Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Mijn hart ligt in duizend stukjes.

Ik mag morgen waarschijnlijk naar huis, na een hospitalisatie van bijna 2 weken maar onze dochter blijft in het ziekenhuis.

Ze is vorige week via spoedkeizersnede geboren toen ik exact 30 weken zwanger was. Omdat er een zwangerschapsvergiftiging + HELLP-syndroom aan de gang was in mijn lichaam. Ze doet het gezien omstandigheden goed, ademt zelfstandig en komt stilaan weer bij.

Ik weet dat ze hier de beste zorg krijgt, maar de gedachte zonder haar te moeten vertrekken, doet verdomme zeer. 😭
Alvast gefeliciteerd en het lijkt erop dat het een vechtertje is! Hopelijk herstelt ze goed en is ze snel bij jullie thuis!

Heel veel sterkte ook met het doorploeteren van deze vreemde periode. 🫂

2 jarige dochter heeft de ene valling na de andere nu. In die periode was ze gelijk anders (goed eten, drinken, plassen etc). Gisterenmiddag na haar middagdutje had ze het opeens snikheet. 39.6 graden koorts.
Deze nacht was het echt geen topnacht voor ons. Nog altijd koorts enzo.
Morgen moet mijn vriendin naar Turnhout (een rit van een uur lang), de schoonouders komen deze nacht terug van reis en moeten opgehaald worden, alles in hun huis moet nog worden gepoetst (we hebben 2 weken in hun huis gewoond omwille van hun huisdieren.). Het gaat een topdag worden.

Mijn oudste dochter (bijna 4j) is véél te sociaal naar vreemden. Ze babbelt met vreemden en geeft ze ook knuffels. Is een mooie eigenschap maar jammer genoeg heb je mensen met verkeerde bedoelingen.

En haar fantasie gaat soms wat te ver. Zoals haar denkbeeldige vriend. Opzich niks mis mee maar hij moet haar zelfs gaan oppikken op school en ze wordt razend als we vertellen dat dat niet gaat.

Iemand tips of aanraders van boeken hoe je daarmee moet omgaan met beide?

Ik heb een keer tegen het zoontje van een vriendin gezegd dat zijn "vriendje" zijn mama mist en dat het gemis wederzijds was. Daarna zei ik dat hij binnen 2 dagen naar huis gaat, ergens op een onbewoond eiland en bladieblaa heb er daarna nog een emotioneel shitverhaal bij verzonnen en 2 dagen later was het probleem opgelost.
Zonder al teveel poespas proberen korte metten te maken met die dingen, kinderen kunnen meer hebben dan we denken hoor.

De bevalling nadert (uitgeteld op 1 oktober) en ik ben maar aan’t peinzen over hoe baby ready het huis hier is.

We hebben een park in de living & een wiegje bij ons op de kamer, dus geen aparte kinderkamer. Alle baby spullen staan op een oude kleine kamer boven. Dus heb het gevoel dat alles wel gereed is, maar tegelijk ook helemaal niets…

Is dat een begrijpelijke gedachte voor (nieuwe) ouders? :p

Als ik je nog één tip mag geven, een zwangerschaps/voedingskussen.
Da's gewoon life. 👌
Mommy to be gaat er zowel nu veel plezier aan hebben als straks voor het geval ze bv wilt geven.
De 4 laatste weken van mijn zwangerschap waren ik en het kussen onafscheidelijk en beginfase van het voeden ook toch wel hoor. Zonder het kussen hield ik de baby verkeerd vast waardoor hij dreigde te stikken door die gigaboob.🙃

Zoon hoort op tv: 'asshole'
Zoon: wat zeggen ze? Ijshond?

Dochter: hoe heet je baas nu weeral? Rosé ? (X Roose)

Iemand goeie tips voor een midweekje weg met een baby die net 1 jaar wordt? We hebben een weekje vakantie, en willen er graag een speciale traditie van maken (ze verjaart vlak na de feestdagen, en willen graag dat ze wel beseft dat haar verjaardag ook speciaal is). Maar ik heb wat schrik dat je in bvb een centerparcs uit komt op "een uurtje zwemmen, en dan hopen dat het niet te koud/slecht weer is en dan kan je nog wandelen".

Maar ik heb wat schrik dat je in bvb een centerparcs uit komt op "een uurtje zwemmen, en dan hopen dat het niet te koud/slecht weer is en dan kan je nog wandelen".
Centerparcs (of Landal, of...) is imo anders het meest geschikt met jonge kinderen. Die zijn daar echt blij mee hoor, en meer proberen te doen is meer voor uw genot dan voor de kleine...
Als die daar ook maar 1u het volhouden om te zwemmen, gaan die elders het niet langer volhouden.

De achterlijk dure prijs (en het achterlijk volk) moet ge er dan maar bijnemen.

Centerparcs (of Landal, of...) is imo anders het meest geschikt met jonge kinderen. Die zijn daar echt blij mee hoor, en meer proberen te doen is meer voor uw genot dan voor de kleine...
Als die daar ook maar 1u het volhouden om te zwemmen, gaan die elders het niet langer volhouden.

