in all is't vrij goed gegaan. Enige jammere waren de enorm lange wachttijden (Droomvlucht een uur, Oude Tufferbaan 40 minuten). Daarom focus op het sprookjesbos en kleinere attracties.

Vooral omdat een uur wachten met de jongste geen optie is. Da's een heel slechte buggy slaapster; de twee oudsten vielen vroeger na twee meter wandelen al in slaap, zij niet. En op den duur vindt ze moeilijk haar draai. Dus ofwel moest één van ons twee met de twee oudsten aanschuiven terwijl de ander met de jongste bezig was. Ofwel negeerden we alles met lange wachtrijen.

Er voor gekozen om samen te blijven want da's veel gezelligen. Kindjes hebben een super dag gehad. Sprookjesbos was bij alle drie een hit. Daarna wat dingen zoals de paardenmolen, rups etc. Waar de kleinste ofwel mee op kon of waar de wachttijden laag lagen :)
Tot slot nog poffertjes gegeten en een souvenir gekocht. 't was familie dag van't werk en we hadden wat giftcards gekregen.

Onderweg ook wat collega's gespot en all in all blij met de aanpak: de meesten onder hen hebben maar 2 of 3 attracties gedaan met hun (kleine) kinderen omdat het overal zo druk was.
Ah tis uw werk zijn fout dat het zo druk was! Maar twas vandaag niet veel beter ze. En gecombineerd met duidelijk volk te kort voor genoeg eetstandjes open te houden :')

En gecombineerd met duidelijk volk te kort voor genoeg eetstandjes open te houden :')
2 weken terug naar Plopsaland geweest en daar was wel volk genoeg om de eetstandjes te bedienen.
Maar toen ik vroeg tot hoe laat het Plop-hamburgerrestaurant open was, bleken de 2 medewerkers aan de toog geen NL of Frans te spreken. :wtf:

In Universal Studios, LA, hebben ze daar iets op gevonden: Front of Line pas. 100 Dollar per pas, maar beste 100 dollar ooit gespendeerd. We hebben daar attracties gedaan op 10 minuten waarbij de wachtrij tot 2 uur opliep voor de gewone tickets. Dat zijn dus 10 minuten, en dan hadden we die specifieke attractie nog 2 keer achter elkaar gedaan. Dat was dus anders 4 uur aanschuiven.

Nu ja: doe je natuurlijk maar één keer in je leven, dus niet volledig te vergelijken.

In Universal Studios, LA, hebben ze daar iets op gevonden: Front of Line pas. 100 Dollar per pas, maar beste 100 dollar ooit gespendeerd. We hebben daar attracties gedaan op 10 minuten waarbij de wachtrij tot 2 uur opliep voor de gewone tickets. Dat zijn dus 10 minuten, en dan hadden we die specifieke attractie nog 2 keer achter elkaar gedaan. Dat was dus anders 4 uur aanschuiven.

Nu ja: doe je natuurlijk maar één keer in je leven, dus niet volledig te vergelijken.
Disneyland heeft ook zoiets, ongelofelijk duur wel. Ik heb er nog wat ethische bezwaren bij, maar ik zou het wellicht ook doen aangezien die wachttijden echt belachelijk zijn.

Disneyland heeft ook zoiets, ongelofelijk duur wel. Ik heb er nog wat ethische bezwaren bij, maar ik zou het wellicht ook doen aangezien die wachttijden echt belachelijk zijn.
Inderdaad. Wij zijn es een weekend geweest, in totaal 3 attracties kunnen doen op 2 dagen. Tot 5u aanschuiven gezien. Op zaterdag waren alle fastpassen al weg, nergens te boeken.
Tweede dag onze fastpass direct willen gebruiken om 9:30 en eerste vrije slot was 19u 's avonds. Toen moesten we al op weg zijn naar huis dus ja...

Inderdaad. Wij zijn es een weekend geweest, in totaal 3 attracties kunnen doen op 2 dagen. Tot 5u aanschuiven gezien.
Tweede dag onze fastpass willen gebruiken om 9:30 en eerste vrije slot was 19u 's avonds. Toen moesten we al op weg zijn naar huis dus ja...
Ik had m’n petekind beloofd om als cadeau voor z’n 12e verjaardag naar eurodisney te gaan. Door Corona hebben we dat nog niet ingepland maar ik hoor idd nog meer horrorverhalen van vrienden die recent hun uitgestelde bezoek gedaan hebben en waarbij het nog veel drukker was dan voor Corona. Combinatie van uitgestelde en nieuwe bezoekers die “eindelijk kunnen gaan” klinkt weinig hoopvol.

Als ik nog ga dan is het enkel met die superultimatefastpass van 150 euro per persoon per dag. Dan mag je bij wijze van spreke tot vooraan stappen, iemand uit het bakje trekken die weer achteraan in de normale rij moet gaan aanschuiven en dan kan jij gaan. En als je echt een sadistje bent dan wacht je tot die persoon weer aan de beurt is en ga je hem er weer uithalen.

Als ik nog ga dan is het enkel met die superultimatefastpass van 150 euro per persoon per dag. Dan mag je bij wijze van spreke tot vooraan stappen, iemand uit het bakje trekken die weer achteraan in de normale rij moet gaan aanschuiven en dan kan jij gaan. En als je echt een sadistje bent dan wacht je tot die persoon weer aan de beurt is en ga je hem er weer uithalen.
Ah bestaat dat nog? Ik dacht dat je enkel per attractie zo’n fastpass kon kopen, was volgens vrienden 14 euro per rit per persoon 🤪

In Disneyland koop je voor 30€ ofzo ook een manier om fastpasses via een app aan te vragen. Hierdoor hebben wij heel Disneyland LA (de 2 parken) op 2 dagen kunnen doen en de meeste attracties zelfs meerdere keren.

In Disneyland koop je voor 30€ ofzo ook een manier om fastpasses via een app aan te vragen. Hierdoor hebben wij heel Disneyland LA (de 2 parken) op 2 dagen kunnen doen en de meeste attracties zelfs meerdere keren.
Ik vind 15 euro per persoon per attractie ook schandalig duur anders. 10 attracties met een gezin van 4 en je bent 600 euro kwijt.

Onze 3 jarige zonder broek laten lopen, ifv potjestraining.

Hoor ik heb roepen vanuit zijn kamer dat hij Kaka aan het doen is, recht op de vloer, steentapijt: niet gesealed. En het was diarree.

Kan ik seffes nog met een tandenborstel het tussen de steentjes uit prutsen.

Terug
Bovenaan