Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier toch anekdotisch bewijs dat het aan de kinderen ligt. Zoontje eet alles en proeft alles, altijd gedaan eigenlijk. Begint nu zowa dingen op te merken dat hem echt niet graag lust (Ananas, kiwi, ajuin), maar eet wel vrolijk augurken, spruitjes, ...

Dochter daarentegen eet quasi niks aan tafel buiten patatten. Nochtans beide opgevoed met "ge eet wat de pot schaft" mentaliteit.

Ik heb hier een identieke tweeling die identiek is opgevoed. #1 eet niks behalve boterhammen met choco en pureepatatten (geen fruit, geen groenten, zo goed als niks van warm eten). #2 eet zalm met asperges, scampi diabolique, alles van spaghetti en macaroni soorten, fruit, groenten, whatever je op die talloor zwiert.

Ondertussen zijn ze 5y en het is nog altijd koken en dan aan tafel boterhammen met choco voor #2. En als je geen boterhammen smeert, eet die gewoon niks tot er nog eens normale boterhammenmaaltijden zijn en dan fret die een halve zak brood.

Twee vraagje:
- Mijn ex wilt een trampoline kopen voor de klein mannen om bij haar in de tuin te zetten. Zijn er hier met ervaring met trampolines? Hoe groot kan je best gaan en bestaat er zoiets als te groot? Zijn er zaken waar je op moet letten qua veiligheidsnetten of?

- Ik zou zelf ook iets (uiteraard) willen kopen voor mijn zoontje zijn 5e verjaardag. Liefst iets om buiten te spelen, zijn er hier met tips? Ze (broer en zus) hebben hier al zo'n speeltuig met zandbak.

Hier hebben ze een paar jaar geleden een soort wip gekregen die kan ronddraaien. Slecht voor je gras, maar daar is al uren mee gespeeld.

Ik moet een van de komende weekends eens de Berg PlayBase installeren die we hebben gekocht. Dat is relatief modulair, en zou makkelijk te installeren zijn. Met dank aan @Lint voor de inspiratie.

Twee vraagje:
- Mijn ex wilt een trampoline kopen voor de klein mannen om bij haar in de tuin te zetten. Zijn er hier met ervaring met trampolines? Hoe groot kan je best gaan en bestaat er zoiets als te groot? Zijn er zaken waar je op moet letten qua veiligheidsnetten of?

- Ik zou zelf ook iets (uiteraard) willen kopen voor mijn zoontje zijn 5e verjaardag. Liefst iets om buiten te spelen, zijn er hier met tips? Ze (broer en zus) hebben hier al zo'n speeltuig met zandbak.
Ge kunt niet groot genoeg gaan, en als je kan graaf hem in. Dan is er geen net nodig en moet gij ook niet die ladder op sukkelen om de kleine in het midden van de trampoline te gaan halen, als hij zich heeft pijn gedaan.

Pff, onze nachten zijn echt lastig met de baby. De eerste maanden gingen redelijk goed, gewoon zoals te verwachten. Maar sinds de befaamde slaapregressie rond 4 maanden is het echt om zeep.
Het is ook altijd wel iets, honger, hoesten, krampjes, tuutje kwijt. 10x opstaan per nacht is al geen uitzondering meer. Altijd zeer kort, hij slaapt direct terug in, maar ik lig dan toch wel minstens 20 minuten wakker. En dat dus elke keer...

Zou hem gewoon eventjes willen laten huilen maar dan wordt de oudste wakker.
Dat deze fase maar snel voorbij is, wij zijn 2 zombies

Ge kunt niet groot genoeg gaan, en als je kan graaf hem in. Dan is er geen net nodig en moet gij ook niet die ladder op sukkelen om de kleine in het midden van de trampoline te gaan halen, als hij zich heeft pijn gedaan.
Een ingegraven trampoline zonder net is 1 van de grootste oorzaken van breuken bij kinderen.

Een ingegraven trampoline zonder net is 1 van de grootste oorzaken van breuken bij kinderen.
Hier ook eentje ingegraven (met net) en ik heb al verschillende keren de hemel bedankt dat het er stond :D. De onze is 305cm en biedt aljaren plezier aan onze dochter. Gezet toen ze 6 was ofzo en is er nu 13. Was dolblij met het goeie weer zodat ze die weer kan gebruiken.

