Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ja, onze dochter krijgt ook eten via "baby-led weaning" en je merkt enorm dat haar motoriek voor loopt op de babies die "papkes" krijgen.
Ze kan bvb perfect een nectarine zelf opeten zonder al te veel te smossen. Ze zal waarschijnlijk wel wat minder eten dan wanneer we haar alles zouden binnen lepelen, maar ze proeft wel alles, zeurt nooit tijdens het eten en leert nieuwe dingen kennen.

Alleen de inspiratie voor 's morgens is dus wat een probleem, want volgens de adviezen mag je geen koemelk geven (dus havermout wordt een probleem, aangezien vrouwlief niet genoeg kan kolven om daar ook nog in te voorzien), brood mag eigenlijk ook nog niet (krijgt ze al wel van ons...), confituur zit veel suiker in, ...
Dan schiet er écht niet veel over
Ik gebruikte poedermelk van Hipp, vind je oa in kruidvat en Colruyt ter aanvulling van de borstvoeding. Als confituur effi light en brood mocht dus wél van de pediater, altijd granenbrood of volkorenbrood gegeven. Bio rijstkoeken en mais wafels ook regelmatig!

Mijn dochter zou met een (confronterend bekend) wijsneusgehalte zeggen dat delen wel HEEL lief is he.... 😇😁
I know, ge kunt dan ook niet nee zeggen. Het is nog eens best gezond ook.
Hier is het dan: "mag ik is proeven?", dan kijk ik eens en dan erachter ineens: "asjeblieeeeeef".

Nurofen (of de goedkopere ibuprofen siroop) maakten hier wel een verschil. Pediater had hier gezegd bij tandjes beter dat dan dafalgan te geven.
Bijtring uit de diepvries kon ze ook wel smaken!

Sterkte alvast!
We hebben paracetamol, maar pijnstillers mag je toch maximaal 2 dagen opeenvolgend geven?

Merci

De ibuprofen zou ontzwellend werken.
En ibu/dafalgan mogen ze 7 dagen nemen hoor, anders eens bellen naar je huisarts om het na te vragen als je zeker wil zijn?

De ibuprofen zou ontzwellend werken.
En ibu/dafalgan mogen ze 7 dagen nemen hoor, anders eens bellen naar je huisarts om het na te vragen als je zeker wil zijn?
Bij hoge koorts o.i.d. mag je die zelfs alternerend gebruiken (paracetamol-based en ibuprofen-based) om de 3 of 4u.

Onze bijna 3-jarige dochter is een schat van een kind, maar je krijgt er dus geen groenten/fruit in. Weigert pertinent van groenten te eten en vist er de vleesjes uit. De enige keer wanneer er groenten ingaan is bij soep, pasta-saus en heel soms pureetjes, maar dat werkt niet altijd. Fruit van hetzelfde, dat gaat er enkel in de vorm van rozijnen of yoghurts.

Boterhammen eet mevrouw enkel met choco of smeerkaas en ander beleg is te min. Iemand ideetjes/tips voor hoe we deze kleine snuiter andere dingen kunnen laten eten?

Verder zit ze wel op haar curve dus het is niet dat ze graatmager is. Voorlopig laten we het maar zijn beloop en hopen we dat het beter wordt, maar ik wil er natuurlijk wat aan veranderen zodat er ook gezonde kost ingaat.

Belonen van proeven, van ontdekken van nieuwe smaken. Maar dus NIET alleen van "vieze" dingen.

Vb op een bordje een half kerstomaatje leggen en een half schelletje vlees waar ze niet vertrouwd mee is. Waarschijnlijk zal ze het vlees wél lekker vinden en daar al zeker de beloning voor krijgen. Als er ook "lekkere" zaken tussen zitten, is de kans groter dat ze proeven als iets leuks zal zien.

Proeven is hier: in de mond steken en knabbelen. Spuugt ze het uit, krijgt ze een high five want de doelstelling (een smaak verkennen) is bereikt.

Belonen mag niet dmv eten zijn! Bij mij zou dat een stempel of sticker zijn. Wees creatief met wat ze leuk vindt. 😁

Omelet, boterham zonder korst met boter, smeerkaas of confituur (wij gaven ook pindakaas maar pinda wordt afgeraden onder de 1 jaar) en ronde beschuiten met smeerkaas.

