Snap ik volledig. Ik ben ook wel meer van die strekking, ik ken ouders waar de kinderen geen choco of geen snoep mochten eten, die willen dat dan precies net nóg meer.Absoluut.
Nu, onze manier van opvoeden is altijd geweest om niet alles per se onbereikbaar te maken maar om gezonde keuzes te leren maken en volwassen leren omgaan met wat er beschikbaar is. Volgend jaar gaat die naar het middelbaar en heeft die een smartphone, en dan wordt het weer wat moeilijker om controle uit te voeren. Vandaar dat ik ook echt aan sensibiliseren werk en aan matuur worden.
En ze zet wel stappen op dat vlak, maar pakweg laatste jaar gezien dat ze toch vrij vatbaar lijkt voor "het snelle genot" (bvb ook met snoepen). Ze weet wel wat hoort en niet hoort, maar kan het niet laten. Ook wel wat beïnvloedbaar door vriendinnetjes daar waar onze oudste een zeer sterke onafhankelijke persoonlijkheid heeft en haar kop niet laat zot maken.
Dus ja, er moet iets gebeuren. Het zal ofwel "september geen Roblox en daarna een laatste kans" worden, ofwel account weg. Ik neig naar de eerste optie.
Misschien is een optie om bepaalde dagen toch te blokkeren toch een optie? En om toch even terug die blokkeringen in het leven te roepen omdat zij duidelijk wel nood heeft aan die structuur daarin?

). De oudste heeft een streak in brawlstars (?) die hij onderhoudt en dan kan het zijn dat die wel meekomt maar dan loggen wij gewoon in voor zijn streak te onderhouden, dat werkt voor de moment nog.