Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Vanochtend was het ook weer eens 20 voor 6. Probleem bij mezelf is echter dat mijn eigen bioritme zich lijkt aangepast te hebben, waardoor ik zelf ook veel te vroeg wakker wordt.
Dit is zo herkenbaar!

Afgelopen weekend waren de kindjes eens bij men ouders blijven slapen.
Om 6u30 werd ik vanzelf wat "paniekerig" wakker, gewoon omdat ik de kindjes nog niet gehoord had.

En uiteraard niet meer kunnen slapen dan :(

Vanavond eindelijk nog eens een echo :love: , toch al een 6tal weken geleden.

Deze donderdag al 31 weken, het gaat vlug!
Alles in orde/op schema :) ze zou blijkbaar al 2kg wegen.

Mijn vriendin haar gynaecologe is wel een hoge snelheidstrein. Niet dat ik daar uren wil zitten maar ik denk dat we nog geen 10min binnen zijn geweest :unsure:
Nu ook al tweede keer op rij dat we geen fotootje hebben gekregen. Ik hecht daar minder belang aan maar de vriendin precies wel. Ah, zolang ze gezond is :)

Ja inderdaad maar doordat de gynaecologe door alles heen rusht & wij nog steeds onder de indruk zijn van de baby te zien/horen beseffen we het altijd pas als we buiten zijn :unsure:
Normaal zijn die foto's wel opgeslagen op de pc ter opvolging hoor. Ik zou het eens vragen of je er een paar kan krijgen, al was het in digitale vorm. Kun je ze later nog steeds afdrukken of een boek mee maken.

't Is hier weer begonnen.

Ons masjoefel opgestaan met 38,4 graden koorts en even later een bericht van mijn schoonzus dat haar jongste (2j.) zoon hand-voet-mondziekte heeft. We moeten dus niet ver gaan zoeken, want die speelden zondag nog met elkaar op zijn verjaardagsfeestje. Dat is deze week wellicht geen crèche meer, maar ik bel nog wel voor advies indien de koorts snel verdwijnt. Vorige keer dat ze dat had kreeg ze gelukkig weinig blaasjes dus buiten die koorts heeft ze er niet zoveel van geweten.

Intussen is ook mijn vrouw helemaal niet goed en zou die mogelijk ook moeten thuisblijven. Momenteel heb ik zelf nergens symptomen van.

Wij hebben destijds 3/4D echo's laten maken, was een mooie ervaring.
is idd leuk om te zien, alleen trekken (gelukkig) onze kinderen quasi totaal niet op die 3D-echo. Dus het nut ervan is achteraf nihil. Je dénkt dat je je kind al echt wat ziet, maar de technologie moet echt wel nog verbeteren.

Wij hebben destijds 3/4D echo's laten maken, was een mooie ervaring.
Mijn gynaecoloog had nog maar net geleerd om 3D's te maken (nieuw toestel geloof ik) dus die heeft zich uitgeleefd met ons wriemelmadam om meermaals 3D's te maken 😍

Omwille van de eerdere miskramen ook telkens foto's meegeven en hartslag laten horen, ik was dan ook volledig van mijn stuk toen de andere gyn tijdens haar verlof heel laconiek reageerde op de vraag voor een foto "je hebt ze toch gezien?"

:unsure:

De zoon gaat tegenwoordig graag mee z'n oudere zus op school af zetten. Hij op z'n step, zus op de fiets of step.
Aankomen op school, mee de poort binnen, step parkeren, meelopen met de zus tot aan de deur, nen dikke knuffel geven en dan wuiven en "dada" zeggen.

Ben benieuwd wat het gaat geven begin november wanneer hij geen dada meer moet zeggen maar ook naar binnen moet :)

De zoon gaat tegenwoordig graag mee z'n oudere zus op school af zetten. Hij op z'n step, zus op de fiets of step.
Aankomen op school, mee de poort binnen, step parkeren, meelopen met de zus tot aan de deur, nen dikke knuffel geven en dan wuiven en "dada" zeggen.

