Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De mijne steekt haar vinger sinds kort in de keel als ze boos is, kokhalzen tot gevolg. Op zich eng maar niks ernstigs, gewoon negeren. Maar om ervoor te zorgen dat iedereen consequent daarmee omgaat, wat een ramp! :) Soms is het afstemmen van een aanpak in de familie moeilijker dan het gedrag van de kleine :)
Dat is bij ons hét grote probleem bij Rapley-methode. Ja, ze verslikt zich al eens. Nee, ze is niet aan het stikken. Nee, ze gaat niet dood...
Wij zitten daar dan met 2 rustig naast, grootouders altijd in paniek.

Dat is bij ons hét grote probleem bij Rapley-methode. Ja, ze verslikt zich al eens. Nee, ze is niet aan het stikken. Nee, ze gaat niet dood...
Haha ja. Of ge zegt, negeren helpt het beste. Zitten ze nog steeds te lachen en gekke bekken te trekken. Probeer je subtiel te wijzen op eerder gemaakte afspraken, krijg je een hoe? Ik negeer haar toch als antwoord terug. Allemaal verloren moeite ;)

Haha ja. Of ge zegt, negeren helpt het beste. Zitten ze nog steeds te lachen en gekke bekken te trekken. Probeer je subtiel te wijzen op eerder gemaakte afspraken, krijg je een hoe? Ik negeer haar toch als antwoord terug. Allemaal verloren moeite ;)
Zeker als je er rekening mee houdt dat met de gemaakte afspraken als de kinderen daar eens alleen zijn hoogstwaarschijnlijk toch geen rekening wordt gehouden. Pure frustratie waar ik me al niet meer druk in maak. Je kunt een oude hond geen nieuwe trucjes leren.

Zeker als je er rekening mee houdt dat met de gemaakte afspraken als de kinderen daar eens alleen zijn hoogstwaarschijnlijk toch geen rekening wordt gehouden. Pure frustratie waar ik me al niet meer druk in maak. Je kunt een oude hond geen nieuwe trucjes leren.
Dat is zo, en als ze ouder zijn kan je het verschil nog uitleggen tussen thuis en elders. Maar als ze nog peuter zijn valt dat wat moeilijker :)

Hier mochten de grootouders om die reden enkel een fles geven, mijn moeder zou die ondersteboven op de rug lopen kletsen anders.
Mijn ex was als de dood voor het stikken, rustig uitgelegd dat ik mijn ehbo-kennis had opgefrist met enkele youtube filmpjes. 1 keer stikte ze bijna (18 maand of zo) in een rolletje filet de saxe. Ex in alle staten (ze begon wel al blauw te zien), dochter kokhalzen en ik redelijk rustig vingers in haar mond en vleesje eruit gehaald.

Naar de speeltuin geweest vandaag.

De jongedame zegt plots: "ik moet dringend plassen mama!" rent naar een struik en steekt een meter ervoor haar slip af. "papa zegt dat ik goed moet hurken dan, mama!" ongeveer 20 man met rechtstreeks zicht op haar 🙈
Gelukkig was ik net aan het vertrekken!

Net voor de auto passeren 3 tiener ons op de fiets, ene met zijn voorwiel omhoog, dochter vol bewondering: "mama, DAT is een knappe jongen!" (mama moet dus stoppen met zeggen dat ze iets knap vindt wanneer de dochter iets doet 🤔)

Naar de speeltuin geweest vandaag.

De jongedame zegt plots: "ik moet dringend plassen mama!" rent naar een struik en steekt een meter ervoor haar slip af. "papa zegt dat ik goed moet hurken dan, mama!" ongeveer 20 man met rechtstreeks zicht op haar 🙈
Gelukkig was ik net aan het vertrekken!

Net voor de auto passeren 3 tiener ons op de fiets, ene met zijn voorwiel omhoog, dochter vol bewondering: "mama, DAT is een knappe jongen!" (mama moet dus stoppen met zeggen dat ze iets knap vindt wanneer de dochter iets doet 🤔)
We passeerden daarnet zo'n wannabe Snapstagram-influencer met een broek die meer gaten had dan een gemiddeld wiel Ementalerkaas. (Wat daar toch mode aan is, ik weet het niet) Roept ze keihard op straat "Kijk papa: GAAAAAAAAATEN!!!!!"

