Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Allé, ik zal in deze thread mijn eerste post maken.

17 weken zwanger van een meisje en het moet precies nog steeds doordringen dat mijn lichaam een mini-mensje aan het maken is.
Gelukkig enkel wat last gehad van vermoeidheid en die is ook grotendeels door.

Aan de uitzet moet nog begonnen worden, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat zo'n kleintje allemaal niet nodig heeft.

Allé, ik zal in deze thread mijn eerste post maken.

17 weken zwanger van een meisje en het moet precies nog steeds doordringen dat mijn lichaam een mini-mensje aan het maken is.
Gelukkig enkel wat last gehad van vermoeidheid en die is ook grotendeels door.

Aan de uitzet moet nog begonnen worden, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat zo'n kleintje allemaal niet nodig heeft.

Je kan alleen zwanger worden van een jongen! :unsure:

proficiat :D join the club.

Vanmorgen in de auto, de radio speelt "Zoutelande"

Plots het refrein met de tekst "ik ben blij dat je hier bent".

Mijn zoon van 3,5j: maar paaapaaa. Wie? Wie is er blij dat wie daar is papa?

Niet in paniek wakker geworden met een 'omg leeft die nog' gevoel ?

Yep, hadden wij toen de oudste zijn eerste nacht volledig had doorgeslapen. Ik zweer het, ik ben nog nooit zo rap opgestaan, en nog nooit zo gelukkig geweest toen ik dat lichtje van de babymonitor zag knipperen.

Niet in paniek wakker geworden met een 'omg leeft die nog' gevoel ?
Jup, maar dat is niet zo uitzonderlijk :D
De eerste weken vond ik dat het allerzwaarste, vrouw gaf toen nog borstvoeding in bed, en dan viel ik zo half groggy terug in slaap. En dan meerdere keren per nacht nachtmerrie dat ik in slaap gevallen was terwijl ze nog in bed leg en dat ze nu dus niet kon ademen. Echt elke nacht meerdere keren wakker schieten met enorm hoge hartslag etc...

Ondertussen is het dan eens even camera checken of ze nog "goed" ligt, dat is al iets makkelijker. En ze heeft een aerosleep matras en omranding, dus er kan echt niet zoveel gebeuren (waar je zelf controle over hebt) eigenlijk.

Onze dochter valt nu heel flink in slaap na haar laatste fles van 19u30. Soms is ze nog wel wakker en huilt die wat omdat ze tegen de slaap vecht. Aanvankelijk gingen we die dan halen en troosten in de zetel die naast haar bed staat, maar K&G heeft aangeraden om pas na 10 minuten naar boven te gaan en ze dan niet uit bed te halen, maar over haar buik te wrijven en te sussen. Dat werkt behoorlijk goed. En dan slaapt ze tot 7u - 7u30. Gisteren was ze rond 5u15 wel zéér wakker en vond ze het leuk om haar uitbundige blijdschap te uiten dat ze in de armen van papa lag die zelf nog wat wou slapen ... :p

Ze slaapt nu zelf het liefst op haar buik. En een tut in de mond en een tut in de hand. Nochtans is het niet echt een tuttemie overdag. Overmorgen al 10 maanden ...

Yep, hadden wij toen de oudste zijn eerste nacht volledig had doorgeslapen. Ik zweer het, ik ben nog nooit zo rap opgestaan, en nog nooit zo gelukkig geweest toen ik dat lichtje van de babymonitor zag knipperen.
De oudste hier sliep als baby zelden langer dan 2u aan een stuk. Toen de jongste er was en wel vlot 4-5u doorsliep toch meermaals 's nachts aan de wieg gestaan om te controleren...

De jongste naar de creche gedaan deze ochtend, de oudste naar de zomeropvang (beide in het zelfde gebouw, dus kleine broer ziet grote broer over en weer lopen, iedereen happy) Ik had de oudste al bij de kleuterleidster achtergelaten zodat ie al mee kon gaan spelen.

Nu ga ik deze ochtend de oudste gaan aanmelden en daar delen ze mee: ha nee, geen kleuterklas meer, vanaf nu is het in de zaal iets verderop.

Broer dus weer gaan halen, jas aan, rugzak aan en naar buiten, de jongste ziet dat en die begint daar te wenen en met zijn armen gestrekt door het hekje naar ons te grabbelen. Mijn hart brak :cry2:

Vind ik toch wel wat strikt... laat de zomervakantie voor derde kleuterklas toch gewoon doorgaan bij de kleutertjes. Hij heeft nog geen enkele dag in het eerste studiejaar doorgebracht dus imho is hij nog steeds een kleuter. Daarbij is hij van eind december dus hij is sowieso al bij de kleinere.

Bon, mijn nominatie voor Meest Aandachtige En Zorgzame Vader Van Het Jaar 2021 is ook ingediend. Ik heb een solide kandidatuur. :sop:

Madam shellshock had gisterenavond een etentje met haar collega's om het schooljaar vrolijk af te sluiten. De eer om de volledige Aankleed- en Verhaaltjesprocessie van onze dochter tot een vlekkeloos einde te brengen lag op mijn schouders. Gelukkig was er bij het aankleden geen protest -dat is vaak anders- en al de rest ging vlot. Nadat ik de deur dichttrok was er ook geen enkel gezeur en ik kon de hele avond in de zetel liggen stinken.

