Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

2 accounts toegekregen voor smartschool waar ze dit jaar mee starten.

één opgemaakt op mijn naam, ander opgemaakt op mijn vrouw haar naam, haar mailadres verkeerd ingevuld. Ik ben voornaam x en familienaam is voornaam+familienaam (en natuurlijk niet aan te passen)

wat een systeem.

en ondertussen al 72 keer mijn mailadres moeten bevestigen voor elke actie

Wat zijt ge eigenlijk kwijt dan voor zo'n tweedaagse inclusief overnachting en diner als ik vragen mag? En was dat dan in een "gewone" kamer, of zo eentje met uitzicht op dieren? Lijkt ons hier ook wel eens de moeite om te doen, maar dan mss best nog paar jaar wachten tot hij er écht ten volle twee dagen van kan genieten, ideaal mss alvast om te doen als "communiecadeau" :p

Inclusief lunch op dag twee en het treintje gaat dat net geen €700 geweest zijn denk ik. Degoutant, maar na alle miserie met corona vonden we dat we het verdiend hadden :unsure:

We zaten in een van de Native huisjes, die zijn heel erg ruim: twee mooie slaapkamers, luxe badkamer, grote living, groot terras met uitzicht op de zwarte beren. Dat was voor ons belangrijk omdat de kinderen in de namiddag nog een dut nodig hebben. Op die manier zaten wij ook op ons gemak. Als we het later nog eens zouden doen, dan zouden we waarschijnlijk eerder een kleinere kamer nemen met uitzicht op de tijgers of walrussen ofzo.

Even hier reageren omdat ik het ergens kwijt moet.

Het kindje van mijn broer heeft dus de ziekte van Bourneville.
Zeldzame ziekte die de ophoping van abnormal cellen in verschillende organen veroorzaakt.
Na een MRI hebben ze gezien dat het al bijna overal zat.
Dan viel de zware beslissing om de zwangerschap te stoppen, 2 maand voor de uitgerekende datum.

Pas gisteren is het bij mij eigenlijk ingeslagen als een bom.
We waren op bezoek geweest, mijn vriendin had via het https://berrefonds.be/ een pakje gemaakt voor de baby en we wouden dit nog afgeven.
Het is moeilijk om ons geluk van onze zwangerschap nu te delen.
We keken er zo naar uit dat ons kindje een neefje zou hebben van quasi dezelfde leeftijd.
Onze 12 weken echo en niptest is op dezelfde dag als dat zij hun kindje moeten afgeven.

Ik denk dat dit tot nu het zwaarste en droevigste is dat ik al heb meegemaakt

Pfff, triestig zeg...

Veel sterkte voor u en uw broer!
Ik duim voor een goede zwangerschap voor uw vriendin.

Inclusief lunch op dag twee en het treintje gaat dat net geen €700 geweest zijn denk ik. Degoutant, maar na alle miserie met corona vonden we dat we het verdiend hadden :unsure:

We zaten in een van de Native huisjes, die zijn heel erg ruim: twee mooie slaapkamers, luxe badkamer, grote living, groot terras met uitzicht op de zwarte beren. Dat was voor ons belangrijk omdat de kinderen in de namiddag nog een dut nodig hebben. Op die manier zaten wij ook op ons gemak. Als we het later nog eens zouden doen, dan zouden we waarschijnlijk eerder een kleinere kamer nemen met uitzicht op de tijgers of walrussen ofzo.
Had er ook voor gezien in juli maar alles was vol volboekt tot september. Hebben dan een appartement geboekt op 5 minuten van het park voor 140€. Als je dan ziet 700€ is dat precies zo slecht nog niet 😳.

Met in het park te zijn heb ik het wel kunnen zien en lijkt me wel een leuke ervaring. Ga het ook ooit wel eens doen maar zal dan pas zijn als de 2de toch zeker 3 jaar is.

Ja, het is absurd duur hoor. Maar voor mij was de grootste meerwaarde wel echt dat je vrij kan rondlopen in (een deel van) het park in alle rust.

Hebben er zich al schoolpoortdrama's afgespeeld en zijn er veel traantjes gevloeid want ik kon het i.i.g. niet droog houden.😭
Die kleine stoere man liep zonder omkijken naar zijn juf en ik maar doen alsof ik het allemaal goed vond terwijl ik eigenlijk nog wel graag een kus en knuffel had willen hebben.😥

Ja, het is absurd duur hoor. Maar voor mij was de grootste meerwaarde wel echt dat je vrij kan rondlopen in (een deel van) het park in alle rust.

Nuja, ik zie dat er ook wel goedkopere mogelijkheden zijn rond de 500 euro. Als ge dan rekent dat ge als gezin van vier dan twee dagen inkom hebt + diner, ontbijt, parking, extra vrijheid in het park, ... dan valt die prijs nog relatief mee in vergelijking met wat ge in een gewoon groot en sjiek hotel zou betalen voor een familiekamer.

