Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Onze dochter van twee heeft een snotvalling, dus we spoelen haar neus. 's avonds schreeuwt ze moord en brand en lijkt het een pure marteling, 's morgens vraagt ze zelf 'neusje spoel' en gaat het zo vlot dat ik goesting krijg om het zelf eens te proberen.

Nog ouders met 7 jarigen?
Hier al een hele periode ne grote mond, overal ne strijd van maken...

Op school prima denk ik, punten 2de studiejaar 90+, gedrag en klasgenoten ook alles ok.

Vraagt meer en meer scherm, wat geweigerd wordt.

Frustrerend met periodes om erdoor te geraken.
Misschien meer aandacht besteden aan de manier waarop hij zich uitdrukt want op school doet hij het goed dus slim zal em wel zijn.
Ze zeggen dat beloningen voor goed gedrag zou werken.

Dochter, 8j, 3de leerjaar, het geheim van Sinterklaas nog niet geweten. Ik dacht dat vorig jaar de laatste keer ging zijn maar ze blijft erin.

Haar 2 bff's 4 life ever geloven er ook nog in. Echter, het kind van de overburen van m'n schoonouders die in de klas van mijn dochter zit heeft zitten rondbazuinen dat de lieve man niet echt zou zijn. "t Zijn uw mama en papa wel é" klonk het.

Dochter heeft oma de vraag gesteld en oma wist van niets. Bij ons heeft ze er niet meer om gevraagd.

Ze heeft een kleine broer en ik wil het niet naar de vaantjes helpen voor hem. We twijfelen om het haar, een maand ervoor, alsnog te verklappen of niet. Spannend.

Hoe hebben jullie dat aangepakt? Floo'tje, de verraadster, voorzien van een afgehakte paardenkop in haar bed was m'n vrouw geen fan van.
De Sint vind ik de max, daarom dat ik het goed wil aanpakken. I care.

Dochter, 8j, 3de leerjaar, het geheim van Sinterklaas nog niet geweten. Ik dacht dat vorig jaar de laatste keer ging zijn maar ze blijft erin.

Haar 2 bff's 4 life ever geloven er ook nog in. Echter, het kind van de overburen van m'n schoonouders die in de klas van mijn dochter zit heeft zitten rondbazuinen dat de lieve man niet echt zou zijn. "t Zijn uw mama en papa wel é" klonk het.

Dochter heeft oma de vraag gesteld en oma wist van niets. Bij ons heeft ze er niet meer om gevraagd.

Ze heeft een kleine broer en ik wil het niet naar de vaantjes helpen voor hem. We twijfelen om het haar, een maand ervoor, alsnog te verklappen of niet. Spannend.

Hoe hebben jullie dat aangepakt? Floo'tje, de verraadster, voorzien van een afgehakte paardenkop in haar bed was m'n vrouw geen fan van.
De Sint vind ik de max, daarom dat ik het goed wil aanpakken. I care.
Ik heb het hier al eens gepost, maar je kan 'oorkondes' vinden waarmee je je kind mee kan betrekken in het grote geheim. Iets zoals dit bijvoorbeeld. Geen idee hoe leuk kinderen het vinden, maar lijkt me wel tof.

Deze middag varkenswangetjes met kroketjes gegeten bij oma en opa. Ze heeft haar volgestampt met kroketten en erna een bolletje ijs, met als gevolg dat ze zonet heel de muur ondergekotst heeft in haar kamer :angry:

Ik denk dat als de plafonds 5m hoog waren, ze het ook gehaald had :unsure: die moet echt bomvol gezeten hebben.

En die geur, godmiljaar jonges, niet te versmaden :puke:

Deze middag varkenswangetjes met kroketjes gegeten bij oma en opa. Ze heeft haar volgestampt met kroketten en erna een bolletje ijs, met als gevolg dat ze zonet heel de muur ondergekotst heeft in haar kamer :angry:

Ik denk dat als de plafonds 5m hoog waren, ze het ook gehaald had :unsure: die moet echt bomvol gezeten hebben.

En die geur, godmiljaar jonges, niet te versmaden :puke:
Ge hebt 2x geniet gehad van de varkenswangetjes :unsure:

vorig jaar vond de dochter het instapklasje hemels. Dit jaar wil ze helemaal niet graag meer gaan. Nu blijkt dat kindjes haar plagen omdat ze een getaande huidskleur heeft. Binnen enkele weken ouderavond en zullen dan eens horen hoe we hier best mee omgaan. Het feit dat ze 3 instapklasjes door elkaar geschud hebben en zij, met een 5-tal anderen, overgekomen zijn uit één klas zal ook wel meespelen.

Wij willen eens een slaaptrainer proberen, zodat de dochter wat langer in haar bed blijft liggen zonder ons te roepen. Zijn er aanraders? Mijn vrouw zei die van Zazu, maar ik lees dat die wat gebruiksonvriendelijk zou zijn.

Wij willen eens een slaaptrainer proberen, zodat de dochter wat langer in haar bed blijft liggen zonder ons te roepen. Zijn er aanraders? Mijn vrouw zei die van Zazu, maar ik lees dat die wat gebruiksonvriendelijk zou zijn.
Vraag je eerst af of je dochter naar de slaaptrainer gaat luisteren. Want die van ons geeft er niet echt om dat het konijntje nog slaapt.