Na mijn uiterst productieve avond ga ik naar bed. Eerst nog even kijken bij de dochter die zo flink aan het slapen was"

"Tiens, dat laken voelt zo nat aan. Zou die pamper gelekt hebben?? (...) Pamper, pamper, wacht heb ik haar wel een pamper aangedaan?:thinking: (...) Shit, nee. Rats vergeten :wallbash::wallbash::wallbash::wallbash:"

Normaal gezien kleedt mijn vrouw ze 's avonds om en lees ik nog een verhaaltje voor. Omdat onze dochter overdag prima zindelijk is heb ik al een tijdje geen pampers meer aangedaan. Uit macht der gewoonte regelrecht vergeten :headshake:"
Op de tast haar omgekleed, even in ons bed gelegd zodat ik de lakens kon verschonen.. Gelukkig heeft onze dochter er verder prima doorheen geslapen en kon mijn vrouw er mee lachen toen ze thuiskwam.

Typisch mannen om zoiets te vergeten waarschijnlijk? :unsure:

Bon, mijn nominatie voor Meest Aandachtige En Zorgzame Vader Van Het Jaar 2021 is ook ingediend. Ik heb een solide kandidatuur. :sop:

Madam shellshock had gisterenavond een etentje met haar collega's om het schooljaar vrolijk af te sluiten. De eer om de volledige Aankleed- en Verhaaltjesprocessie van onze dochter tot een vlekkeloos einde te brengen lag op mijn schouders. Gelukkig was er bij het aankleden geen protest -dat is vaak anders- en al de rest ging vlot. Nadat ik de deur dichttrok was er ook geen enkel gezeur en ik kon de hele avond in de zetel liggen stinken.

Na mijn uiterst productieve avond ga ik naar bed. Eerst nog even kijken bij de dochter die zo flink aan het slapen was"

"Tiens, dat laken voelt zo nat aan. Zou die pamper gelekt hebben?? (...) Pamper, pamper, wacht heb ik haar wel een pamper aangedaan?:thinking: (...) Shit, nee. Rats vergeten :wallbash::wallbash::wallbash::wallbash:"

Normaal gezien kleedt mijn vrouw ze 's avonds om en lees ik nog een verhaaltje voor. Omdat onze dochter overdag prima zindelijk is heb ik al een tijdje geen pampers meer aangedaan. Uit macht der gewoonte regelrecht vergeten :headshake:"
Op de tast haar omgekleed, even in ons bed gelegd zodat ik de lakens kon verschonen.. Gelukkig heeft onze dochter er verder prima doorheen geslapen en kon mijn vrouw er mee lachen toen ze thuiskwam.

Typisch mannen om zoiets te vergeten waarschijnlijk? :unsure:

Hier ook al aan de hand gehad en ik ben een vrouw 😂

Zoon van bijna 4 draagt hier ook enkel nog snachts pampers. Kinderen kleden zich zelf aan smorgens, daar hoef ik niet bij te helpen. Maar af en toe vergeet ik te checken of ze volledig in orde zijn. Zo is de zoon nog met zijn nachtpamper naar school geweest en kwam de dochter eens thuis met haar pyjama nog onder haar kleren aan 🙈

Bad tijd voor de twee jongsten. De zoon was al op het potje geweest en ik was nog bezig met zijn kleine zus uit te kleden.
Ik zei dat hij al naar de badkamer moest en dat ik daar zijn t-shirt zou uit doen. Ik kom daar ne minuut later aan met de kleinste, zit meneer al in bad. Met zijn t-shirt en onderhemdje nog aan..

Wat is onze dochter toch een verlegen scheet. Even een namiddag naar de opa die we niet zoveel zien en heel de tijd verlegen zijn om dan zo net voor we met de auto te gaan vertrekken los te komen. Het zal er misschien wel uitgaan, en misschien ook niet. Ik ga haar daar niet in dwingen.

Een vraagje, meneer van 2.5 heeft liever de blauwe baby tandpasta van oreal (winnie de pooh), als we poetsen met de oranje elmex ist moord en brand. Gewoon elke dag afwisselen kwestie van het gewoon te maken? Want in theorie mag die blauwe niet meer alsem 3 is....
Of nog andere tips?

Ik heb van int begin die oranje elmex gebruikt, juist omdat ik wou vermijden dat ze de lekker-smakende zouden prefereren. Ik denk niet dat die echt slecht zijn voor de tanden maar ik geef ze gewoon liever niet het idee dat dat een soort snoepje is :thinking:
Misschien is het een optie om eens op controle te gaan bij de tandarts en hem te laten zeggen dat die beter is/een tube te geven. Als dat van een ander komt durft dat al eens beter te werken.

Hier werkt het inderdaad heel goed als de dokter of tandarts iets heeft gezegd tegen haar. Het is het proberen waard in elk geval!!

Je hebt toch ook de kinder versie bij elmex? Die smaakt toch niet slecht denk ik?
Het gaat (hopelijk) sowieso om de kinderversie want het gehalte van fluoride is te hoog bij volwassenen tandpasta (niet dat dat direct een groot probleem is als ze het toch eens zouden gebruiken hé). En die smaak valt mee, maar als ze zoete tandpasta gewoon zijn zoals die roze krokodil is dat toch een serieus verschil.

Terug
Bovenaan