Hallo BG'ers. Ik heb een misschien licht naïeve vraag (of enkele). Mijn vriendin en ik waren al even aan het proberen om zwanger te worden, en in haar licht bezorgde mindset had ze al een afspraak bij de gynaecoloog gemaakt om te kijken waarom het niet lukte. Uiteindelijk was de stress voor niets nodig aangezien ze net zwanger bleek te zijn op die afspraak
Het is dus nog heel pril, te vroeg om het openbaar te maken, maar gelukkig hebben we hier een anoniem forum. Er komen een hele hoop beslissingen aan, waarvan de eerste misschien al zeer praktisch is:
Mijn vriendin werkt op een job waar ze eigenlijk weg wil, als arbeider. Ook zou ze graag langer thuis zijn met de baby dan de wettelijke moederschapsrust. Als ik 1+1 doe lijkt het mij dat de enige mogelijkheid is om haar job op te geven. Op die manier kan ze het eerste jaar (misschien langer) voor de baby zorgen, om daarna op het gemak ander werk te zoeken.
We gaan hier niet helemaal over één nacht ijs, ik heb een redelijk mooi loon, en we hebben door omstandigheden een mooie som spaargeld. Ik betaal momenteel de helft van onze hypotheek af (uiteraard) en die van een vorig appartement. Als ik onze hele hypotheek voor mijn rekening neem, en het spaargeld deels gebruik om wat rest van die op het appartement vervroegd af te lossen, geeft dit eigenlijk zelfs een lagere maandlast (nu € 550 en € 700, indien geen appartement en vol huis 2x € 550). Mijn loon is momenteel zo'n € 3300 netto, en we verhuren het appartement voor zo'n € 600. Dus vandaar denk ik dat dit toch wel "makkelijk" doenbaar moet zijn.
Soit, wat financiële info, corrigeer mij als blijkt dat we helemaal gek geworden zijn natuurlijk. Aangezien we nog maar goed en wel weten dat het zover is sinds deze maandag, zijn we natuurlijk nog volop zaken aan het uitzoeken.
Dit zou ook de crèche initieel niet nodig maken, wat wel een voordeel is. Zeker aangezien ik al vaker heb gehoord dat daar best wel wachtlijsten kunnen zijn.
Dus, wat denken jullie? Doenbaar? Ook, vanuit de hoop informatie op elk vlak hier: is er een soort stappenplan van "what to do next?"