Maar als we het ooit doen dan liefst toch zo een waarop ge letterlijk uitkijkt op de pinguïns, en dat zal wellicht ook wel een van de duurste én minst beschikbare kamers zijn :)

Wij zijn deze zomer naar het Plopsa-hotel geweest.
Eén nacht in één van de goedkoopste kamers, tweede kind was nog net geen 4 en mocht daarom mee aan 15€. Was in totaal 472,25€.

Wel 2 dagen onbeperkt toegang tot Plopsaland en Plopsaqua, eerste avond buffet, tweede dag ontbijt + parking.
Als je zoals @Lobmans alles apart rekent, zit je ook al snel aan die prijs.

Maar goedkoop kan je dat allemaal niet noemen...

Het zal uiteindelijk allemaal wel aanslaan daar het meestal al geruime tijd volgeboekt zit. Ik kan het ze dan ook niet kwalijk nemen. Als ik het zo zie zouden ze zelfs met een prijsstijging nog wegkomen.

Het zal uiteindelijk allemaal wel aanslaan daar het meestal al geruime tijd volgeboekt zit. Ik kan het ze dan ook niet kwalijk nemen. Als ik het zo zie zouden ze zelfs met een prijsstijging nog wegkomen.

Corona zal mss ook wel meegespeeld hebben. Veel gezinnen zullen geredeneerd hebben dat als een volwaardige zorgeloze vakantie in het buitenland er niet echt in zit, ze het er dan maar ten volle van nemen tijdens zo'n tripjes in eigen land.

Op het internet vind ik niet onmiddellijk een antwoord maar vanaf welke leeftijd is het toegelaten om je kind eens van je ijsje te laten likken?

Op het internet vind ik niet onmiddellijk een antwoord maar vanaf welke leeftijd is het toegelaten om je kind eens van je ijsje te laten likken?

toegelaten vanaf ze hun tong kunnen uitsteken om er es aan te likken. Let wel, een keer ze die smaak kennen en associeren met het woord ijs is het hek van de dam.

Wanneer je zeker bent dat ze vaste voeding kunnen verteren. Dus als ze groenten- en fruitpap kunnen eten.

Bij ons was het rapley vanaf 6 maand, toen was het zomer en kreeg ze ook zelfgemaakte ijsjes van gepureerd fruit. Ze kreeg pas haar eerste ijsje te proeven toen ze 3 was, daarvoor was "mama, ik wil een ijsje" gewoon ingevroren fruit dat ze kreeg als ze er naar vroeg 😁

Wanneer je zeker bent dat ze vaste voeding kunnen verteren. Dus als ze groenten- en fruitpap kunnen eten.

Bij ons was het rapley vanaf 6 maand, toen was het zomer en kreeg ze ook zelfgemaakte ijsjes van gepureerd fruit. Ze kreeg pas haar eerste ijsje te proeven toen ze 3 was, daarvoor was "mama, ik wil een ijsje" gewoon ingevroren fruit dat ze kreeg als ze er naar vroeg 😁
Ja, ik lees ook online verhalen van mensen die ijsjes geven op 6 maand. Dat is toch iets dat hier nog lang zal duren voor ze dat krijgt denk ik ...

2 accounts toegekregen voor smartschool waar ze dit jaar mee starten.

één opgemaakt op mijn naam, ander opgemaakt op mijn vrouw haar naam, haar mailadres verkeerd ingevuld. Ik ben voornaam x en familienaam is voornaam+familienaam (en natuurlijk niet aan te passen)

wat een systeem.

en ondertussen al 72 keer mijn mailadres moeten bevestigen voor elke actie
Hebben ze hier vorig jaar ingevoerd. Elk 1 account moeten maken maar die staan dus gewoon op ons gezinsmailadres... en dat voor beide kinderen.
Dat spel heeft dus geen filter om dubbel-geadresseerde eruit te halen en het heeft een half jaar geduurd eer ze hun "briefdrager" systeem* hadden ingevoerd dus elke algemene mededeling werd naar beide ouders van elk kind gestuurd....op 1 emailadres....
Elke melding, alles kwam dus gewoon 4x binnen, niks aan te doen.
Nu komt het nog maar 2x binnen....

*algemene briefwisseling wordt alleen bezorgd via het oudste kind vh gezin ipv elk kind als ge daar voor kiest.

Vandaag 1 jaar papa. Van quasi elk moment genoten, zelfs de mindere momenten toen ze ziek of lastig was.

Vanmorgen wat fraaie verjaardagsfoto's willen nemen van madam, maar die wil geen SECONDE stilzitten. :crazy: :laugh:

Vandaag 1 jaar papa. Van quasi elk moment genoten, zelfs de mindere momenten toen ze ziek of lastig was.

Vanmorgen wat fraaie verjaardagsfoto's willen nemen van madam, maar die wil geen SECONDE stilzitten. :crazy: :laugh:
Het gaat enorm snel.

Mijn foto's worden nu gesynchroniseerd met Google Photos en regelmatig krijg je dan zo'n melding van 'Deze dag/week x-jaar geleden'. Altijd leuk om te zien hoeveel er veranderd is op één jaar tijd.

Terug
Bovenaan