Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Vrijdag beide het kinkhoest vaccin gekregen, zaterdag was alles ok maar gisteren toch serieus last gehad.

Ikzelf al bij al ok maar mijn madam was gisteren & vannacht echt zwaar aan't afzien :frown:

Vrijdag beide het kinkhoest vaccin gekregen, zaterdag was alles ok maar gisteren toch serieus last gehad.

Ikzelf al bij al ok maar mijn madam was gisteren & vannacht echt zwaar aan't afzien :frown:
Heb je ook aan de familie gevraagd om het vaccin te nemen?
Het schijnt aangeraden te worden voor iedereen die veel in contact gaat komen met de baby.

Heb je ook aan de familie gevraagd om het vaccin te nemen?
Het schijnt aangeraden te worden voor iedereen die veel in contact gaat komen met de baby.
Onze gynaecologe/dokter zeiden beide dat dit idd wordt gezegd maar dat de ouders alleen sowieso al voldoende zou moeten zijn. Vond ik wel een beetje raar maar:

- na 2 (3?) maand krijgt de baby sowieso zelf nog eens het vaccin

- schoonouders hebben dit jaar het vaccin laten plaatsen door de geboorte van hun eerste kleinkind dus zitten we wel safe :)

Ik en mijn vriendin hebben ook een kinkhoest vaccin laten plaatsen.
Ik heb daar de dag nadien ook enorm zwaar van afgezien maar het zou idd veiliger zijn voor de baby.

Hoe een 1 jarige dame bezighouden:

Speelgoed voor haar leeftijd? Nope
Prentenboeken? Nope
Voelmat? Nope

Lego van de oudere broers? Yep
Een wasmand met kleren leegmaken en terug vullen? Yep
De vaatwas met papa leegmaken?Yep

Als er nu echt iets waar we geld hebben aan weggegooid is het toch wel baby speelgoed.

😂
De dochter die snel wisselt in techniek om me tot bij haar te lokken:
- kom nu mama! *eisende stem*
- ik wil een knuuuuhuuuufel! *jankend*
- alsjeblieft? *zeemzoet stemmetje*
Maar dus al enkele minuten steeds afwisselend en met wisselend volume.

😂
De dochter die snel wisselt in techniek om me tot bij haar te lokken:
- kom nu mama! *eisende stem*
- ik wil een knuuuuhuuuufel! *jankend*
- alsjeblieft? *zeemzoet stemmetje*
Maar dus al enkele minuten steeds afwisselend en met wisselend volume.
Zo, maar dan ook zó hard herkenbaar. :lol:

Ik dacht zaterdag eens naar pairi daiza te gaan. Efkes kijken wat me dat zou kosten: meer dan 80 euro inkom + parkeergeld voor 1 volwassene en 1 3- jarige. Nergens kortingbonnen te vinden, bijna een uur gezocht 😒.

Eventjes de zoo in Lille bekeken, 10 minuten langer rijden voor mij. Totale prijs: 4 euro. Nope, geen typo, gewoon 4 euro voor mij, dochter gratis.
Wel geen exotische dieren zoals pinguïns, giraffes of neushoorns, maar ze is 3j ik denk dat ze haar ogen wel uit haar hoofd zal kunnen met papegaaien, apen, stekelvarkens,... 👌

Ik dacht zaterdag eens naar pairi daiza te gaan. Efkes kijken wat me dat zou kosten: meer dan 80 euro inkom + parkeergeld voor 1 volwassene en 1 3- jarige. Nergens kortingbonnen te vinden, bijna een uur gezocht 😒.

Eventjes de zoo in Lille bekeken, 10 minuten langer rijden voor mij. Totale prijs: 4 euro. Nope, geen typo, gewoon 4 euro voor mij, dochter gratis.
Wel geen exotische dieren zoals pinguïns, giraffes of neushoorns, maar ze is 3j ik denk dat ze haar ogen wel uit haar hoofd zal kunnen met papegaaien, apen, stekelvarkens,... 👌
Zo'n 3-jarige hoeft toch geen wettelijk paspoort? Wie zegt dat dat een drie-jarige is? Van frauderen met kinderen is nog nooit iemand gestorven hoor. Nouja. PD is wel mooi maar stinkend duur en de kans dat je met je drie-jarige op een dag het park rond bent is klein. Je kan natuurlijk wel in zon cottage slapen aan premium prijzen en de volgende dag nog eens gaan.

