Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Mijne snotneus is 2 jaar geworden. Ik verschiet ervan hoe snel het nu allemaal begint te gaan en hoe veel die kinderen opvangen en proberen na te doen. Ik stond onlangs in de tuin en riep lachend naar mijn buurman/kameraad: "EEY EEEY, rustig e" omdat hij met zijn madam wild bezig was.

Twintig minuten later staat mijne kleine buiten en loopt er een onbekende mevrouw met haar hond voorbij. "EEEEEEI EEEEEEI". Die vrouw verschoot en ik tegen mijn dochter: "seg wa doede nu ?!".

Dochter met sip gezicht: "papa ook?"
ik van ah ja just...
Klinkt bekend. Je avatar is wel toepasselijk op de situatie.

Dochter al 2x een minimeltdown gehad op 2u tijd :unsure:
Oorzaak niet bekend.
Ik vermoed de naderende verhuis + school die gestart is die voor wat overload zorgen...

En ik moest ook aan @pardal denken, ik zeg tegen haar: "dit lijkt me ijsjesweer, vind je dat ook?"
"Ja! En dan wil ik ook in het (opblaas)zwembad!"
Crisis kunnen afwenden door te zeggen dat de morgen naar het grote zwembad zullen gaan. Oef! 😁

Onze kleine is al 2 dagen "lastig" op haar 2 vriendinnekes over iets. Mijn vriendin zei "ja die houdt wel lang vast aan zo een dingen, we moeten ze eens leren zich over zo een zaken te zetten".
En onbewust/instinctief begon ik te lachen omdat dit gewoon 100% mijn vriendin is ... en nu is mijn vriendin lastig op mij :headshake:.

(eens zien hoe lang ze hieraan vast houdt :laugh:)
Onze jongste is héél koppig. Hij kan zolang koppen dat hij op de duur niet meer weet waarom hij kwaad is.

Kan daarvoor helemaal niet kwaad zijn, want ik was helemaal hetzelfde

Vandaag zijn eerste les kleuter turnen, afzetten met tranen na een uur nat van't zweet terug krijgen met een lach (y)
En horen van de juf dat hij alles leuk gevonden heeft. Nog jammer dat maar een uur is :thinking:

De oudste is er intussen 6 en ge moet echt opletten wat je zegt. Staan aan te schuiven aan de lichten. Auto voor mij valt stil. Zo een Opel combo ofzo iets. Een camionette-achtig iets maar dan voor passagiers. Achteraan kon je minstens 1 rollator en 1 rolstoel zien staan en door de achterruit te zien waren het duidelijk personen van gezegende leeftijd. Ik: ja bomma en bompa zijn ook weer op de baan ze. En we gaan weer een ronde langer mogen staan wachten.
Achter eindelijk groen licht wij de steenweg op en wat verder kon ik ze voorbij. De oudste: het waren 2 bomma's, bompa is thuisgebleven. 😆

Iemand ervaring met buikgriep die maar blijft duren? Baby van 4 maanden heeft het nu toch al een dikke week, en buiten 2 dagen toen we net met de medicijnen begonnen blijft die 1 op 2 voedingen teruggeven. Blijft wel gehydrateerd want de pampers blijven gevuld.

Maak me nu toch wat zorgen dat dat zo blijft duren. Morgen nog maar eens naar de dokter zeker, hopelijk moet hij niet binnen.

Voor zij met (kleine) kinderen: koop deze week bij de AH een doos van 18x48 natte doekjes Pampers Pure en krijg 5 pakken pampers gratis (totaal €49 ipv €99)

Iemand ervaring met buikgriep die maar blijft duren? Baby van 4 maanden heeft het nu toch al een dikke week, en buiten 2 dagen toen we net met de medicijnen begonnen blijft die 1 op 2 voedingen teruggeven. Blijft wel gehydrateerd want de pampers blijven gevuld.

Maak me nu toch wat zorgen dat dat zo blijft duren. Morgen nog maar eens naar de dokter zeker, hopelijk moet hij niet binnen.
Ik heb dit jaar een buikgriep gehad waar ik zelf 9 dagen zwaar ziek van was (6 kilo eraf op een week). Dochterlief (toen 6 maand) heeft ook 2 weken diarree gehad. Dokters blijven zeggen "zolang ze gehydrateerd is, is er geen probleem". En dat kan je testen door huidplooi te vouwen en te zien of ze blijft staan.

