pablohoney
Well-known member
Gewoon om wat praktische zaken te regelen, de mama af en toe wat ruimte te geven, en ook persoonlijk wat een band te ontwikkelen met haar.Waarom? (serieuze vraag)
Die van mij is nu officieel 1 week. De eerste 4 dagen lag die bij mama in het ziekenhuis. Sinds die thuis is, slaapt die 20 uur per dag en als ze wakker is, hangt ze aan de tiet bij mama. Ik heb letterlijk een half uur werk over heel de dag om haar 6-7 keer van pamper te veranderen.
Huishoudelijk werk is een beetje meer, maar niet tijdens de werkuren. Ik werk wel van thuis, gij niet?
Ik snap niet goed op welke manier, zeker in de eerste 2 weken, de vader zich nuttig kan voelen bij het thuisblijven als zo'n babytje 18-20 uur per dag slaapt. Toch beter om na een maand een paar weken vaderschapsverlof te pakken, wanneer zo'n baby meer actief wordt en vooral meer begint te huilen. Of mis ik iets?
Verder kwam het ook goed uit dat ik de 3 weken in de "zomer" kon opnemen, en ik voor de rest van het jaar nog redelijk wat verlof heb staan.
En tóch vind ik het nog steeds jammer dat ik niet in die zonnebank binnen mocht, want het was die dag echt druilerig rotweer.