Dochter is nu 2 jaar 3 maand en ik amuseer me echt rot met haar. Af en toe een meltdown maar ik verschiet er zelf van hoeveel geduld ik daar voor heb, gewoon omdat ik haar zo graag zie en ook wel omdat ik het een soort spel vind om haar eruit te krijgen met een domme smoel, een liedje, een voorstel om samen iets leuks te doen, of gewoon te zeggen 'OK, en nu gaat papa eens wenen!' en dan zelf beginnen bleiten.

Ze babbelt honderduit van het moment dat ze opstaat tot ze gaat slapen en ze onthoudt zo goed, echt zalig om te zien. Dit weekend waren we hier op het pleintje wat met de bal aan het spelen en er lag wat zwerfvuil. Ik zei iets in de trant van 'dat ligt hier op de grond, de mensen mogen dat niet doen, ze moeten dat oprapen'. Een dag later deden we een wandeling en zei ik 'kijk naar die boom, die is omgevallen door de wind en die ligt nu op de grond.' Zegt ze, 'de mensen moeten die oprapen'.

De keerzijde is dat onze zoon, die nu drie maand is, van mij absoluut niet dezelfde aandacht krijgt. Ik ben absoluut geen babymens, ik kan niet wachten tot hij een jaar oud is. En toch zal ik dan wel eens kijken naar foto's van nu en denken 'had ik hem maar meer vastgepakt'.

Trampolines algemeen denk ik.
Hier heeft hij zijn pols vorig jaar gebroken omdat er een ander kindje perongeluk op gesprongen is.
jaja, trampolines zijn sowieso gevaarlijk. Maar er zijn een aantal dingen die erboven uit springen he.
meerdere mensen op een trampoline. Voorwerpen op trampoline. Geen net (ingegraven of niet. Het is de impact met de harde grond die uw enkels doet breken). En natuurlijk alles waarbij ge met uw hoofd richting grond kunt duiken (salto's).

Dochter is nu 2 jaar 3 maand en ik amuseer me echt rot met haar. Af en toe een meltdown maar ik verschiet er zelf van hoeveel geduld ik daar voor heb, gewoon omdat ik haar zo graag zie en ook wel omdat ik het een soort spel vind om haar eruit te krijgen met een domme smoel, een liedje, een voorstel om samen iets leuks te doen, of gewoon te zeggen 'OK, en nu gaat papa eens wenen!' en dan zelf beginnen bleiten.

Ze babbelt honderduit van het moment dat ze opstaat tot ze gaat slapen en ze onthoudt zo goed, echt zalig om te zien. Dit weekend waren we hier op het pleintje wat met de bal aan het spelen en er lag wat zwerfvuil. Ik zei iets in de trant van 'dat ligt hier op de grond, de mensen mogen dat niet doen, ze moeten dat oprapen'. Een dag later deden we een wandeling en zei ik 'kijk naar die boom, die is omgevallen door de wind en die ligt nu op de grond.' Zegt ze, 'de mensen moeten die oprapen'.

De keerzijde is dat onze zoon, die nu drie maand is, van mij absoluut niet dezelfde aandacht krijgt. Ik ben absoluut geen babymens, ik kan niet wachten tot hij een jaar oud is. En toch zal ik dan wel eens kijken naar foto's van nu en denken 'had ik hem maar meer vastgepakt'.

Ha, ik zit in dezelfde fase hier en wat je zegt is zeer herkenbaar. De dochter is 2 jaar en 3,5 maand, en de zoon is 4 maanden. Regelmatig gieren met wat de dochter allemaal zegt. En ze begint steeds meer en beter te zingen wat super schattig is. :)
Maar het is een peuter en heeft dus idd meltdowns of kan zeer koppig zijn. Soms kan ik er goed mee om, soms minder... Tja, hoort erbij.

En dan is het idd moeilijk om de zoon evenveel aandacht te geven, ook omdat die borstvoeding krijgt, dus dat is altijd met de mama. Hij begint wel steeds meer interactie te geven, dus dat komt wel goed. Begint ook regelmatig te lachen, en dan smelten wij meteen.

Even inpikken op die trampoline. Wij zijn aan het kijken om na onze verhuis ook iets in de tuin te zetten voor onze dochter (nu 3,5) en zoon (3 maand) waar ze hopelijk lang deugd van gaan hebben. We zijn aan het twijfelen tussen een trampoline en zo een half speelhuisje met schommel/glijbaan.

