Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Slaapt onze baby mooi door, vanaf 20u tot ergens tussen 7 en 7.30u, worden we toch niet wakker gemiauwd om 6u door de k*tkat 🤬
Effectief ‘t zoontje dus ook wakker, maar gelukkig nog opnieuw in slaap gekregen met de combinatie tuutje, muziekje en wolkje.

Vanaf 6u vind ik het nog acceptabel om wakker te worden, zelfs in het weekend. Omdat onze dochter een doorslaper is hebben we niet veel last gehad met ons bioritme. Je zou kunnen zeggen dat we meer uit onze dag halen omdat we vroeger opstaan, maar dat is ook maar relatief. Jonge kinderen zijn nog erg afhankelijk van jou, dus die vrijgemaakte uren staan in teken van hen.

Omdat mijn vrouw in de week vroeg moet opstaan om te gaan werken laat ik haar in het weekend altijd uitslapen.

6u vind ik het nog acceptabel om wakker te worden, zelfs in het weeken

Je kijkt graag naar de tekenfilmpjes 's morgens ofzo :unsure:

Nee alle gekheid achterwege, je leert dat ook wel een beetje, ik was vroeger het type dat in het weekend zonder problemen de middag opzocht maar nu is het hier in de week op staan om 6:30 en met wat geluk 7:30 in het weekend.

Gelukkig is de dochter hier een ritmebeestje dat van weinig afwijken weet.

Je kijkt graag naar de tekenfilmpjes 's morgens ofzo :unsure:

Nee alle gekheid achterwege, je leert dat ook wel een beetje, ik was vroeger het type dat in het weekend zonder problemen de middag opzocht maar nu is het hier in de week op staan om 6:30 en met wat geluk 7:30 in het weekend.

Gelukkig is de dochter hier een ritmebeestje dat van weinig afwijken weet.
Terwijl mijn dochter naar tekenfilmpjes kijkt kan ik op mijn gemak een boek of de krant lezen. :p Maar vaak zet ik gewoon iets op van Netflix terwijl ik haar fles geef en ze wat laat spelen op de mat met haar speelgoed. Na een tijd zet ik de TV dan weer af en speel ik mee. Als er tijd is ga ik er gewoon mee wandelen, maar dat is alleen in het weekend.

Het wordt hier weer zo ne dag: nationale aflossing bleiten en zagen. 😐

Bestaat er ook een fysieke versie van dit toevluchtsoord?:unsure:

Hier 2 logés gehad: een kind van 5 en eentje van 3 extra.
Leuk voor een nacht/dag, maar permanent 4 kinderen zou echt niets voor mij zijn. :tongue:

We zijn hier al ff de 2e week ingegaan met de Bumba-wekker, still works like a charm.
Zelfs de bezoekende kinderen hielden er zich aan. :laugh:

Leuk voor een nacht/dag, maar permanent 4 kinderen zou echt niets voor mij zijn. :tongue:

We zijn hier al ff de 2e week ingegaan met de Bumba-wekker, still works like a charm.
Zelfs de bezoekende kinderen hielden er zich aan. :laugh:
Wij zijn zelf heel sterk geneigd om het bij 1 kind te houden. Nog een dik jaar en we zijn uit de pampers en de crèche. Anderzijds: zo klein is toch iets heel bijzonders.

Klopt. Mocht ik morgen euromillions winnen dan wil ik heel graag nog eentje.
Want dan zal ik nog max halftijds werken in iets wat ik graag doe en mijn vrouw zal hoogstwaarschijnlijk niet meer werken.

Zoniet blijft het hier bij ook bij 2, hebben we al meer dan onze handen mee vol...

Vanaf 6u vind ik het nog acceptabel om wakker te worden, zelfs in het weekend. Omdat onze dochter een doorslaper is hebben we niet veel last gehad met ons bioritme. Je zou kunnen zeggen dat we meer uit onze dag halen omdat we vroeger opstaan, maar dat is ook maar relatief. Jonge kinderen zijn nog erg afhankelijk van jou, dus die vrijgemaakte uren staan in teken van hen.

Omdat mijn vrouw in de week vroeg moet opstaan om te gaan werken laat ik haar in het weekend altijd uitslapen.
Misschien zijn wij dan verwend :p maar in bijna 1j. nog nooit effectief om 6u moeten opstaan met hem, not gonna start now 🙈 Deze ochtend heeft mijnheertje geslapen tot 25 na 8. Zodra je ermee opstaat, is het inderdaad oppassen geblazen, zeker nu hij zich overal aan optrekt. Terwijl hij speelt, ben ik ook bezig met de was en de plas en maak ik zijn patatjes voor ‘s middags al klaar. Bij de onthaalmoeder doet hij in de vm geen dutje meer, maar ‘k vind het precies nog wat vroeg, hij begon het toch lastig te krijgen tegen een uur of 11, 11.30u. Morgen nog eens zien hoe ‘t dan loopt.

Misschien zijn wij dan verwend :p maar in bijna 1j. nog nooit effectief om 6u moeten opstaan met hem, not gonna start now 🙈 Deze ochtend heeft mijnheertje geslapen tot 25 na 8. Zodra je ermee opstaat, is het inderdaad oppassen geblazen, zeker nu hij zich overal aan optrekt. Terwijl hij speelt, ben ik ook bezig met de was en de plas en maak ik zijn patatjes voor ‘s middags al klaar. Bij de onthaalmoeder doet hij in de vm geen dutje meer, maar ‘k vind het precies nog wat vroeg, hij begon het toch lastig te krijgen tegen een uur of 11, 11.30u. Morgen nog eens zien hoe ‘t dan loopt.
We zijn hier stilaan ook aan het overgaan naar een middagdut in plaats van voor- en namiddagdutjes. Op normale dagen lukt dat meestal wel, maar als we met haar naar ergens toe moeten rijden slaap ze vaak in de auto. Het belangrijkste is dat ze meestal regelmaat heeft en dat ze 's nachts gewoon doorslaapt. Meestal is ze wakker tussen half zeven - zeven uur.

Amai, hier al 9 maand geen enkele dag na 7u kunnen op staan...

Wij zijn zelf heel sterk geneigd om het bij 1 kind te houden. Nog een dik jaar en we zijn uit de pampers en de crèche. Anderzijds: zo klein is toch iets heel bijzonders.
Van 1 kind naar 2 was hier de hel. Tussen 2 en 3 en 3 en 4 niet echt.

Het voelt niet drukker aan het is wel langer drukker. Ik ga een klein 10 jaren in de pampers hebben gezeten als de jongste zindelijk is. We zullen ongeveer evenlang een koets met ons moeten zeulen overal waar we naar toe gaan.

En bij elke nieuwe mag je terug meerdere keren per nacht opstaan.

Het grote voordeel is wel dat ons 4 kinderen heel fel aan mekaar hangen en dat de 7 jarige de 1jarige mee neemt in zijn spel. Alsook niets leuker om de 1 jarige te horen roepen op de andere als ze even alleen is.

En voor ik het vergeet, meer nettoloon met meer kinderen... En meer kinderen om uwe hof in orde te maken, huishoudtaken te doen enz....

De enige keren dat de onze 7u haalde, was na een vaccinatie, dan vanaf 6u regelmatig hand op de borst om te checken 😆

Hier was 5u-5u30 eerder de standaard... Dan rond 2j heel actief werken met de slaapwekker, eerst om 5u30 en zo kwartier per kwartier opgeschoven naar 6u30.
Nu ze naar school gaat wordt ze standaard tussen 6u30-6u45 wakker.

Terug
Bovenaan