Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De jongste zingt nu constant verjaardagsliedjes, want rond dat thema zijn ze in school aan 't werken.
De oudste vraagt in de auto altijd om "Allez, Allez, Allez" van Jamie Webster op te zetten (allez, hij zegt dan "da liedje van Liverpool" :unsure:

Trouwens wel geweldig dat Studio 100 terug beschikbaar is op Telenet Digitale TV, de jongste is al terug helemaal zot van de Kabouterbaby film van Plop.

De jongste zingt nu constant verjaardagsliedjes, want rond dat thema zijn ze in school aan 't werken.
De oudste vraagt in de auto altijd om "Allez, Allez, Allez" van Jamie Webster op te zetten (allez, hij zegt dan "da liedje van Liverpool" :unsure:

Trouwens wel geweldig dat Studio 100 terug beschikbaar is op Telenet Digitale TV, de jongste is al terug helemaal zot van de Kabouterbaby film van Plop.
Dat kind zo'n trauma bezorgen...

Lukt da zowa er een LFC fan van maken? 😝

Den onze heeft spijtig genoeg weinig interesse in “shottebal”. Hij weet wel dat de rode moeten winnen en als ze scoren moeten we een dansje doen 😝

Lukt da zowa er een LFC fan van maken? 😝

Den onze heeft spijtig genoeg weinig interesse in “shottebal”. Hij weet wel dat de rode moeten winnen en als ze scoren moeten we een dansje doen 😝
Ik heb het net bewust eigenlijk ni gepusht en dat heeft net het effect dat hij er helemaal mee weg is. Dit seizoen hem hopelijk meepakken naar Anfield!

Als ge zelf of uw vriendin heeeeel smal zijt, kan het lukken met 1 kinderstoel op de passagierszetel en de smalste ouder dus tussen de twee kinderstoelen achteraan.
Knus is het zeker.
Hebben we eens geprobeerd voor een ritje van paar kilometer en dat was net te doen. Maar voor lange afstanden geen optie of je komt geradbraakt toe

Eet ze al vaste voeding? 2 bruine/volkorenboterhammen met smeerkaas of boter zullen vast beter vullen dan al die melk 🙉
Awel hé, ik geef die nu bruin brood met kaas en dat wordt met héél véél goesting opgegeten. Ik stond op het punt om ze al trappistenkaas te geven, maar misschien is jonge kaas wat babyvriendelijker? :p

Enige wat mogelijks in mijn budget zal vallen is die astra break of skoda breaks. Hoogstens een kamiq maar dat heeft mn vriendin al privé. Denk dat ze enkel opel en skoda doen voor het plebs, en dan volvo en bmw voor de hogere klasses..

Dus ik moet 2 volwassenen en dan 3 kids in een auto geduwd krijgen. Stel dat nr 3 morgen raak is dan zijn de zusjes 4 en 2. 4j is nog te jong voor gewoon een verhoogzitje denk ik
Indien drie kinderen achteraan dan mag 1 kind (van drie jaar of ouder) zelf gewoon op de achterbank plaatsnemen zonder enige vorm van zitjes. (art. 35.1.2. wegcode)

Plat liggen moeten ze dan doen omdat hun spieren niet genoeg ontwikkeld zijn om zo lang rechtop te zitten.
Er zijn wel speciale reismanden om in de auto te bevestigen ook.

drie kinderen en met alle drie in hun eerste levensmaanden al lange autoreizen gemaakt (zuiden Frankrijk, Italie). Mij eerlijk gezegd nooit al te veel aangetrokken van de verplichte/aangeraden rustpauzes om de 2 uur zodat ze toch maar niet te lang in de maxi-cosi te laten zitten.

Mijn regel was: als ze slapen, laat ik ze gerust dus als we snachts vertrokken waren we weg voor een uur of 5 ongestoord rijden. Als ze het lastig kregen stopten we soms om het half uur dus 'tis niet dat we ze martelden. Gewoon aanpassen aan het ritme van het kind en als ze rustig zijn ga ik er van uit dat een maxi-cosi nu ook wel geen marteltuig is.

9,7 en 6 jaar later toch de vaststellingen dat het met potentiële spiermisvormingen wel meevalt :)

Ik ken het wel maar ze zijn hier gelukkig heel content met kapitein Winokio. En daar luister ik ook wel graag naar :')

En Samson en Gert obv

- okee, je mag nog 1 spelletje op de tablet doen, dan naar boven!
*speelt spelletje van 2 minuten*
- ik wil niet naar boven, ik wil nóg een spelletje spelen!
- neen, dat was niet de afspraak!
- alsjeblieft?????
- je vraagt het heel netjes, maar mama zei neen.
- DAN WIL IK NIET MEE NAAR HET NIEUWE HUIS!

Het concept emotionele chantage snapt ze dus wél al 😂

- okee, je mag nog 1 spelletje op de tablet doen, dan naar boven!
*speelt spelletje van 2 minuten*
- ik wil niet naar boven, ik wil nóg een spelletje spelen!
- neen, dat was niet de afspraak!
- alsjeblieft?????
- je vraagt het heel netjes, maar mama zei neen.
- DAN WIL IK NIET MEE NAAR HET NIEUWE HUIS!

Het concept emotionele chantage snapt ze dus wél al 😂
Voor de tablet zetten wij gewoon een wekker op de gsm en blijkt te werken. Ok je mag nog 5 minuten papa zal een piep piepje zetten. En 9/10 geeft ze die dan flink af als de wekker gaat. En 1/10 zware crisis 😂

Qua muziek en tv zitten we voor de jongste weer in de bumba fase en de oudste is alles paw patrol wat de klok slaat 🙄

Hier zijn het vooral musical liedjes die worden meegezongen en Jelle Cleymans, zucht, door de 7 jarige. De 5 jarige heeft het meer voor Stromae en Urbanus. De 3 jarige kopieert de oudere broers en hoort ge regelmatig zijn broers nazingen, waarbij de woorden op niets trekken, maar de melody wel perfect is.

Bij papaoutai van Stromae kwam de 3 jarige wel vragen waarom dat liedje over mij ging, want die zingt toch jouw naam.

Voor de tablet zetten wij gewoon een wekker op de gsm en blijkt te werken. Ok je mag nog 5 minuten papa zal een piep piepje zetten. En 9/10 geeft ze die dan flink af als de wekker gaat. En 1/10 zware crisis 😂

Qua muziek en tv zitten we voor de jongste weer in de bumba fase en de oudste is alles paw patrol wat de klok slaat 🙄

Ik werk al ruim een jaar met de klok.
"als de wijzer op de 8 staat, dan gaan we..." van de kookwekker wordt ze hysterisch, de wekker op de gsm kan ze beter aan. Maar zou het zelf niet ok vinden om halfweg een spel het te moeten afnemen. Die spelletjes van de ketnet app zijn perfect wat mij betreft!

Terug
Bovenaan