Onze oudste zoon wil heel graag een vader zoon moment.

Ik wil dus samen met hem iets doen qua uitstapje, maar ik heb geen flauw idee wat..

Hij is quasi enkel geïnteresseerd in games (typische 12y games zoals Fortnite, Among Us, Minecraft, Brawl Stars,...).

Ik heb al gehoord dat er in Antwerpen een gaming hal of zo is waar ge in VR kunt gamen samen, maar ik denk dat hij daar nog iets te jong voor is.

Iemand die een idee heeft wat ge met een 12j oude "gameverslaafde" jongen kunt doen?
Liefst niet TE ver van het Waasland.

Ik wil dus samen met hem iets doen qua uitstapje, maar ik heb geen flauw idee wat..

Hij is quasi enkel geïnteresseerd in games (typische 12y games zoals Fortnite, Among Us, Minecraft, Brawl Stars,...).

Ik heb al gehoord dat er in Antwerpen een gaming hal of zo is waar ge in VR kunt gamen samen, maar ik denk dat hij daar nog iets te jong voor is.

Iemand die een idee heeft wat ge met een 12j oude "gameverslaafde" jongen kunt doen?
HIJ wil iets samen doen (top!!!) dus laat hem 3 voorstellen voorleggen?

Ik denk eigenlijk dat ene van 12 die VR best wel kan en mag doen hoor. Er zijn normaal wel verschillende spellen, je kan iets makkelijker kiezen ook.

Battlekart (in Herentals is nu ook ene) is ook iets dat misschien wel in de smaak kan vallen. Dat is eigenlijk Mario Kart in het "echt". Denk niet dat daar een leeftijd op staat, gewoon groter dan 1m45 zijn. Wij hebben dat al een paar keer gedaan (wel enkel volwassenen, maar daar waren ook jongeren kinderen), en dat is dikke fun voor jong en oud. Karts zijn elektrisch, en gaan niet super snel. Er zijn geen echte randen (de race track wordt geprojecteerd van bovenuit), dus ge kunt niet in een banden muur knallen.

Ik denk eigenlijk dat ene van 12 die VR best wel kan en mag doen hoor. Er zijn normaal wel verschillende spellen, je kan iets makkelijker kiezen ook.

Battlekart (in Herentals is nu ook ene) is ook iets dat misschien wel in de smaak kan vallen. Dat is eigenlijk Mario Kart in het "echt". Denk niet dat daar een leeftijd op staat, gewoon groter dan 1m45 zijn. Wij hebben dat al een paar keer gedaan (wel enkel volwassenen, maar daar waren ook jongeren kinderen), en dat is dikke fun voor jong en oud. Karts zijn elektrisch, en gaan niet super snel. Er zijn geen echte randen (de race track wordt geprojecteerd van bovenuit), dus ge kunt niet in een banden muur knallen.
Wij hebben destijds eens die PlaygroundVR gedaan, en dat lijkt me inderdaad al wel doenbaar met een 12-jarige. Die battlekart lijkt inderdaad ook een leuke.
Het grootste probleem met dat soort dingen, is dat het zelden echt activiteiten zijn voor 2 personen...

Maar, @Waelvis, je mag fier zijn op een zoon die zelf aangeeft dat hij zo'n dingen nodig heeft. Enerzijds wil dat zeggen dat jullie een goeie band hebben en anderzijds dat hij over zijn gevoelens kan praten met jou!

Battlekart is een dikke aanrader, zoals gezegd gaan die elektrische karts niet supersnel, je hebt verschillende tracks/spelmodi die ze projecteren op de vloer waardoor je dus nooit kan crashen en ook nog eens veel afwisseling hebt.

Drie nachten, ja jongens, daar was ik toch niet op voorbereid hoor toen we aan kinderen begonnen.

Na 10 weken sliep die van ons door :woohoo:. Juist het concept weekend is haar wat vaag :unsure:

Nu er zit een tweede broodje in de oven dus volgend jaar starten we weer terug van nul, mogelijks met minder geluk op dat vlak :love: :sop:

Terug
Bovenaan