Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Zoon die gisterenavond en nacht moest overgeven. Jongste dochter die ook ni de beste nacht had. En de vriendin die met de nacht staat.

Rond middernacht toch effe "fuck dit" momentje gehad. Zo één van die momenten dat ge extra beseft dat ge papa zijt. Geen hulp, en twee bengels die op u rekenen.

"echt" laxeermiddel is denk ik ook wel niet nodig in dergelijke situaties. Wij hebben destijds een hele periode dagelijks een portie Forlax junior door het flesje gemengd op aanraden van de kinderarts. Dit zorgt er gewoon voor dat er meer water opgenomen wordt in de stoelgang, zonder echt in te werken op de darmen. Kan daarom ook langere tijd zonder problemen gebruikt worden.
Hier hebben we ook 2 Forlax peuters gehad. De eerste heeft heel lang (een jaar of zo) constant aan de Forlax gehangen (af en toe geprobeerd om af te bouwen, maar rap gemerkt dat het toch nog nodig was), bij de tweede is het met periodes (gaande van enkele dagen tot meer dan een maand) dat we het af en toe gebruiken, over het algemeen veel minder. Bij beide kinderen op doktersadvies uiteraard, er was al vastgesteld dat ze problemen hadden met het spijsverteringsstelsel. Forlax kreeg inderdaad de voorkeur op glycerine supo's.

Ze zijn er allebei uitgegroeid overigens, als ze nu iets niet meer willen eten ligt het aan hun goesting, en niet omdat ze er krampen van krijgen.

Gewoon uit nieuwsgierigheid, als uw luier vol met kak (hard of slap) hangt.

Vis je dan eerst de kak er uit en de wasbare luier (met nog wat kakresten) gaat dan in een tijdelijke wasmand tot je genoeg luiers hebt om te wassen? Of hoe doe je zoiets praktisch?
2 luier emmers. 1 voor pipi luiers en een kleintje voor kaka luiers. 1 maal per dag met de kaka luiers naar de wc om ze uit te kuisen. Harde kaka valt er zo uit, zachte kaka is een uitvegen met wc papier (sommige spuiten het uit in de wc)

Bij baby's die enkel moedermelk krijgen en vloeibare stoelgang hebben, gewoon meewassen.

Op uitstap vuile luiers in een luierzak.

Onze jongste nadat ik al 5x niet gereageerd had op "papa?" (Ik was met iets bezig)

"ZOET??"

ja schat?

:laugh:

Laatst bewerkt:
Mijn dochter heeft haar gilstem gevonden (1jaar), als ze ergensnniet akkoord mee is. In de winkel, tijdens het wandelen, bij de (schoon)ouders, overal en iedereen kan genieten van haar opera acts (ik bekijk alles positief)

Toen ik daarstraks struikelde over de hond die nog rap voor mij door de deur wou schieten heb ik mijn ongenoegen mogelijkerwijs geuit met kleurrijke taal...
Mijn vrouw is er niet helemaal mee akkoord dat de kinderen de hond dus hebben herdoopt naar "godverdommes kutbeest"

Toen ik daarstraks struikelde over de hond die nog rap voor mij door de deur wou schieten heb ik mijn ongenoegen mogelijkerwijs geuit met kleurrijke taal...
Mijn vrouw is er niet helemaal mee akkoord dat de kinderen de hond dus hebben herdoopt naar "godverdommes kutbeest"
Ach onze kat wordt door iedereen vaak "dumbass" genoemd.

2 luier emmers. 1 voor pipi luiers en een kleintje voor kaka luiers. 1 maal per dag met de kaka luiers naar de wc om ze uit te kuisen. Harde kaka valt er zo uit, zachte kaka is een uitvegen met wc papier (sommige spuiten het uit in de wc)

Bij baby's die enkel moedermelk krijgen en vloeibare stoelgang hebben, gewoon meewassen.

Op uitstap vuile luiers in een luierzak.
Ik lees dat er ook wasbare luiers zijn met een soort van wegwerp velletje om de kak op te vangen en daarmee weg te gooien in de vuilbak.
Gebruik je ook zoiets?
Onze jongste nadat ik al 5x niet gereageerd had op "papa?" (Ik was met iets bezig)

"ZOET??"

ja schat?

:laugh:
Deed ik ook wel vroeger eens bij m'n ouders, gewoon hun voornaam gebruiken als ze doof waren voor het woord 'mama/papa' :p

Gisteren al te laat om te vertrekken naar het zwembad. Kleine pipi zat op het bankje om haar schoenen aan te doen, en ik besef opeens dat ik nog geen sokken voor haar heb. Dus ik roep "FUCK, SOKKEN" terwijl ik naar haar kamer spurt. Ik kom terug onder een ze vraagt "papa wat zijn fuksokken?" :laugh:

Gisteren al te laat om te vertrekken naar het zwembad. Kleine pipi zat op het bankje om haar schoenen aan te doen, en ik besef opeens dat ik nog geen sokken voor haar heb. Dus ik roep "FUCK, SOKKEN" terwijl ik naar haar kamer spurt. Ik kom terug onder een ze vraagt "papa wat zijn fuksokken?" :laugh:
Kaygell kan je daar meer over vertellen.

Ik lees dat er ook wasbare luiers zijn met een soort van wegwerp velletje om de kak op te vangen en daarmee weg te gooien in de vuilbak.
Gebruik je ook zoiets?

Deed ik ook wel vroeger eens bij m'n ouders, gewoon hun voornaam gebruiken als ze doof waren voor het woord 'mama/papa' :p
Neen, geen wegwerp velletje. Ik geloof dat we het hier wel ergens hebben liggen, maar this niet dat de kaka braaf enkel op de velletje gaat liggen.

Heb de scampi daar gegeten :)
En dat was die "beste scampi diabolique ooit"? :wtf:

Ik snap dan weer wel dat ge alles aangrijpt om te ontsnappen aan de realiteit van de binnenspeeltuin. Alles dat niet kind, kak, lawaai of kots is zal een vooruitgang zijn.

En dat was die "beste scampi diabolique ooit"? :wtf:

Ik snap dan weer wel dat ge alles aangrijpt om te ontsnappen aan de realiteit van de binnenspeeltuin. Alles dat niet kind, kak, lawaai of kots is zal een vooruitgang zijn.
Nee echt, topkeuken daar. Is eigenlijk een half resto met binnenspeeltuin. Ideaal voor ouders die es op hun gemak iets willen gaan eten en ondertussen de klein mannen laten spelen.

Www.galjaar.be

Terug
Bovenaan