Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De dochter is weer alle truken van de foor aan het uithalen, niet bevorderlijk voor mijn migraine 😭.

Ik stop haar in en dan ga ik nog 1x langs. In theorie althans :unsure:
- mamaaaa... Ik wil niet alleen slapen, de hond moet komen!
- mamaaaa... Waarom gaat ie terug naar beneden?
- mamaaaa.... Je moet nog eens naar boven komen voor een knuffel (okee, 1x mag, zet je wildcard maar in!)
- mamaaaa... Ik zie een spookje! (nice try!)
- mamaaaa... Het is te donker! (doe je gordijn dan een beetje open)
- mama! Het is nog licht buiten! (nee! Echt?!?)
- mama, ik moet kaka doen, je moet komen met het doekje zo!
-terug naar boven-
Ah...neen..toch niet. Enkel pipi... Kijk mama, hartjes op het toiletpapier! Hoe komt dat erop mama? Ben jij moe mama? (nog maar dik 4j schat, zou fijn zijn als er eens een einde aan komt!)
- mama, ik wil een boekje lezen!

Voorlopig enkel het geluid van omslaande bladzijden nu... 🤞🤞🤞

Edit: blijkbaar zijn nagels die papa niet geknipt heeft, ook een ergernis die voorkomen dat je een goede nachtrust kan hebben :unsure:

En even verduidelijken dat ze dus spontaan 20 minuten voor haar bedtijd naar bed is gegaan "omdat ze moe was" ruim een uur geleden 😂

Laatst bewerkt:
Sinds de scheiding heb ik beide kinderen op mijn naam staan (overeengekomen in de EOT)
Nu ik ben gaan samenwonen, wil mijn ex opeens samen gaan zitten om te bespreken om ieder een kind ten laste te nemen. Ze zegt dat ze teveel nadeel heeft tov mij.
Los van het gratis stroom/water/rsz...
Wat als je op vakantie wil gaan en kids staan op verschillend adres?
Welke nadelen zijn er praktisch aan verbonden?

Vriendin heeft ook 2 kinderen ten laste, dus samen 4 ten laste onder 1 dak, geen idee als dit een voordeel is om ze toch beide op mijn naam te houden

Kindergeld komt bij haar toe en stort 'normaal gezien' maandelijks de helft door.
Ik was aan het denken om dit op mijn rekening te laten storten en haar dan de helft door te storten alsof het onderhoudsgeld is, dan kan dit op de belastingbrief gerecupereerd worden.
(verschil zou ik dan weer flink delen)

We hebben geen ruzie, dus dat scheelt wel
Ik denk dat je best eens bij een professional gaat daarvoor want er is de belastingvrije som, alimentatie hoort los te staan van het kindergeld dacht ik, hoe de situatie is met je partner heeft effect op de hoogte van de belastingvrije som,...

En ik snap niet wat het probleem zou zijn om op vakantie te gaan? 🤔

Zoals Mulan zegt, heb je het over heel veel verschillende dingen door elkaar. Een verschillend adres is niet relevant, tegenwoordig kan je beide adresssen laten registreren bij de gemeente (gunst van de gemeente), dan heeft een kind gewoon twee verblijfplaatsen. Dat is handig om te genieten van voordelen in twee verschillende gemeentes, zoals bibliotheek, opvang, sportverenigingen,... Een domicilie-adres moet je wel kiezen, één van de twee dus.

Fiscaal co-ouderschap is ook een optie maar niet altijd voordelig.

Sinds de scheiding heb ik beide kinderen op mijn naam staan (overeengekomen in de EOT)
Nu ik ben gaan samenwonen, wil mijn ex opeens samen gaan zitten om te bespreken om ieder een kind ten laste te nemen. Ze zegt dat ze teveel nadeel heeft tov mij.
Los van het gratis stroom/water/rsz...
Welke nadelen zijn er praktisch aan verbonden?

Vriendin heeft ook 2 kinderen ten laste, dus samen 4 ten laste onder 1 dak, geen idee als dit een voordeel is om ze toch beide op mijn naam te houden
Ja, maakt een groot verschil om 4+0 kinderen te hebben dan 3+1. Vraag is natuurlijk hoeveel kinderen zijn heeft, als er daar ook nog 2 zijn, is dat geen verschil.

Kom je overeen met je ex? Vraag eens of je haar belastingsbrief mag hebben, ik wil de opties gerust wel voor jou en haar uitrekenen

De dochter is weer alle truken van de foor aan het uithalen, niet bevorderlijk voor mijn migraine 😭.

