clercqie
Well-known member
Wat rabbit hole, ik zou het toch nuanceren... Mijn zoon is dan wel zot van zijn treinbanen maar evengoed van zijn keukentje. Hij is dit weekend gaan spelen bij vrienden en daar heeft hij ook heel de tijd winkeltje gedaan. Paar weekends terug ook kraal-armbandjes gemaakt. Dusja, aan die leeftijd kunnen ze veel leuk vinden dat eigenlijk "aan het andere gender toebehoord".Toch eigenlijk wel zot als je erover nadenkt: meteen al in die rabbit hole van huishouding en zorgtaken. Maar de mens is een mimetisch wezen: ze doet gewoon haar moeder na, net zoals de zoon zijn vader zou nadoen. Mijn dochter heeft nooit echt met poppen gespeeld, wel een beetje met barbies maar ze is wel dol op zich verkleden als een of andere prinses. Strijkparels vindt ze ook de max, maar ook van die "sticky spiders" die je tegen de radiator kan gooien en die dan naar beneden komen gekropen.
Wat betreft de originele vraag: als dat meisje graag speelt met het speelgoed van broer, kan je evengoed op dat elan verder gaan?