De achterlijk dure prijs (en het achterlijk volk) moet ge er dan maar bijnemen.
Inderdaad. En laat koude u ni tegenhouden om te gaan wandelen. De winter is een mooi seizoen, gewoon goed aankleden en gaan :)
En dan thuis komen (of in dat geval in uw chalet aankomen) en tas warme chocomelk drinken!

Iemand goeie tips voor een midweekje weg met een baby die net 1 jaar wordt? We hebben een weekje vakantie, en willen er graag een speciale traditie van maken (ze verjaart vlak na de feestdagen, en willen graag dat ze wel beseft dat haar verjaardag ook speciaal is). Maar ik heb wat schrik dat je in bvb een centerparcs uit komt op "een uurtje zwemmen, en dan hopen dat het niet te koud/slecht weer is en dan kan je nog wandelen".

Wij zijn einde van het jaar toen onze zoon 1 was naar de zee geweest. Is nog wel ok, wandelen en een pannekoek gaan eten, dat is het zowat 😝 Dan denk ik dat centerparks toch wel leuker is, kan in het zwembad gaan en er is misschien ook een binnenspeeltuin (al dan niet voor de allerkleinsten). Zoals hier gezegd is dat wel duur (en duurder dan weekendje zee).

Landal Land van Bartje in Drenthe is hier een klassieker. Er is een zwembad, pony's, indoor speeltuin en genoeg natuur om te wandelen enz...

Zowel in elke seizoen wel iets te beleven.

Mijn hart ligt in duizend stukjes.

Ik mag morgen waarschijnlijk naar huis, na een hospitalisatie van bijna 2 weken maar onze dochter blijft in het ziekenhuis.

Ze is vorige week via spoedkeizersnede geboren toen ik exact 30 weken zwanger was. Omdat er een zwangerschapsvergiftiging + HELLP-syndroom aan de gang was in mijn lichaam. Ze doet het gezien omstandigheden goed, ademt zelfstandig en komt stilaan weer bij.

Ik weet dat ze hier de beste zorg krijgt, maar de gedachte zonder haar te moeten vertrekken, doet verdomme zeer. 😭
Heel veel courage!

Hoe gaat het ondertussen?

Mijn zoon van 6 gaat net naar het 1ste leerjaar, 2 weken geleden zegt die plots met een grijns op zijn gezicht, papa weet gij wat tetten zijn?:eek: Ik begin zo wat te lachen, en dan zegt hij zo ik weet dat hoor dat zijn borstjes. 😅

Heel veel courage!

Hoe gaat het ondertussen?
Ik ben sinds vandaag thuis. Mentaal gaat het wel al beter, maar het blijft een heel dubbel gevoel. Dochtertje doet het nog steeds goed en zit weer op geboortegewicht. Kijk er naar uit om morgen weer naar het ziekenhuis te gaan om haar te zien, na een goede nacht in ons eigen bedje.

Nu ben ik me vooral aan het ergeren in het leren hoe de gehuurde afkolfmachine te gebruiken. 🤦‍♀️

Ik ben sinds vandaag thuis. Mentaal gaat het wel al beter, maar het blijft een heel dubbel gevoel. Dochtertje doet het nog steeds goed en zit weer op geboortegewicht. Kijk er naar uit om morgen weer naar het ziekenhuis te gaan om haar te zien, na een goede nacht in ons eigen bedje.

Nu ben ik me vooral aan het ergeren in het leren hoe de gehuurde afkolfmachine te gebruiken. 🤦‍♀️

Mag ik vragen waarom je dan bij haar blijft slapen? Je mag deze vraag uiteraard negeren voor het geval het te persoonlijk is en verder wens ik je oneindig veel kracht en sterkte toe.:hug:

1 tip ivm afkolfmachine=niet enkel je tepel erin stoppen maar zoveel mogelijk tepelhof want anders...😱😱😱

Welk type machine? Wij hadden de Medela Symphony en dat was even zoeken maar nadien was dat echt een super apparaat.

Mag ik vragen waarom je dan bij haar blijft slapen? Je mag deze vraag uiteraard negeren voor het geval het te persoonlijk is en verder wens ik je oneindig veel kracht en sterkte toe.:hug:
Ik ben zelf 2 weken gehospitaliseerd geweest. Mijn lichaam moet nog steeds herstellen van de zwangerschapsvergiftiging.
Welk type machine? Wij hadden de Medela Symphony en dat was even zoeken maar nadien was dat echt een super apparaat.
Ardo Carum, gehuurd bij CM. Medela was het toestel waarmee ik kolfde in het ziekenhuis. Zoveel eenvoudiger.

Ik ben zelf 2 weken gehospitaliseerd geweest. Mijn lichaam moet nog steeds herstellen van de zwangerschapsvergiftiging.

Ardo Carum, gehuurd bij CM. Medela was het toestel waarmee ik kolfde in het ziekenhuis. Zoveel eenvoudiger.
Ik heb 1 maand gehuurd en dan gewoon hetzelfde toestel 2dehands gekocht, heel vlot terug kunnen doorverkopen toen de dochter er 3 maand later mee stopte. De frustraties kan je missen als de pest, gewoon efkes aan je eigen gemak denken! 🫂

Terug
Bovenaan