Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De dochter keurt mijn kledingstijl duidelijk goed, al meermaals een driftbui mogen aanschouwen omdat de jongedame vond dat ik een bepaald jurkje niet mocht dragen omdat ik het voor haar moet reserveren 🤔

Vanmorgen sta ik nieuwe jurkjes te strijken. Heel argwanend slaat ze alles gade. Hoor ik plots: "mama als ik groot ben, is dat kleedje voor mij he?"
"ja, schat, als jij groot genoeg bent, zal mama al haar jurkjes delen met jou!"
" ja, en dan ga ik er mijn naampje op plakken (naamstickers) en dan is dat voor mij!"

Er is nog wat werk aan het concept delen precies :unsure:

Vandaag in de winkel (ergens in Midden-Limburg) stond er plots een manneke moederziel alleen te bleiten, was zijn ouders kwijt. Vroeger zou ik dat ook erg gevonden hebben, maar niet goed geweten hebben wat gedaan. Nu bloedde mijn vaderhart onmiddellijk, dus ik tegen dat manneke proberen praten "Wat scheelt er? Zoekt ge uw mama? etc". Kereltje bleef mij half angstig aanstaren. Ik dus maar eens in de verschillende rayons kijken of ik geen zoekende ouder zag en jawel, daar was de mama al. Bleek dat kind Franstalig :unsure:

Volgende week komt mijn petekindje (11 maanden oud) nog eens logeren.
Ik ben op zoek naar iets leuks om te doen overdag (hij slaapt nog overdag, maar dat lukt naar het schijnt wel in de buggy).
Eerste gedachte was de zoo (het aquarium is hij fan van), maar veel heeft hij daar misschien niet aan.
Tips iemand van de ouders hier?

Volgende week komt mijn petekindje (11 maanden oud) nog eens logeren.
Ik ben op zoek naar iets leuks om te doen overdag (hij slaapt nog overdag, maar dat lukt naar het schijnt wel in de buggy).
Eerste gedachte was de zoo (het aquarium is hij fan van), maar veel heeft hij daar misschien niet aan.
Tips iemand van de ouders hier?
Beste tip die ik kan geven: hou het rustig overdag want de overprikkeling zorgt voor slechte nachten en hij zal al in een vreemde omgeving zijn :unsure:

Ik zou eerder in de voormiddag met de buggy naar een bos of park gaan wandelen en in de namiddag na het dutje misschien gaan zwemmen? Vanaf 17u best gewoon thuis 😉

Den onzen is zot van treinen ( bijna 3 ). Treinmuseum in Bxl ken ik, in Maldegem een stoomtrein en in het Dendermondse ook.
Mensen die nog ergens dingen kennen waar hij in een trein kan / dingen mee kan doen?

Pre corona in UK was er zo miniatuutreintje waar we konden opzitten.
En ook een park van Caterpillar waar de klein mannen met graafmachines konden spelen.
Denk niet dat zoiets hier bestaat?

Oudste (9) vertrekt weer op kamp met de jeugdbeweging en ziet er keihard tegenop. Het is nogal een huismus en ze heeft een klein hartje dus we dwingen haar wel wat om te gaan. We zijn er van overtuigd dat ze daar uit leert en deugd van heeft (er gaan ook vriendinnetjes mee).

Is nu derde jaar en ik vermoed dat we als ze volgend jaar niet wil meegaan we er in gaan meegaan en haar dan thuis houden al hoop ik echt dat ze na dit jaar vertrokken is.

Maar eerlijk, mijn vaderhart breekt als ik haar verdriet zie...

Hupla, de termen "mega-leuk", "machtig" en "beste kamp ooit" vliegen hier in het rond 😁

Op die leeftijd vinden ze dat wel leuk de zoo en aquarium. Alleen merken ze niet alles op dus dat is wel een nadeel.

Maar als alternatief kan je naar een kinderboerderij gaan. De meeste hebben ook een speeltuin dus dat is ook altijd mooi meegenomen.

Vlak voor het weekend nog eens snel naar de pediater gaan, om te vermijden dat we naar de dokter van wacht zouden mogen tjollen. Beebje zit met een snotneus en een luide hoest.

Sinds 1u vannacht officieel lid van dit topic! :woohoo: Een meisje van 3,98kg, stevig boeleke dus.

Om 19u binnen gegaan en om 1u was de klus geklaard. Vrij vlotjes dus, naar ‘t schijnt. Beetje sleep deprivation nu, maar ik verwacht niet dat dat gaat beteren :unsure:
Héhé, mijn dochter was 3980 gr bij geboorte. Stevig, maar liever zo dan héél frêle. Fijn dat het voor jullie zo vlot is gegaan. Eeuwig respect voor vrouwen die moeten bevallen.

Mijn dochter sliep na twee of drie maanden door, met wat geluk is dat voor jullie ook het geval.

Héhé, mijn dochter was 3980 gr bij geboorte. Stevig, maar liever zo dan héél frêle. Fijn dat het voor jullie zo vlot is gegaan. Eeuwig respect voor vrouwen die moeten bevallen.

Mijn dochter sliep na twee of drie maanden door, met wat geluk is dat voor jullie ook het geval.
Merci!
Enige “nadeel” is dat ze ook wilt/moet eten voor haar gewicht - en omdat mijn vrouw borstvoeding wilt proberen, zorgde dat er de eerste dagen voor dat ze veel te weinig had. Nuja, aangelengd met flesjesvoeding, raakte ze toch verzadigd.