Ben benieuwd wat het gaat geven begin november wanneer hij geen dada meer moet zeggen maar ook naar binnen moet :)
Mijn dochter gaat ook altijd mee grote broer afzetten. Zij moet nog wachten tot september 2022 om te starten, maar die zou eigenlijk er nu al klaar voor zijn.

Alles in orde/op schema :) ze zou blijkbaar al 2kg wegen.

Mijn vriendin haar gynaecologe is wel een hoge snelheidstrein. Niet dat ik daar uren wil zitten maar ik denk dat we nog geen 10min binnen zijn geweest :unsure:
Nu ook al tweede keer op rij dat we geen fotootje hebben gekregen. Ik hecht daar minder belang aan maar de vriendin precies wel. Ah, zolang ze gezond is :)
Via de mynexushealth van je vriendin kan je alle foto’s zien. Wij kregen wel altijd een hele sliert fotootjes mee.

't Is hier weer begonnen.

Ons masjoefel opgestaan met 38,4 graden koorts en even later een bericht van mijn schoonzus dat haar jongste (2j.) zoon hand-voet-mondziekte heeft. We moeten dus niet ver gaan zoeken, want die speelden zondag nog met elkaar op zijn verjaardagsfeestje. Dat is deze week wellicht geen crèche meer, maar ik bel nog wel voor advies indien de koorts snel verdwijnt. Vorige keer dat ze dat had kreeg ze gelukkig weinig blaasjes dus buiten die koorts heeft ze er niet zoveel van geweten.

Intussen is ook mijn vrouw helemaal niet goed en zou die mogelijk ook moeten thuisblijven. Momenteel heb ik zelf nergens symptomen van.
Als ze gisteren naar de crèche is geweest, dan is het kwaad daar waarschijnlijk toch al geschied :p

Joepie. De eerste deftige krassen op de dochter haar bril. Ik hoop dat de optieker het wat kan "herstellen".
Hoe lang heeft dat bij jullie geduurd?
Onze oudste is rond z'n 3 begonnen met z'n bril en daar valt dat al bij al mee. (is nu 5,5j en zit al aan z'n 2de bril wegens veranderende sterkte).
De jongste is begonnen rond z'n 2 jaar en die eerste bril staat vol krassen, komende oktober moeten we terug naar de oogarts en de jongste gaat sowieso een nieuwe moeten krijgen denk ik, aangezien die sterkte op die leeftijd echt provisoir is en ze die geleidelijk aan moeten aanpassen (meestal sterker).

Oudste: +10 (eerste bril +8)
Jongste: momenteel +10 maar wrs naar +12 ongeveer

Hoe lang heeft dat bij jullie geduurd?
Onze oudste is rond z'n 3 begonnen met z'n bril en daar valt dat al bij al mee. (is nu 5,5j en zit al aan z'n 2de bril wegens veranderende sterkte).
De jongste is begonnen rond z'n 2 jaar en die eerste bril staat vol krassen, komende oktober moeten we terug naar de oogarts en de jongste gaat sowieso een nieuwe moeten krijgen denk ik, aangezien die sterkte op die leeftijd echt provisoir is en ze die geleidelijk aan moeten aanpassen (meestal sterker).

Oudste: +10 (eerste bril +8)
Jongste: momenteel +10 maar wrs naar +12 ongeveer
Hier loopt onze dochter, eind deze maand 3, sinds mei 2020 rond met een bril. We moeten wel elk half jaar naar de oogarts om te kijken of we moeten afplakken. Daar zijn we nog niet. Dus al bij al heeft dat brilletje het nog goed uitgehouden.

Hier loopt onze dochter, eind deze maand 3, sinds mei 2020 rond met een bril. We moeten wel elk half jaar naar de oogarts om te kijken of we moeten afplakken. Daar zijn we nog niet. Dus al bij al heeft dat brilletje het nog goed uitgehouden.
Same here, de oudste plakt af en de jongste gaat er vanaf oktober volgens mij ook aan moeten beginnen.
Bij de jongste was het nu nog met 8 maanden tussen, maar vanaf oktober waarschijnlijk net zoals bij de oudste om de 4 maanden een check.

Terug
Bovenaan