Iemand die wat inzichten heeft toevallig in hoe lang ze daarmee gemiddeld spelen en of het ene een betere keuze is dan het andere? Mijn voorkeur gaat uit naar zo'n speelhuisje, maar als een trampoline the way to go is pakken we wss dat 🤷‍♂️

Ik snap dit niet, verversen, badje geven, slapen leggen, gaan wandelen, hem zien reageren op uw geluid.

Mijn vrouw heeft telkens bijna 2 jaar borstvoeding geven, nooit heb ik het gevoel gehad dat ik geen band kon opbouwen/ plezier hebben met zo een prutske.

Hoe zalig is het om een baby te hebben die op u in slaap valt terwijl de in de zetel ligt.

Elke fase heeft wel iets anders wat leuk is/ minder leuk is

Even inpikken op die trampoline. Wij zijn aan het kijken om na onze verhuis ook iets in de tuin te zetten voor onze dochter (nu 3,5) en zoon (3 maand) waar ze hopelijk lang deugd van gaan hebben. We zijn aan het twijfelen tussen een trampoline en zo een half speelhuisje met schommel/glijbaan.

Iemand die wat inzichten heeft toevallig in hoe lang ze daarmee gemiddeld spelen en of het ene een betere keuze is dan het andere? Mijn voorkeur gaat uit naar zo'n speelhuisje, maar als een trampoline the way to go is pakken we wss dat 🤷‍♂️
Beide? Speelhuisje werd rond de 3,5 jaar goed gebruikt, trampoline waren ze ouder.

wij gaan hier ook een trampoline zetten. Ik zie wel het nut er niet van in om het in te graven.. Een net zal er toch rondstaan.
Wij hebben hier al 2 jaar een airtrack in onze living liggen, dat is deel van ons interieur geworden, maar de kinderen spelen daar letterlijk elke dag op.

Ik snap dit niet, verversen, badje geven, slapen leggen, gaan wandelen, hem zien reageren op uw geluid.

Mijn vrouw heeft telkens bijna 2 jaar borstvoeding geven, nooit heb ik het gevoel gehad dat ik geen band kon opbouwen/ plezier hebben met zo een prutske.

Hoe zalig is het om een baby te hebben die op u in slaap valt terwijl de in de zetel ligt.

Elke fase heeft wel iets anders wat leuk is/ minder leuk is

Die eerste tweetal weken vind ik ook heerlijk, dan slaapt hij inderdaad gewoon op jou, je langverwachte kindje is daar eindelijk, roze wolk tot en met.
Maar daarna snel bergaf hoor, wat mij betreft. Verversen kan hij nog verdragen, maar dutjes zijn garantie gekrijs bij mij (recht van de borst naar bed lukt beter). Gaan wandelen, badje geven: krijsen.
Zoals altijd zal het waarschijnlijk verschillen van baby tot baby, ik heb collega's die mij dingen vertellen waar ik van versteld sta.

Hier komt geen trampoline in de tuin. We hebben een kamikaze waarbij we nog moeten vermijden dat ze op haar hoofd valt. We gaan het niet uitdagen. Ze heeft hier wel een speeltuig dat er na anderhalf jaar nog steeds spiksplinternieuw uit ziet ondanks dat ze er al hard op gespeeld heeft.

Na een huis te zetten zullen er toch eerst keuzes gemaakt moeten worden :unsure: Merci!
Huisjes zijn 2de hands wel heel goedkoop te vinden als je ze zelf gaat afbreken.

Hebben indertijd 175 EUR betaald voor het huisje glijbaan, 2 schommels.

Trampoline gekregen van mensen die er 1 op overschot hebben.

Naar veiligheidsvoorschriften is het hier wel een ramp, die breken al af, vroeger poortje om de trap op te gaan (ingeschroeft in de muur, niet spannend) na 2 maanden kapot getrokken. Kinderen kropen vlot naar boven en beneden, geen ongelukken.

Trampoline opzet, hebben ze ook het net errond kapot gekregen, spelen er nu "veiliger" op.

Anderzijds nr 2 ooit in een boom kunnen gaan uithalen omdat hij enkel vast hing met het knoopsgat van zijn hemd. Oudste in de top van de boom kunnen gaan halen omdat hij niet meer naar beneden kon.

Ogen op uwe rug jong!

Terug
Bovenaan