Zo'n 3-jarige hoeft toch geen wettelijk paspoort? Wie zegt dat dat een drie-jarige is? Van frauderen met kinderen is nog nooit iemand gestorven hoor. Nouja. PD is wel mooi maar stinkend duur en de kans dat je met je drie-jarige op een dag het park rond bent is klein. Je kan natuurlijk wel in zon cottage slapen aan premium prijzen en de volgende dag nog eens gaan.
Nou, de 2jarigen groter dan een meter, die vrolijk 2talig volzinnen tetteren - non stop - durven wel eens door de mand te vallen 😂😂😂

Ik vermoed dat ze met school in het lager ook nog wel zal gaan 😜
En nóg een dierentuin in Frankrijk ontdekt (70km wel) die me 11 euro zal kosten voor 1 volwassene en waar ze wél de "wilde" dieren hebben waar ze van spreekt 😁

Dat hebben wij net gedaan. De prijzen zijn inderdaad overkill, maar het is wel allemaal dik in orde. We hebben ons alleen iets te veel laten gaan in dingen te willen zien. Ideaal was dat we ze in de namiddag een dut hebben kunnen laten doen, maar we hebben daarna nog teveel gewandeld waardoor we pas om 19u in het restaurant zaten (hadden eigenlijk gemikt op 18u). Buffet dus iedereen teveel gegeten, dus daarna nog een avondwandeling gedaan waardoor we ze maar rond 22u in bed hebben gekregen. En dat laatste heeft zich de dag nadien gewroken.

Wel nog redelijk wat kunnen doen, maar de kinderen waren enorm cranky van te weinig te slapen, en de mama ook want die is om 4u 's nachts bij de kinderen moeten gaan liggen.

Ik zie het ons in de toekomst, als de kinderen weer wat ouder zijn, nog wel eens doen. Het blijft een waanzinnig mooi park, en dat je 24/24 vrij kan rondlopen in een deel van het park is wel echt een serieuze meerwaarde.

Iemand tips voor verjaardagscadeau/speelgoed voor 8-jarige jongen?
Heb een neefje van 7 die is helemaal gek van Pokémonkaarten.
Of anders moet je effe kijken wat hij leuk vindt (bvb dino's) en daaarmee iets doen.
Neem hem mee naar de bioscoop en daarna snackje ergens doen want op die leeftijd houden kinderen daar wel van.
De meeste kinderen dan toch.

De zoon (4j) heeft gewonnen...
Hij heeft sinds kort de gewoonte zijn broek af te trekken en mensen te "moonen". Tot nu toe (gelukkig!) alleen in besloten kring.
Vandaag weer van dat dus even heel duidelijk gemaakt dat dat niet OK is en ik dat niet meer wil zijn of ik ga boos worden
5min later de zus krijsend uit de living: "Paaaapaaaa! X toont zijn poep heel de tijd!"
Waarop X meteen op in de verdediging schiet: "papa, je heb niet gezien! Ik in de living, jij in de keuken, niet gezien! Mag niet boos worden!"

He's technically correct, the best kind of correct.... maar ik denk toch niet dat het zo'n goeie evolutie is dat een 4jarige mij al op mijn woorden begint te pakken...

Zoon die gisterenavond en nacht moest overgeven. Jongste dochter die ook ni de beste nacht had. En de vriendin die met de nacht staat.

Rond middernacht toch effe "fuck dit" momentje gehad. Zo één van die momenten dat ge extra beseft dat ge papa zijt. Geen hulp, en twee bengels die op u rekenen.
Wat een leuke paar dagen.

Donderdag/vrijdag de zoon. Vrijdag/zaterdag de jongste dochter. Zaterdag/zondag de oudste dochter. En twee keer raden wie zondag/maandag aan de beurt was?
Tip: 't is niet de mama ;)

Marc Coucke zijn boete moet betaald worden hé, denkt toch es aan diene mens.

Terug
Bovenaan