Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Als hij deel is van een niet-identieke tweeling, moet jij je geen zorgen maken. Je dochters daarentegen later wel. Niet-identieke of twee-eiige tweeling dus daar spelen enkel de genen van de vrouw mee want de man heeft geen invloed op een dubbele eisprong bij de vrouw. 😉

Hoe het juist zit met identieke tweelingen weet ik niet.
Bedoel je niet eeneiig ipv identiek? :p

Twee-eiig, wist niet dat dit een verschil speelde in de erfelijkheid, das al een opluchting 🙂
Als hij deel is van een niet-identieke tweeling, moet jij je geen zorgen maken. Je dochters daarentegen later wel. Niet-identieke of twee-eiige tweeling dus daar spelen enkel de genen van de vrouw mee want de man heeft geen invloed op een dubbele eisprong bij de vrouw. 😉

Hoe het juist zit met identieke tweelingen weet ik niet.

Ruimte in huis is zeker.in het begin geen issue en we zijn ook niet van plan om hier eeuwig te blijven.

Die stoelen had ik al gezien maar zijn wel pricy, nu hebben we in elke auto 2 stoelen dus is wel een dure bedoening. Of tzou moeten zijn dat we er 3.in krijgen door bv 1 van die er tussen te steken.

Bedrijfswagen is voorlopig geen optie, en al zeker geen grote gezinswagen daar ga ik misschien binnen 10 jaar budget voor hebben 😝

Ik wil natuurlijk de beslissing niet baseren puur op practische dingen, maar dat zijn momenteel wel de zaken waar ik direct aan denk
Ik ken iemand die 2 kinderen heeft, leerde iemand kennen met ook 2 kinderen en pas na 2j hebben die een 7zits gekocht.
Voor de uitzonderlijke keren dat ze écht allemaal ergens naar toe gingen, reden die met 2 auto's. Je 3jarige kan en mag perfect met haar autostoel op de voorbank zitten als iemand alleen de ronde van de crèche en school gaat doen.
Eens je oudste 1m25 is, kan ze in een gewone zitverhoger in het midden van de achterbank, wat al over 3-4j is?

Ik ken iemand die 2 kinderen heeft, leerde iemand kennen met ook 2 kinderen en pas na 2j hebben die een 7zits gekocht.
Voor de uitzonderlijke keren dat ze écht allemaal ergens naar toe gingen, reden die met 2 auto's. Je 3jarige kan en mag perfect met haar autostoel op de voorbank zitten als iemand alleen de ronde van de crèche en school gaat doen.
Eens je oudste 1m25 is, kan ze in een gewone zitverhoger in het midden van de achterbank, wat al over 3-4j is?
Ik had ook al zoiets gelezen maar was op nl sites. Das ze in het midden mogen vanaf bepaalde leeftijd/lengte. Laatste is wel een issue want ze groeit enorm traag (nog geen meter, tot haar eigen frustratie dat ze nog altijd niet op de dino splash in plopsa mag 😝)

Twee-eiig, wist niet dat dit een verschil speelde in de erfelijkheid, das al een opluchting 🙂
Nu vroeg ik me wel af of eeneiïge tweelingen wel "erfelijk" zijn langs vaders kant. Kan me best inbeelden dat de oorzaak van een eeneiïge tweeling te zoeken is bij de omstandigheden binnen de baarmoeder van de moeder ipv door genetica binnen het embryo.

Blijkbaar is het hebben van eeneiïge tweelingen helemaal niet erfelijk bepaald maar gewoon een "toevalstreffer". tweeeiïge tweelingen wel, maar dan inderdaad langs moeders kant (= de kans op eisprongen met 2 eicellen)

Ik had ook al zoiets gelezen maar was op nl sites. Das ze in het midden mogen vanaf bepaalde leeftijd/lengte. Laatste is wel een issue want ze groeit enorm traag (nog geen meter, tot haar eigen frustratie dat ze nog altijd niet op de dino splash in plopsa mag 😝)

Belgische site 😇

Onze jongste weer naar de creche gebracht vanmorgen. 4 weken gesloten is toch echt te lang voor die klein mannekes. Wat een drama, wat een traantjes :(

Ruimte in huis is zeker.in het begin geen issue en we zijn ook niet van plan om hier eeuwig te blijven.

Die stoelen had ik al gezien maar zijn wel pricy, nu hebben we in elke auto 2 stoelen dus is wel een dure bedoening. Of tzou moeten zijn dat we er 3.in krijgen door bv 1 van die er tussen te steken.

Bedrijfswagen is voorlopig geen optie, en al zeker geen grote gezinswagen daar ga ik misschien binnen 10 jaar budget voor hebben 😝

Ik wil natuurlijk de beslissing niet baseren puur op practische dingen, maar dat zijn momenteel wel de zaken waar ik direct aan denk
Voor den auto hebt ge ook nog dit: https://www.multimac.com/home Maar da's ook niet goedkoop.

Sinds 1u vannacht officieel lid van dit topic! :woohoo: Een meisje van 3,98kg, stevig boeleke dus.

Om 19u binnen gegaan en om 1u was de klus geklaard. Vrij vlotjes dus, naar ‘t schijnt. Beetje sleep deprivation nu, maar ik verwacht niet dat dat gaat beteren :unsure:

Onze jongste weer naar de creche gebracht vanmorgen. 4 weken gesloten is toch echt te lang voor die klein mannekes. Wat een drama, wat een traantjes :(
Onze onthaalmoeder is aan haar laatste van 4 weken verlof bezig. ‘t Is haar gegund, maar wij kunnen beiden geen 4 weken nemen. We hebben 2 weken genomen en gelukkig kon de baby 2 weken bij een andere onthaalmoeder van de groep terecht. Hij stelt het daar goed, hij past zich wel makkelijk aan en is voornamelijk vrolijk. Volgende week terug naar de vaste onthaalmoeder, hopelijk zonder drama :)

Mijn dochters hadden/hebben ook altijd last daarvan na lange verlof periode. Benieuwd hoe het zal zijn voor mn oudste na haar eerste keer grote vakantie...

Al zou het wel niet slecht zijn om weer wat meer routine en gehoorzaamheid te krijgen 🙄

Juist onder mijn voeten gekregen van de 7 jarige hier. Ik had zijn speelgoed opgeruimd en niet goed gesorteerd, waardoor hij nu alles op opnieuw moest opruimen.

Precies de omgekeerde wereld hier.

Onze jongste is al schoolmoe. Hij begint 1 september met 1ste kleuterklas :lol:

School ni leuk. Thuisblijve.

Is er nog nooit geweest :lol:

Terug
Bovenaan