Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Vanaf 40 of 50 heeft ze in elk tiental wel ergens eentje overgeslagen, maar als papa is het natuurlijk uw taak van dat niet op te merken.

Het was trouwens niet een vast getal, al lag het dikwijls ergens rond de 6 of 7. Die getallen van 0 tot 10 zitten er zo ingedramd dat ze die zonder probleem kunnen nazeggen op enkele seconden, maar als je vraagt wat er na 6 komt dan is dat opeens het moeilijkste vraagstuk van de wereld. Al zal dat wel goed komen als ze begint te rekenen vermoed ik. Dan gaat ze meer inzicht krijgen wat die cijfers eigenlijk voorstellen.
Beetje zelfde hier met benoemen van de vingers. In volgorde allemaal geen probleem maar steek gewoon 1 random vinger uit en vraag welke dat het is dan slaat ze tilt 😝

Iemand die weet hoe je die verwende russische kinderen kan filteren uit de youtube kids playlist? Hoe ze er aan geraakt geen idee maar ze slaagt er telkens in

Mijn -al verlengde- sport en cultuurcheques vervallen deze maand. Snel nog wat zitten zoeken en, nooit gedacht maar, we gaan wss een abbo op zoo Antwerpen en Planckendael nemen. Eerst dacht ik nog cinemake te doen met mijn vrouw maar dat is te goedkoop ( :unsure: ). Ik zit hier verdomme nog met €140 aan cheques die binnen 4 dagen vervallen. Sport is nutteloos want heb zelf gewichten thuis en doe al Taekwondo in de week dat gratis voor mij is (geef training soms). Sommige boekhandels aanvaarden dat ook, maar zit hier nog met 5 boeken dat ik moet lezen. Cultuur? Geen tijd met de kleine behalve een paar uur. Musea? al gezien, meerdere keren en is saai imo.

Mijn -al verlengde- sport en cultuurcheques vervallen deze maand. Snel nog wat zitten zoeken en, nooit gedacht maar, we gaan wss een abbo op zoo Antwerpen en Planckendael nemen. Eerst dacht ik nog cinemake te doen met mijn vrouw maar dat is te goedkoop ( :unsure: ). Ik zit hier verdomme nog met €140 aan cheques die binnen 4 dagen vervallen. Sport is nutteloos want heb zelf gewichten thuis en doe al Taekwondo in de week dat gratis voor mij is (geef training soms). Sommige boekhandels aanvaarden dat ook, maar zit hier nog met 5 boeken dat ik moet lezen. Cultuur? Geen tijd met de kleine behalve een paar uur. Musea? al gezien, meerdere keren en is saai imo.
Zoals ik ergens anders al postte kan je op sommige plaatsen er een cadeaucheque van kopen ook wat je een jaar extra tijd geeft.

Ze zeggen toch altijd dat de waarheid uit een kindermond komt, maar toch... :sop:

"Papa, mama rijdt beter dan jij! :smile:"

*zoekt 'hoe onterf ik mijn ondankbaar nageslacht in vijf eenvoudige stappen'*

Wat wij deden is afspreken dat de hele nacht voor de ene ouder was zodat de ander kon doorslapen en dan de volgende nacht opmgekeerd.

Is dat geen optie?
Haha. Dat hebben we hier ook al geprobeerd. En als papa de kleine wilt troosten is het, ik wil naar Mamaaaaa en is het hek helemaal van de dam. I'm cool with that.

Wat verstaan jullie eigenlijk onder "geen nachtrust"? Ik vind dat altijd zo moeilijk om te kaderen, wij hebben regelmatig eens nachten met minder dan 5u slaap, maar het is wel nog altijd 5u slaap natuurlijk.
6u slaap ZONDER ONDERBREKING is toch een minimum om van een normale nacht te spreken.
Als ik 8u slaap krijg maar wel 3x uit mijn diepe slaap gerukt word, spreek ik toch ook van ne klotenacht...