Ik moet wel zeggen, mijn spijsvertering is sindsdien niet meer hetzelfde als ervoor, en de dochter heeft ook vaak last.

Mijn dochter zit in een groeispurt (denken we: die heeft héél veel honger) en heeft moeite om de nacht door te geraken zonder een extra fles verzadigende melk. We doen ze eens één nachtje bij omi en opa en dat kleine monster slaapt de hele nacht door tot 7u30. We hebben ze deze avond 210 ml verzadigende melk gegeven en na drie kwartier was het al noodzakelijk om wat bij te geven omdat ze nog honger had. En dan te bedenken dat die vandaag al veel gegeten heeft, zoals een stuk lasagne en taart naast haar gewone voedingen.

Enfin, liever dit dan een kind dat helemaal niet wil eten en een drama maakt van elk voedingsmoment?

Laatst bewerkt:
Dochtertje hier ook bijna 2 jaar. S’avonds kijken we samen naar BIng konijn (aanrader). Quality time.

Als ik nu in huis Iets stom doe of mijn madam lastig val of irriteer eindig ik steeds met “het is een bing ding”
Het vrouwtje irriteren zalig 😋

Hier ook al enige dagen dat ze rond vier à vijf uur 's ochtends wakker wordt omdat ze per sé melk wilt (wel bijna drie jaar). Dan geef je niet toe, maar staat ze er om kwart na zes terug. Goed, slaap is toch naar de zak, we gaan naar beneden. Ik warm wat melk op. Te warm. Ik doe er wat koude melk bij. Te koud.

"Ik moet geen melk meer hebben. :eviltongue: "

:sop:

Hier ook al enige dagen dat ze rond vier à vijf uur 's ochtends wakker wordt omdat ze per sé melk wilt (wel bijna drie jaar). Dan geef je niet toe, maar staat ze er om kwart na zes terug. Goed, slaap is toch naar de zak, we gaan naar beneden. Ik warm wat melk op. Te warm. Ik doe er wat koude melk bij. Te koud.

"Ik moet geen melk meer hebben. :eviltongue: "

:sop:
Vanochtend was het ook weer eens 20 voor 6. Probleem bij mezelf is echter dat mijn eigen bioritme zich lijkt aangepast te hebben, waardoor ik zelf ook veel te vroeg wakker wordt.

Ik heb weer veel chance met de kleine. Net zoals onze zoon 5 jaar geleden, slaapt nu onze dochter ook onder het gemiddelde. Voor zover ik begrepen heb, zou een baby rond de 1-2 maanden toch nog 14-18 uren per dag moeten slapen. Onze dochter slaapt helaas maar 10-12 uur. We vieren het bijna als een feest als ze eens 13 of 14 uur slaapt. Maar dat is maar 1x per week dat ze "zoveel" slaapt.
De eerste 2-3 weken sliep ze perfect, tussen de 18 en de 20 uur zelfs. Maar dan was het plots gedaan en ging het heel snel bergaf met de geslapen uren.

Ik heb weer veel chance met de kleine. Net zoals onze zoon 5 jaar geleden, slaapt nu onze dochter ook onder het gemiddelde. Voor zover ik begrepen heb, zou een baby rond de 1-2 maanden toch nog 14-18 uren per dag moeten slapen. Onze dochter slaapt helaas maar 10-12 uur. We vieren het bijna als een feest als ze eens 13 of 14 uur slaapt. Maar dat is maar 1x per week dat ze "zoveel" slaapt.
De eerste 2-3 weken sliep ze perfect, tussen de 18 en de 20 uur zelfs. Maar dan was het plots gedaan en ging het heel snel bergaf met de geslapen uren.
De reden dat dat slaappatroon ineens zo fel veranderd, is omdat hun voorraad melatonine die ze van moeder meekrijgen op geraakt. Dat is heel normaal en op zich niks om je zorgen over te maken.
Die uren te weinig slaap: de enige tip die ik kan geven, is om de effectieve tips uit slaapgidsen enzo eens te proberen. Het is geen gegarandeerd succes, maar het kan maar helpen he...

Terug
Bovenaan