Wij hebben degene tweedehands gekocht die @Mulan hier meerdere keren aangeraden heeft. Het doet zijn ding en is gebruiksvriendelijk, enkel de dochter werkt dus niet mee.

Vraag je eerst af of je dochter naar de slaaptrainer gaat luisteren. Want die van ons geeft er niet echt om dat het konijntje nog slaapt.

Wij hebben degene tweedehands gekocht die @Mulan hier meerdere keren aangeraden heeft. Het doet zijn ding en is gebruiksvriendelijk, enkel de dochter werkt dus niet mee.
Dat is idd de vraag, maar daarom gaan we het eerst moeten proberen. Ik gok ook dat onze kleine koppigaard het gewoon gaat negeren, maar aan de andere kant komt ze nog steeds niet uit bed wanneer ze wakker is, dus er is hoop.

Dat is idd de vraag, maar daarom gaan we het eerst moeten proberen. Ik gok ook dat onze kleine koppigaard het gewoon gaat negeren, maar aan de andere kant komt ze nog steeds niet uit bed wanneer ze wakker is, dus er is hoop.
Hier een tijdje het schaap gehad van zazu.
Zoonlief begon dan te roepen in zijn bed: ' Schaap slaapt nog, maar ik ben wakker wakker wakkerrrrrrr.'

Wij hebben zo'n klokje dat blauw en geel wordt. Ze volgen dat eigenlijk heel goed. Alleen staan ze exact 7.31 aan je bed in het weekend want om 7.30 wordt die geel... In de week staat hij ook 7.30 en moet je ze er uiteraard gaan uitsleuren :cautious:

Maar naar bed gaan is veel minder discussie nu. Als het blauw is, weten ze dat het eigenlijk al te laat is. En ze staan nooit meer om 4 of 5h random aan je bed 'ik ben wakkkeeeeeeeeeer'.

vorig jaar vond de dochter het instapklasje hemels. Dit jaar wil ze helemaal niet graag meer gaan. Nu blijkt dat kindjes haar plagen omdat ze een getaande huidskleur heeft. Binnen enkele weken ouderavond en zullen dan eens horen hoe we hier best mee omgaan. Het feit dat ze 3 instapklasjes door elkaar geschud hebben en zij, met een 5-tal anderen, overgekomen zijn uit één klas zal ook wel meespelen.

Hier was er ook 1 een beetje sip na de atletiek gisteren. Om dan om 11h s avonds in bed te roepen 'papaaaaaaaaaaaaaa'. Kom in de kamer 'ik wil niet meer naar de atletiek, de jongens plagen mij en stoppen niet'. Volgende week toch eens langs de zijkant kijken wat daarvan aan is.

Wij hebben zo'n klokje dat blauw en geel wordt. Ze volgen dat eigenlijk heel goed. Alleen staan ze exact 7.31 aan je bed in het weekend want om 7.30 wordt die geel... In de week staat hij ook 7.30 en moet je ze er uiteraard gaan uitsleuren :cautious:

Maar naar bed gaan is veel minder discussie nu. Als het blauw is, weten ze dat het eigenlijk al te laat is. En ze staan nooit meer om 4 of 5h random aan je bed 'ik ben wakkkeeeeeeeeeer'.

Deze veronderstel ik?

Wij hadden het schaap van zazu, dat werkt wel goed. Maar dochterlief was er gewoon bang van, ze wou dat niet op haar kamer. Dan maar terug verkocht. Ze blijft wel mooi in bed liggen als ze wakker is. Dat valt dus wel mee.

Ik ging mijn zoontje afhalen bij de crèche zoals iedere dag en parkeerde mij op straat voor hun oprit met poort. Hij is 2,5j en wil alles zelf doen dus ook het eerste poortje doet hij open en dicht. De grote poort opent hij en ik loop 1-2 stappen achter hem en sluit de poort en intussen liep hij op het voetpad en naar zijn kant van de auto. Doordat ik schreeuwde, vertraagde hij 1 seconde waardoor ik hem nog bij zijn arm kon grijpen want anders had de auto die net aan kwam gereden hem meegehad.
De kleine besefte niet wat er gebeurd was en was zelfs aan het lachen maar ik was er echt niet goed van.
Er liep net een man aan de overkant van de straat z’n hond uit te laten die het zag gebeuren en die was er ook zichtbaar niet goed van.
Dit had helemaal anders kunnen aflopen en ik zag die mogelijke scenario’s gisterenavond afgespeeld worden zodra ik mijn ogen dichtdeed.

Wij hadden het schaap van zazu, dat werkt wel goed. Maar dochterlief was er gewoon bang van, ze wou dat niet op haar kamer. Dan maar terug verkocht. Ze blijft wel mooi in bed liggen als ze wakker is. Dat valt dus wel mee.
Handig, zet dat schaap elke avond buiten haar kamer voor de deur en neem het 's ochtends weg. Ze zal jullie niet komen lastig vallen 's nachts. :wink:

De Sinterklaasmagie is weer volop aanwezig in huis. Toch fantastisch om dat door de ogen van die kinderen te zien. Kniktiklaas van Bart Peeters zit al in mijn hoofd, toch een van de toppers in het genre en lang niet zo irritant als menig ander Sinterklaaslied.

Terug
Bovenaan