Beetje zelfde hier met benoemen van de vingers. In volgorde allemaal geen probleem maar steek gewoon 1 random vinger uit en vraag welke dat het is dan slaat ze tilt 😝

Iemand die weet hoe je die verwende russische kinderen kan filteren uit de youtube kids playlist? Hoe ze er aan geraakt geen idee maar ze slaagt er telkens in
Fucking Vlad en Niki.
6u slaap ZONDER ONDERBREKING is toch een minimum om van een normale nacht te spreken.
Als ik 8u slaap krijg maar wel 3x uit mijn diepe slaap gerukt word, spreek ik toch ook van ne klotenacht...
Idd, uit uw diepste slaap gerukt worden is verschrikkelijk, ik heb soms wel eens dat ik dan echt efkes niet weet waar ik ben. En dan 's morgens het gevoel of er een tientonner over u gereden is.

Wat wij deden is afspreken dat de hele nacht voor de ene ouder was zodat de ander kon doorslapen en dan de volgende nacht opmgekeerd.

Is dat geen optie?

Met twee kinderen die beiden wakker zijn en getroost moeten worden lukt dat moeilijk. En zoals bij @Green Mamba hebben de kinderen zo ook hun voorkeuren. Als ik 's nachts mijn zoon probeer te troosten, maak ik het vaak alleen maar erger en moet mijn vrouw toch ook opstaan. En bij mij lukt het dan weer meestal veel sneller om de dochter te kalmeren.

@anders. Ik denk dat we de afgelopen weken aan max 3u zitten. Maar zoals @Mulan zegt, als ik 's nachts mijn slaap enkele uren moet onderbreken, ook al slaap ik in totaal toch nog 5 uur, dan ben ik evenhard kapot hoor. Zo slapen van half 11 tot 1, terug in slaap om 2u, en dan terug wakker van 4 tot 6 om dan net terug in slaap te vallen wanneer uw alarm gaat ... om zot van te worden.

En als de definitie 6u zonder onderbreking is dan zitten we aan nacht 1000. De laaste anderhalve maand is gewoon niet normaal. We zitten precies terug in het slaaptekort dat je hebt bij een pasgeboren baby, alleen zijn het nu baby's van 3 en 2 jaar oud, en dus bovenop een al drie jaar aanslepend slaaptekort. Mijn vrouw en ik zitten er compleet fysiek en mentaal door.

Vannacht dan ook nog een keer de buikgriep van mijn zoon overgenomen, dus terwijl mijn vrouw probeerde de twee kinderen te troosten heb ik een hele nacht en ochtend boven en naast de plee gelegen. Echt, feeling great.

Oei, 6u slaap zonder onderbreking :D Dan zitten wij aan nacht 179 denk ik :D
Ik weet ook al jarenlang niet meer wat normale nachten zijn, dankzij Nestrolan (1/2 s avonds) heb ik nu tenminste toch 50% normale nachten waarop ik 7u doorslaap. Al zal het wel een paar jaar duren eer de slaap achterstand iets of wat zal bijgewerkt zijn :unsure:
Na jarenlang aanmodderen is het natuurlijk bioritme compleet om zeep hier dus als de dochter bij haar papa is, word ik heel vaak alsnog wakker s nachts.
En ik ben ook zo iemand die vroeger met 6u slaap toe kon komen... Boy has that changed 😫

Ik weet ook al jarenlang niet meer wat normale nachten zijn, dankzij Nestrolan (1/2 s avonds) heb ik nu tenminste toch 50% normale nachten waarop ik 7u doorslaap. Al zal het wel een paar jaar duren eer de slaap achterstand iets of wat zal bijgewerkt zijn :unsure:
Na jarenlang aanmodderen is het natuurlijk bioritme compleet om zeep hier dus als de dochter bij haar papa is, word ik heel vaak alsnog wakker s nachts.
En ik ben ook zo iemand die vroeger met 6u slaap toe kon komen... Boy has that changed 😫

