De kleine is naadloos overgegaan van een buikgriep naar een zware verkoudheid met koorts, hoesten, verstopte neus en alles erop en eraan. Desondanks ging het slapen nog vrij goed vorige nacht. Een belangrijke en vermoeiende week voor de boeg op het werk dus ik ging vroeg slapen vanavond. We zijn 3 uur 's nachts, weer nog geen oog dicht gedaan. Nochtans had ik om 12u voorgesteld om elk apart te slapen om afwisselend voor hem te kunnen zorgen. En zo komen we automatisch in het topic: "wat stoort je het meest aan je partner?":
1) Alles moet altijd perfect verdeeld zijn. En dan heb ik het zowel over het aantal kroketten 's middags tijdens de maaltijd, als de hoeveelheid huishoudelijke taken, als het slaaptekort. Nog liever samen de afgrond in dan dat er één iemand bevoordeeld zou zijn door een uurtje slaap extra. Dat ben ik grondig beu, en daar dus vlammende ruzie over gehad zopas. Lekker marginaal, midden in de nacht met een bleitende kleine op de schouder. I know.
2) Ontkenning van problemen:
* "Onze kleine is niet meer ziek dan andere kinderen, dat is allemaal normaal"
* "Onze kleine slaapt niet slechter dan andere kinderen, dat is allemaal normaal"
* Vlak na vlammende ruzie: "wij hebben helemaal geen ruzie"
Dat wordt morgenochtend weer ruziën en onderhandelen wie er nu weer sociaal verlof gaat opnemen om ervoor te zorgen. Mijn vrouw is net een 3 dagen afwezig geweest door diezelfde buikgroep, dus lijkt het nu mijn beurt. Maar ik heb een heel belangrijke meeting morgen. Pffff. Ik wou dat het alweer weekend was.
Tot de volgende klaagpost, ik zou begrijpen mochten jullie niet meer weten hoe erop te reageren.

Hoeft ook niet, het is even van mij afgeschreven en dat is het belangrijkste.