Ik stop haar in en dan ga ik nog 1x langs. In theorie althans :unsure:
- mamaaaa... Ik wil niet alleen slapen, de hond moet komen!
- mamaaaa... Waarom gaat ie terug naar beneden?
- mamaaaa.... Je moet nog eens naar boven komen voor een knuffel (okee, 1x mag, zet je wildcard maar in!)
- mamaaaa... Ik zie een spookje! (nice try!)
- mamaaaa... Het is te donker! (doe je gordijn dan een beetje open)
- mama! Het is nog licht buiten! (nee! Echt?!?)
- mama, ik moet kaka doen, je moet komen met het doekje zo!
-terug naar boven-
Ah...neen..toch niet. Enkel pipi... Kijk mama, hartjes op het toiletpapier! Hoe komt dat erop mama? Ben jij moe mama? (nog maar dik 4j schat, zou fijn zijn als er eens een einde aan komt!)
- mama, ik wil een boekje lezen!

Voorlopig enkel het geluid van omslaande bladzijden nu... 🤞🤞🤞

Edit: blijkbaar zijn nagels die papa niet geknipt heeft, ook een ergernis die voorkomen dat je een goede nachtrust kan hebben :unsure:

En even verduidelijken dat ze dus spontaan 20 minuten voor haar bedtijd naar bed is gegaan "omdat ze moe was" ruim een uur geleden 😂

Sorry hoor, maar je zoekt het toch gewoon zelf? Waarom laat je dit uberhaupt toe? Je laat gewoon over je heen lopen en schrijft dan overal dat je continue vermoeid, uitgeput en opgebrand zijt. Mijn vrouw is precies dezelfde, en achteraf maar zagen dat ze zo moe is en dat ik nooit "help". Elke keer als ik wil helpen door wat discipline in te voeren, zit ze 5 minuten later letterlijk te bleiten "PLIIIEEESSS LAAT ME NAAR MEN KIND GAAN, HE NEEEEEEEEEEDS MEEEEEEEE".

Is discipline tegenwoordig uit de mode ofzo? Een vies woord?

Ik doe de oudste van 4,5 in bed en blijf op zijn kamer zitten, na 10 min slaapt hem en hoor je hem niet tot de volgende ochtend.

Is mss ook niet de juiste manier maar liever dat dan elke keer naar boven gaan omdat hem roept.

Ja, maakt een groot verschil om 4+0 kinderen te hebben dan 3+1. Vraag is natuurlijk hoeveel kinderen zijn heeft, als er daar ook nog 2 zijn, is dat geen verschil.

Kom je overeen met je ex? Vraag eens of je haar belastingsbrief mag hebben, ik wil de opties gerust wel voor jou en haar uitrekenen
Goede band, maar zo goed ook weer niet.
beide nieuwe partner hebben ook 2 kinderen. Mijne heeft haar Beide kinderen ten laste en ik ook.
bij haar partner weet ik niet. Ik denk ook 2.

Deze week naar Plopsaland De Panne geweest. De zakken van Gertje zijn weer extra goed gevuld.
Op voorhand hadden we wat schrik omdat onze dochter niet echt een durfal is, maar het ging heel erg goed. :smile:
Eerst hebben we Het Bos Van Plop gedaan en ze was ervan onder de indruk. Nog een draaimolen of twee gedaan en nog wat bootjes. We moesten vaak lang wachten, maar heeft dat al bij al heel flink gedaan. Wel wou ze veel vastgepakt worden, maar dat is logisch natuurlijk in zo'n lange wachtrij.

Enige attractie die wat minder was, was de Boerderij van Big & Betsy. Gemakkelijk drie kwartier mogen wachten in een rij die niet vooruit ging onder een vaak felle zon terwijl afwisselend het Big & Betsylied en één of ander Regi-achtig lied, gemengd met de protjes -fopje, flauw mopje- van Big uit de speakers klonk. :cry: Maargoed, voor uw kind heb je dat er natuurlijk voor over. :sop:

Hier ook geweest vorige week.

Was vooral opnieuw een hit omdat het ballenbad open was, ongeveer de helft van onze tijd wordt daar gespendeerd. :tongue:

Sorry hoor, maar je zoekt het toch gewoon zelf? Waarom laat je dit uberhaupt toe? Je laat gewoon over je heen lopen en schrijft dan overal dat je continue vermoeid, uitgeput en opgebrand zijt. Mijn vrouw is precies dezelfde, en achteraf maar zagen dat ze zo moe is en dat ik nooit "help". Elke keer als ik wil helpen door wat discipline in te voeren, zit ze 5 minuten later letterlijk te bleiten "PLIIIEEESSS LAAT ME NAAR MEN KIND GAAN, HE NEEEEEEEEEEDS MEEEEEEEE".