Heb wel het gevoel dat het een lui drinkertje is, ze hapt goed aan en zuigt goed, maar na een paar minuten valt ze stil of tut ze wat aan de tepel. En als we haar dan weghalen, zet ze toch haar keel open.
De regel is blijkbaar 2x15’ aan elke borst, maar bij ons is ‘t dus 45’ in 5-6 sessies van 5 minuten elk ofzo.
Bij flesjes moeten ze natuurlijk minder hard werken, en heb je beter zicht op hoeveel ze drinken…

Voor de rest: superfiere papa! Ik ben echt in de wolken. Onbeschrijflijk.

Merci!
Enige “nadeel” is dat ze ook wilt/moet eten voor haar gewicht - en omdat mijn vrouw borstvoeding wilt proberen, zorgde dat er de eerste dagen voor dat ze veel te weinig had. Nuja, aangelengd met flesjesvoeding, raakte ze toch verzadigd.

Heb wel het gevoel dat het een lui drinkertje is, ze hapt goed aan en zuigt goed, maar na een paar minuten valt ze stil of tut ze wat aan de tepel. En als we haar dan weghalen, zet ze toch haar keel open.
De regel is blijkbaar 2x15’ aan elke borst, maar bij ons is ‘t dus 45’ in 5-6 sessies van 5 minuten elk ofzo.
Bij flesjes moeten ze natuurlijk minder hard werken, en heb je beter zicht op hoeveel ze drinken…

Voor de rest: superfiere papa! Ik ben echt in de wolken. Onbeschrijflijk.
Helpt het als ge ze wat frisser legt, dat ze minder geneigd zijn in slaap te vallen? En wat spelen met de voetjes bv.
Flessenvoeding lijk vooral makkelijker in het begin, maar ene keer goed van start is borstvoeding wel een pak makkelijker vind ik.

En die regel is uiteraard ook niet heilig. Ik mocht bv slechts 1 borst geven per keer (en blokvoeding, dus als hij binnen de 3 uur wou aangelegd worden, telkens dezelfde borst) omdat ik te veel melk maakte en ze anders dan enkel de lichtere voormelk kregen waar ze minder verzadigd van zijn en meer krampen van hebben.

Jammer dat de borstvoeding zo lastig is 😞
Omwille van bloedende kloven (ik had een piranha, of zo voelde het toch 🤷🏼‍♀️) ben ik op dag 2 gestart met kolven. Ik heb maandenlang live gevoed (omdat het natuurlijk heerlijk is voor de band 😍) én gekolfd en borstmelk in de fles gegeven én poedermelk (te weinig productie) dus weet dat dat ook een optie is, mocht de mama er onder beginnen lijden.

Flessenvoeding lijk vooral makkelijker in het begin, maar ene keer goed van start is borstvoeding wel een pak makkelijker vind ik.
Ik heb altijd de flesjes op kamertemperatuur gegeven, ik vond de fles makkelijker dan de borst, maar de borst is veel intenser op emotioneel vlak. 😍

Ik heb altijd de flesjes op kamertemperatuur gegeven, ik vond de fles makkelijker dan de borst, maar de borst is veel intenser op emotioneel vlak. 😍
Ik ook, dus dat reken ik zelf niet mee. Gewoon het hele klaarmaken, al uw gerief meesleuren en soms ook rekken als ze willen eten omdat ze niet te veel mogen binnen nemen. Terwijl het andere gewoon neerkomt op uw borst boven halen (idealiter en plein public) et voila!

En ja het intense geluk/verliefdheid in de ogen van mijnen baby als mijne man hem mijn richting kwam brengen om te drinken, is ook een pluspunt. Ik maak mezelf wijs dat dat was omdat hij mij graag zag maar die borsten vol melk zullen er ook wel niet slecht aan gedaan hebben.
(*Hij keek soms ook wel zo naar mij zonder dat hij honger had, dus ik blijf overtuigd)

Den onzen is zot van treinen ( bijna 3 ). Treinmuseum in Bxl ken ik, in Maldegem een stoomtrein en in het Dendermondse ook.
Mensen die nog ergens dingen kennen waar hij in een trein kan / dingen mee kan doen?

Pre corona in UK was er zo miniatuutreintje waar we konden opzitten.
En ook een park van Caterpillar waar de klein mannen met graafmachines konden spelen.
Denk niet dat zoiets hier bestaat?
In Turnhout in het Stadspark kan je op (mini)stoomtreintjes zitten: http://www.stoomgroep.be/
Zie ook de Google Reviews

Fris leggen en met de voetjes spelen is al gezegd. Een (niet te) nat washandje in de buurt houden en daar wat mee plagen helpt ook.

Voetjes tegen een koude raam helpt ook :)

Sinds 1u vannacht officieel lid van dit topic! :woohoo: Een meisje van 3,98kg, stevig boeleke dus.

Om 19u binnen gegaan en om 1u was de klus geklaard. Vrij vlotjes dus, naar ‘t schijnt. Beetje sleep deprivation nu, maar ik verwacht niet dat dat gaat beteren :unsure:

Ik had het al op Facebook gezien, leuke naam trouwens ;)
Kloeke baby, mij dochter woog amper 2,4kg! Lang slapen is voor binnen 14 jaar :unsure:

Maar bon, morgen een volgende grote stap in m’n vaderschap, we gaan naar K3 kijken met onze 2,5 jarige dochter. :music:

Terug
Bovenaan