Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier gewoon een suikerbom met chocola :unsure:
Ik probeer al elke ochtend/avond om gezonde voeding er in te krijgen, op school eten ze enkel fruit, boterhammen en 's namiddags een droge koek en drinken ze enkel water dus dan mag zeker op hun verjaardag wel is zot gedaan worden.

Themataart van Bumba en bijhorende cupcakes.
Hij was helemaal onder de indruk van al kleuren dat ze eetbaar waren enzu
Voor die ene dag mag het weleens gek zijn...

Hier een over the top versierde taart met chocomoussevulling. Kind zag er niet uit na twee happen, maar ze heeft er met héél veel goesting van gegeten. :laugh:

Ik heb eigenlijk altijd (al van mijn 18 jaar ongeveer) met de gedachte rondgelopen dat ik 2 kinderen wou.
En zeker aangezien wij bij ons eerste echt zoveel geluk hebben gehad, zie ik een tweede enorm zitten.

Maar dat kan ook gigantisch tegenvallen en dat is dan ook het struikelblok voor mijn vrouw.
Wij hebben beide onze slaap nodig (dan heb ik het niet over minstens 8u slaap, maar met pakweg 4u slaap zouden wij het niet overleven) en als wij 2 nachten slecht zouden slapen, dan zouden we niet te genieten zijn overdag :shy:

Ik heb altijd gezegd dat ik er drie wou, en ergens wil ik dat nog steeds wel ... maar wij kunnen dat gewoon niet aan. Dat zou door pure vermoeidheid en stress ook 100% zeker het einde van onze relatie betekenen.

Ja, dat gevoel heerst hier ook wel met er nog een 2de te nemen.
Al kan ik dat wel vrij goed relativeren.

Ik denk dat de meeste hier wel die dagen kent van slecht te slapen, de kinderen die dan net die ochtend ook nog eens bij alles moeilijk beginnen doen en het stressen om op tijd aan't school en vervolgens werk te komen. Dan thuis te komen en op mekaars kap zitten door de vermoeidheid/stress..
Dat is goed voor een paar dagen per jaar, maar als dat wekelijks moest zijn, dat zou onze relatie geen deugd doen :unsure:

Ja, dat gevoel heerst hier ook wel met er nog een 2de te nemen.
Al kan ik dat wel vrij goed relativeren.

Ik denk dat de meeste hier wel die dagen kent van slecht te slapen, de kinderen die dan net die ochtend ook nog eens bij alles moeilijk beginnen doen en het stressen om op tijd aan't school en vervolgens werk te komen. Dan thuis te komen en op mekaars kap zitten door de vermoeidheid/stress..
Dat is goed voor een paar dagen per jaar, maar als dat wekelijks moest zijn, dat zou onze relatie geen deugd doen :unsure:
Hier is dat dus dagelijks :unsure:

Ik heb eigenlijk altijd (al van mijn 18 jaar ongeveer) met de gedachte rondgelopen dat ik 2 kinderen wou.
En zeker aangezien wij bij ons eerste echt zoveel geluk hebben gehad, zie ik een tweede enorm zitten.

Maar dat kan ook gigantisch tegenvallen en dat is dan ook het struikelblok voor mijn vrouw.
Wij hebben beide onze slaap nodig (dan heb ik het niet over minstens 8u slaap, maar met pakweg 4u slaap zouden wij het niet overleven) en als wij 2 nachten slecht zouden slapen, dan zouden we niet te genieten zijn overdag :shy:

Het kan ook gewoon goed meevallen 🤷‍♀️
1ste was hier redelijk makkelijke baby. Sliep redelijk, had niet zo'n nood aan vaste regelmaat, ... . Veel mensen zeiden dat we er niet aan moesten wennen, want dat het bij de volgende wel dik kon tegenvallen. Maar dat was een even gemakkelijke baby als zijn zus. Je kan dat op voorhand niet voorspellen.

Das dan ook wel weer een voordeel aan 2 kinderen kort op elkaar. Hier zat er net geen 13 maanden tussen. In het begin misschien pittiger, maar je bent sneller v die nachten af.
Wij maakten daar ook wel goeie afspraken rond. De ene nacht sta ik op, de andere mijn man. Ge zijt er nx mee om 's morgens beiden moe te zijn 🤷‍♀️

Ik vond die overgang van 1 naar 2 daarbij niet zo zwaar eerlijk gezegd. Ze houden elkaar ook veel bezig en de ochtendrush is niet per se maal 2 (want de oudste kan zichzelf al aankleden, of 2 boterhammen smeren ipv 1 zal het verschil niet maken, etc).
Ik wou er sowieso wel 2 omdat ik het ook heel fijn vind voor hen om een broer (of zus, maar hier is het dus broer) te hebben. En als ik zie hoeveel liefde er tussen die 2 is ben ik daar ook heel blij mee. Dat was voor mij ook al direct bij de geboorte van nr2 dat dat voelde als een compleet gezin. Bij de eerste voelde dat meer aan als wij + kind.

maar ja, ge moet wat sjans hebben met het slaapgedeelte. Ik heb ook gans de zomer lastig gelopen omdat nr2 opeens beslist had niet meer door te slapen en x keer op een nacht begon te wenen, dat hebben we er weer wat moeten aftrainen.

Wat Non zegt ivm 2+kind is herkenbaar.
Doordeweeks; mama+papa en kind. Soort van "wij", ja mini gezin.
Tijdens het weekend is het mama+papa=ongekende rijkdom en gevoel van compleetheid.
Als het aan mij had gelegen had ik graag nog een kind gehad maar mr Myllana said NOOOOOOOOOOOO.❌❌❌❌❌

Wat Non zegt ivm 2+kind is herkenbaar.
Doordeweeks; mama+papa en kind. Soort van "wij", ja mini gezin.
Tijdens het weekend is het mama+papa=ongekende rijkdom en gevoel van compleetheid.
Als het aan mij had gelegen had ik graag nog een kind gehad maar mr Myllana said NOOOOOOOOOOOO.❌❌❌❌❌
Alez, dus hij is er nog niet helemaal aan uit 🤣

Terug
Bovenaan