Dat bijwerken zal helaas niet meer mogelijk zijn.
Zijn zo van die fabeltjes zoals ongezond eten. Ik las onlangs dat voor elke 100gr vettig eten ik 1 dag minder lang ga leven.
Ik moest dus al in 1729 gestorven zijn of zo :unsure:

Dat bijwerken zal helaas niet meer mogelijk zijn.
Zijn zo van die fabeltjes zoals ongezond eten. Ik las onlangs dat voor elke 100gr vettig eten ik 1 dag minder lang ga leven.
Ik moest dus al in 1729 gestorven zijn of zo :unsure:
Als ik normaal zou kunnen functioneren + in mijn bed kruipen en zonder medicatie 8u aan 1 stuk door kan slapen, zal ik stiekem beginnen dromen van zaken zoals eens uitgeslapen wakker worden en niét om 9u al snakken naar een dutje 😇😇😇

Heb vrijdag een diplomatisch berichtje gestuurd naar de juf ivm de kapotgesneden pennezak van mijn zoontje van 5 (1e lj)
Heb met hem es een goeie babbel gedaan en gevraagd wie het gedaan had en waarom. Zijn verhaal bleef bij wat hij verteld had na school. Dus ik geloof hem dat hij het niet zelf gedaan heeft en iets aan het verzinnen is (denk dat ik 'm wel ken op dat gebied)

Nu zat ik wel wat verveeld met de zaak want dit is eigenlijk gaan klikken, maar ze zijn nog zo klein (en zeker diene van ons tov de dader, hij steekt er iets meer dan een kop boven :o ) en heb ook geen zin om elke week een nieuwe pennezak te moeten gaan kopen want ik moet al 3 jaar horen (van in de kleuterklas: erwin heeft me pijn gedaan, erwin is stout geweest, erwin dit, erwin dat)

ik ben erwin een beetje beu! en hij moet mijn zoon gerust laten.

Nu las ik het antwoord van de juf, ze had er niks van gezien en zoon is niks gaan vertellen, maar ze gaat het wel opnemen in de klas. Benieuwd wat daar van gaat komen, hopelijk escaleert het niet tussen die 2.

Heb vrijdag een diplomatisch berichtje gestuurd naar de juf ivm de kapotgesneden pennezak van mijn zoontje van 5 (1e lj)
Heb met hem es een goeie babbel gedaan en gevraagd wie het gedaan had en waarom. Zijn verhaal bleef bij wat hij verteld had na school. Dus ik geloof hem dat hij het niet zelf gedaan heeft en iets aan het verzinnen is (denk dat ik 'm wel ken op dat gebied)

Nu zat ik wel wat verveeld met de zaak want dit is eigenlijk gaan klikken, maar ze zijn nog zo klein (en zeker diene van ons tov de dader, hij steekt er iets meer dan een kop boven :eek: ) en heb ook geen zin om elke week een nieuwe pennezak te moeten gaan kopen want ik moet al 3 jaar horen (van in de kleuterklas: erwin heeft me pijn gedaan, erwin is stout geweest, erwin dit, erwin dat)

ik ben erwin een beetje beu! en hij moet mijn zoon gerust laten.

Nu las ik het antwoord van de juf, ze had er niks van gezien en zoon is niks gaan vertellen, maar ze gaat het wel opnemen in de klas. Benieuwd wat daar van gaat komen, hopelijk escaleert het niet tussen die 2.
Dat vind ik dus bullshit: daar loopt iets mis en daar moet worden ingegrepen en de leerkracht is de persoon om dat te doen. Imo is de juiste persoon betrekken/inlichten ook een vorm van voor jezelf opkomen. Soms is dat de beste of zelfs de enige manier om bepaalde zaken op te lossen.

Terug
Bovenaan