Ik gaf ook regelmatig yoghurt en platte kaas en fruit (banaan, mandarijn, meloen, aardbei) als ontbijt en zelfgemaakte pannenkoekjes met banaan, ei en havermout in.
@anders.

Opletten met gewone smeerkaas.

“Smeerkaas en gewone kaas worden afgeraden als beleg voor jonge kinderen. Hierin zit te veel zout en verzadigd vet, wat niet goed is voor je baby. De nieren van je baby kunnen zout nog niet goed verwerken.”

Bron

Pluimen eerst ervan doen, he :p

giphy.gif

Papa: Schattie als je morgen wakker wordt, mag je gewoon naar ons kamer komen ipv te roepen

Dochter: Ja ok ik zal jullie komen wakker maken, maar je moet ook wel zelf eens leren opstaan heh

Wij hebben 2 dochters, 3 jaar en paar maand en 15 maand.

Ik had altijd graag een zoontje gehad, maar dus geen chance mee gehad...

Mijn vriendin zou volgens mij geen nee zeggen tegen een 3e maar ik zie dat vooral practisch niet meteen zitten. Momenteel maar 2 kinderkamers en ook auto gewijs zie ik het niet zitten om een grotere te kopen. Mijn wagen (seat leon break) is 3j oud, vriendin haar wagen (skoda kamiq) is 3 maand oud...

Dus zijn er hier ouders van 3 kindjes die wat practische tips kunnen geven? Of redenen waarom we het best bij 2 houden? 😝

Mijn vriendin zou volgens mij geen nee zeggen tegen een 3e maar ik zie dat vooral practisch niet meteen zitten. Momenteel maar 2 kinderkamers en ook auto gewijs zie ik het niet zitten om een grotere te kopen. Mijn wagen (seat leon break) is 3j oud, vriendin haar wagen (skoda kamiq) is 3 maand oud...

Dus zijn er hier ouders van 3 kindjes die wat practische tips kunnen geven? Of redenen waarom we het best bij 2 houden? 😝
Ga je gelukkig zijn als het weer een dochter is?

Wij hadden er twee gepland maar zijn op drie gestrand. Qua praktische zaken: eigenlijk verschilt twee imo niet zo veel van drie.
Ge zijt gewoon om uw aandacht te verdelen en ééntje meer is imo niet onoverkomelijk.
Ge hebt ook de meesten spullen in huis en nu de oudste wat ouder wordt (ze zijn 4, 2 en 1) wordt die soms "ingeschakeld" om te helpen.

Grootste probleem is hier de wagen. Maar gelukkig heb ik een bedrijfswagen die ik over een paar maand kan inruilen voor een groter model.
Maar zelfs daar zijn oplossingen voor.

Qua ruimte in huis: we hebben een grote zolder, die zou normaal gesplitst worden in opbergruimte en slaapkamer. Maar nu worden dat twee slaapkamers. Momenteel slapen de twee oudsten samen en dat werkt ook wel.
Uiteindelijk is dat allemaal kwestie van gewoonte. Bij Buren van m'n ouders, sliepen de dochters slapen tot ze het huis uit waren.

Ruimte in huis is zeker.in het begin geen issue en we zijn ook niet van plan om hier eeuwig te blijven.

Die stoelen had ik al gezien maar zijn wel pricy, nu hebben we in elke auto 2 stoelen dus is wel een dure bedoening. Of tzou moeten zijn dat we er 3.in krijgen door bv 1 van die er tussen te steken.

Bedrijfswagen is voorlopig geen optie, en al zeker geen grote gezinswagen daar ga ik misschien binnen 10 jaar budget voor hebben 😝

Ik wil natuurlijk de beslissing niet baseren puur op practische dingen, maar dat zijn momenteel wel de zaken waar ik direct aan denk

Mijn vader is wel een tweeling, dus risico op plots 3&4 😱
Als hij deel is van een niet-identieke tweeling, moet jij je geen zorgen maken. Je dochters daarentegen later wel. Niet-identieke of twee-eiige tweeling dus daar spelen enkel de genen van de vrouw mee want de man heeft geen invloed op een dubbele eisprong bij de vrouw. 😉

Hoe het juist zit met identieke tweelingen weet ik niet.

Terug
Bovenaan