Is discipline tegenwoordig uit de mode ofzo? Een vies woord?
Omdat het wisseldag is in co-ouderschap. Zo simpel is het. Dit is geen spelletje dat ze elke avond doet. Maar ongeveer 1x per maand gaan alle registers open en moet alles uit de kast. Ik wil inderdaad geen bullebak zijn, net voor bed. Want dan is het hier gegarandeerd prijs 's nachts in haar dromen. Die paar uur die ik door kan slapen, vind ik toch nog net iets belangrijker...
Mocht dit dagelijkse kost zijn, zou het inderdaad tanden bijten zijn, kordaat zijn en 1 weekje afzien om er lang rendement van te hebben. Heb ik met VEEL plezier gedaan om haar in haar eigen bed te leren slapen. Dan was het inderdaad een duiveltje dat met wijwater werd besprenkeld. Maar op 3 nachten was ik daar wel vanaf.
Dus neen, "discipline" is geen vies woord. Ook bij mij vliegt ze wel degelijk ook op straf als ze het uithangt. Maar 1x per maand vrolijk aandacht zoeken? Daar kan ik nog wel mee leven, ik vind het - naast vermoeiend - ook ècht entertainend en leerzaam om te horen wat er allemaal in dat kopje om gaat 😉.

Laatst bewerkt:
Hier vanmorgen de eerste keer slaaptraining tegen "vroege-vogel-syndroom" toegepast.
Lees: om 4u ze pas na 7 minuten gaan troosten, dan pas na 9 minuten, ...

Het heeft wel geholpen, na een half uur sliep ze terug tot 7u, maar ik heb ondertussen wel barstende koppijn :p. Ik hoop vooral dat haar dagelijkse routine nu later gaat beginnen dan 5u.

Hier vanmorgen de eerste keer slaaptraining tegen "vroege-vogel-syndroom" toegepast.
Lees: om 4u ze pas na 7 minuten gaan troosten, dan pas na 9 minuten, ...

Het heeft wel geholpen, na een half uur sliep ze terug tot 7u, maar ik heb ondertussen wel barstende koppijn :p. Ik hoop vooral dat haar dagelijkse routine nu later gaat beginnen dan 5u.
Pijnlijk.
Ik zou kunnen zeggen "het is een fase", maar daar heb je niets aan :p

Ons dochtertje heeft een panische angst van mijn papa.

Is daar iets aan te doen? Er is nooit iets gebeurd. De laatste tijd heeft ze wel vaker bang van mannen.

Ze is 3 jaar en dat duurt nu al 2 jaar.

Ons dochtertje heeft een panische angst van mijn papa.

Is daar iets aan te doen? Er is nooit iets gebeurd. De laatste tijd heeft ze wel vaker bang van mannen.

Ze is 3 jaar en dat duurt nu al 2 jaar.
Wat voor type is jouw papa?
Ik zou 'm snoepjes laten verstoppen vb onder zijn pet, in zijn achterzak, borstzakje,... Die zij dan mag zoeken. Veel kans op dat opa plots een pak populairder is 😉

Wat voor type is jouw papa?
Ik zou 'm snoepjes laten verstoppen vb onder zijn pet, in zijn achterzak, borstzakje,... Die zij dan mag zoeken. Veel kans op dat opa plots een pak populairder is 😉
Mijn pa is niet bepaald de betrokken opa. Ik weet ook niet of hij dat kan en of dat mogelijk is.

De moment dat ze hem ziet kruipt ze weg. Is hij twee sec uit beeld, is ze helemaal de oude.

Kan het wel eens proberen natuurlijk.

Mijn pa is niet bepaald de betrokken opa. Ik weet ook niet of hij dat kan en of dat mogelijk is.

De moment dat ze hem ziet kruipt ze weg. Is hij twee sec uit beeld, is ze helemaal de oude.

Kan het wel eens proberen natuurlijk.
Hier hebben beiden kinderen dat gehad bij mijn man zijn grootmoeder. Is ook nooit iets speciaals gebeurd. Maar als die nog maar keek naar hen begonnen ze al te wenen 🙈
Da's vanzelf overgegaan. Na een tijdje begonnen ze al niet meer te wenen en nu gaan ze er spontaan bij op de schoot zitten en al. Leuk is het voor die persoon niet, maar ik zou je kinderen hier niet in pushen

Terug
Bovenaan