Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Das er ook niet neffest gerekend 😱😱😱
Voor dat geld verwacht ik nu wel dagelijkse massages en bubbelbaden als een halve dag al 20 euro kost 🙈🙈
Is berekend op inkomen, we verdienen niet slecht maar is toch een serieus bedrag iedere keer.

Ze zitten daar smorgens (7u45 - 8u15), smiddags (12u - 13u15) en savonds (15u30 - 17u45).
Halve dag (maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag) is ongeveer €20 en een volle dag (woensdag) is ongeveer €28.
Om je een idee te geven, klein schooltje met aparte opvang voor de kleuters:
Opvang voor 8u: 1 euro per begonnen uur, in theorie mogelijk vanaf 6u30.
Middagmaal : 2.25 euro + 20 cent middagbewaking
Naschoolse opvang gebruik ik tot 16u30: 4 euro per maand, ik dacht na 16u30 een euro per uur.
Woensdag namiddag geen warm eten maar ze gaan met een bus naar de hoofdschool, opvang tot 18u, vast bedrag (busvervoer inclusief) van 3.5 euro 🙈

onze oudste: "Papa, als ik later groot ben wil ik ook een kok worden zoals jij!"

talk about getting compliments :love:
Van mij zeggen ze dat ook elke keer als ik weer iets verkeerd gedaan het bij het eten en het uiteindelijk eieren met frikandellen wordt ipv quiche.

Je krijgt dan wel korting 😉
Zo veel is dat niet hoor. De zoon is 16.42 euro per dag, de jongste dochter 15.87

Nog geen euro dus..

Ze zitten nog tot november samen. Dan gaat de zoon naar school.

Naschoolse opvang is wel heel goedkoop hier. Da's wel een meevaller. En dat is inderdaad fiscaal aftrekbaar. Hetzelfde voor bepaalde vakantiekampjes.

Zo veel is dat niet hoor. De zoon is 16.42 euro per dag, de jongste dochter 15.87

Nog geen euro dus..

Ze zitten nog tot november samen. Dan gaat de zoon naar school.

Naschoolse opvang is wel heel goedkoop hier. Da's wel een meevaller. En dat is inderdaad fiscaal aftrekbaar. Hetzelfde voor bepaalde vakantiekampjes.
Ik weet het niet meer vanbuiten maar ik dacht dat het bij onze crèche 30% korting is.

Bij ons is de naschoolse opvang €0,40 per begonnen kwartier voor 08:30 en per begonnen kwartier na 16:00 (op woensdag na 12:00 en op vrijdag na 15:30). En de middagpauze is ook nog eens €0,50 per dag. Middagmaal is €3,5.

Deze maand waren ze de naschoolse opvang wel vergeten aanrekenen :unsure:

Nu de dochter dit jaar naar de kleuterschool gaat, vroeg ik me zonet af of de voor/middag/nabewaking kan gezien worden als kinderopvang en dan ook kan ingevuld worden bij de belastingen voor een schamele teruggave. Hoe doen jullie dit?
Kan effectief

Ze zitten daar smorgens (7u45 - 8u15), smiddags (12u - 13u15) en savonds (15u30 - 17u45).
Halve dag (maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag) is ongeveer €20 en een volle dag (woensdag) is ongeveer €28.
Waarom smiddags, dan zitten ze toch gewoon op school normaal gezien?

Buitenschoolse opvang is hier 0,85 per halfuur (moeten opzoeken want gebruik ik zelf niet). Volledige dag opvang in vakantie: 9,10.

Voor een crèche kan het inderdaad wel veel zijn, wij hebben daar dik chance gehad met dat ze het loon van x jaar ervoor gebruiken :'). (+ Onthaalmoeder werkte sowieso maar 4 dagen dus oplossing gezocht met grootouders, scheelt natuurlijk ook wel)

Laatst bewerkt:
School is niet verplicht om opvang te voorzien over de middag. Krijgt daar dus ook geen financiering voor vanuit de overheid en rekent dus meestal geld aan om het middagtoezicht gefinancierd te krijgen.

School is niet verplicht om opvang te voorzien over de middag. Krijgt daar dus ook geen financiering voor vanuit de overheid en rekent dus meestal geld aan om het middagtoezicht gefinancierd te krijgen.
Ja tuurlijk, maar dat lijkt mij niet waar JVC over spreekt (te lange periode) en ik denk niet dat scholen 20 euro (mogen) aanrekenen voor opvang.

Hier is dat ook 20 cent zoals bij Mulan.

Buitenschoolse opvang is hier 0,85 per halfuur (moeten opzoeken want gebruik ik zelf niet). Volledige dag opvang in vakantie: 9,10.

Voor een crèche kan het inderdaad wel veel zijn, wij hebben daar dik chance gehad met dat ze het loon van x jaar ervoor gebruiken :'). (+ Onthaalmoeder werkte sowieso maar 4 dagen dus oplossing gezocht met grootouders, scheelt natuurlijk ook wel)
Is inderdaad een onthaalmoeder dus niet op school. Grootste reden dat we buitenschoolse opvang nodig hebben is omdat er op school woensdagnamiddag geen opvang is.

Ja tuurlijk, maar dat lijkt mij niet waar JVC over spreekt (te lange periode) en ik denk niet dat scholen 20 euro (mogen) aanrekenen voor opvang.

Hier is dat ook 20 cent zoals bij Mulan.
In theorie mogen ze dat (prijzen zijn vrij), maar bedragen zijn idd heel hoog als er geen eten 'volpension' bijzit

Is inderdaad een onthaalmoeder dus niet op school. Grootste reden dat we buitenschoolse opvang nodig hebben is omdat er op school woensdagnamiddag geen opvang is.
En er is ook geen buitenschoolse opvang vanuit de gemeente? Dat is meestal wel wat goedkoper.

En er is ook geen buitenschoolse opvang vanuit de gemeente? Dat is meestal wel wat goedkoper.
Er is speelpleinwerking waar de kindjes via bus van school naartoe kunnen maar gaan we onze kleuters nog niet aandoen. Vanaf lager zal dat waarschijnlijk het plan zijn.

Er is speelpleinwerking waar de kindjes via bus van school naartoe kunnen maar gaan we onze kleuters nog niet aandoen. Vanaf lager zal dat waarschijnlijk het plan zijn.
Eerste maanden versta ik dat nog, maar nadien zullen ze dat zeker leuk vinden, hoor :)

Eerste maanden versta ik dat nog, maar nadien zullen ze dat zeker leuk vinden, hoor :)
Goh, op woensdag gaat de onze ook naar de hoofdschool voor opvang en ze vindt het nu nog steeds niet leuk. Vreemde omgeving, vreemde kinderen, vreemde verzorgsters,... Ze is op woensdag duidelijk zwaar overprikkeld. Het ene kind kan er gewoon beter mee om dan het andere.

We hebben er 30 uur op moeten wachten maar onze zoon is toch eindelijk geboren :) Verschiet ervan dat hoewel ik het al eens gedaan heb dat toch onwennig blijft op het begin 😅

Proficiat!!

Ja als het zo lang duurt is dat echt wel vervelend, die zetel waar je moet inzitten blijft ni comfortabel. :unsure:

Wij zijn zaterdagnacht binnengegaan voor de eerste met weeën en hij is maandagnamiddag om 15:10 geboren :lol:

I feel your pain!

Terug
Bovenaan