Green Mamba
Well-known member
Geen opvang is wel kut. En zo'n dingen zijn altijd op het laatste moment natuurlijk. Regel het maar. Trek jullie plan.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
. Die laatste week-10 dagen van het schooljaar stelt toch echt niets meer voor. Maar dan wel memmen vorig jaar over die laatste halve dag op een maandag die een must was.Ik vind dat eigenlijk absurd. Dat wil in praktijk zeggen dat er huisartsen zijn (die dus mensen met zonneslag etc moeten helpen), die niet kunnen werken omdat de scholen plots sluiten.Hier is de school morgen en overmorgen gesloten door de hitte. Alsook de opvang sluit.
Ik snap het he, 't is heet en al maar pft begin maar weer opvang te regelen en zo.
Dat is niet overal zo realistisch... je gaat bv niet zomaar even op den bots met een klas van 25 kleuters op schok als leerkracht. Busvervoer tot aan het bos zal sowieso al een no go zijn want beperkt budget per schooljaar dat snel op is.Ik vind dat eigenlijk absurd. Dat wil in praktijk zeggen dat er huisartsen zijn (die dus mensen met zonneslag etc moeten helpen), die niet kunnen werken omdat de scholen plots sluiten.
Er zijn toch ook wel alternatieven te bedenken, doe een uitstap naar het bos bvb...

Hier waren het gisteren waterspelletjes in plaats van de geplande uitstap naar een bakoven (=binnenspeelplaats). Vandaag met spijt in het hart ook afgezet, maar het is nu eenmaal een drukke periode op het werk voor beiden.Dat is niet overal zo realistisch... je gaat bv niet zomaar even op den bots met een klas van 25 kleuters op schok als leerkracht. Busvervoer tot aan het bos zal sowieso al een no go zijn want beperkt budget per schooljaar dat snel op is.
Bij mijn vrouw is 'de school' ook dicht, maar er is wel nog noodopvang. Alle leerkrachten moeten sowieso logischerwijs wel op school zijn. Gewoon volledig dicht doen zonder noodopvang vind ik wel ne moeilijke inderdaad. Aan de andere kant, misschien kan men vanuit de regering eindelijk eens beginnen nadenken over het climate-proof maken van onze overheidsgebouwen want dat is gewoon véél te weinig het geval, zelfs met recente gebouwen.
Toen ze deze week tegen mij lag in de zetel, overviel mij zo even het gevoel dat dit binnen een aantal jaar gene waar meer zal zijn, en daar ben ik echt nog niet klaar voor.
Een bezemsteel? Ik had die gefixeerd in dat punt waar ze de fietsstandaard normaal bevestigen.Iemand die een fietsstang kan aanbevelen om de dochter te leren fietsen?
Een berg naar beneden werkt beterIemand die een fietsstang kan aanbevelen om de dochter te leren fietsen?
Iemand die een fietsstang kan aanbevelen om de dochter te leren fietsen?
Je kan ook eens online kijken, zullen genoeg van die zaken tweedehands te koop zijn. Is iets dat je meestal maar enkele weken/maanden gebruikten dan nooit meer. Kan je evengoed aankopen voor 10 EUR om dan weer te verkopen aan 10 EUR over enkele maanden.Iemand die een fietsstang kan aanbevelen om de dochter te leren fietsen?
Ge wilt niet weten hoe veel keer ik snachts met de oudste met de auto rondjes ging rijden om hem in slaap te krijgen.Pfffff, hier de ene meltdown na de andere, quasi elke avond hetzelfde liedje.
De temperatuur is eindelijk gezakt naar 24,8°C, maar de afgelopen dagen zaten we aan 32–35°C en onze kleine lijkt nog altijd in oververhitte drama‑modus te zitten.
Vanaf een uur of zeven begint het: eerst dat eeeeiiiii‑gejammer, dan nog eens eeeeiiiii, en als we haar niet meteen oppakken… BOEM, volledige meltdown alsof de wereld vergaat. Borstvoeding weigeren, overstrekken, krijsen alsof we haar levend villen, terwijl er letterlijk niks mis is.
Geen honger, geen kou, geen hitte, niks.
Ik durf het geen dag meer te zeggen tegen de rechtstreekse buren. Die slapen net als wij met de ramen open in dit weer, tenminste als onze kleine hen laat slapen… Omdat we letterlijk naast het epicentrum liggen, zijn we ondertussen gewapend met L00p‑earplugs om de decibels toch wat te temperen.
Het voelt alsof wij de enigen zijn met zo’n baby. Iedereen rondom ons lijkt een zen‑boeddha‑baby te hebben die rustig ligt te kirren, terwijl wij elke avond een mini‑orkaan moeten trotseren.
Wij maar rondwandelen met haar in onze armen, ramen open, zuchten, zweten, hopen dat ze eindelijk crasht in slaap.
De ene crisis na de andere.
Elke.
Avond.
Wie nog in dezelfde hel zit: mijn medeleven, ge zijt niet alleen.
Loopfiets was hier de oplossing. Kilometers laten maken met de loopfiets. Zeker kleine afdalingen waar ze alleen naar beneden kunnen bollen.Iemand die een fietsstang kan aanbevelen om de dochter te leren fietsen?
De loopfiets wordt hier al gebruikt. Daarmee wil ik overstappen naar een gewone, maar ze is nogal angstig.Loopfiets was hier de oplossing. Kilometers laten maken met de loopfiets. Zeker kleine afdalingen waar ze alleen naar beneden kunnen bollen.
Als dat lukt op een trapfiets gezet, binnen de minuut waren die ermee vertrokken.
Die van ons waren dan weer niet angstig op de loopfiets eerder het tegendeel.De loopfiets wordt hier al gebruikt. Daarmee wil ik overstappen naar een gewone, maar ze is nogal angstig.
De loopfiets gaat ook goed, maar die andere fiets is wel een probleem. Ook nog maar ene keer geprobeerd en gisteren wou ze, maar ging het even niet. Door mijn lengte wil ik wel graag een stok voor mijn rug wat te sparenDie van ons waren dan weer niet angstig op de loopfiets eerder het tegendeel.

Hier zonder stang maar wel bij de overgang er kort bij gelopen wanneer zoonlief moest leren hoe te trappen. Maar als ze al hun evenwicht hebben met de loopfiets, zijn ze heel snel ermee wegDe loopfiets wordt hier al gebruikt. Daarmee wil ik overstappen naar een gewone, maar ze is nogal angstig.