Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Kinderen in het kleuterklas spelen nog heel vaak alleen hoor. De jongste begon hier pas echt vriendjes (kinderen waarover hij veel praat) te krijgen in 2e helft van het 2e kleuterklas. In de 1e kleuterklas helemaal niet. Ondertussen is precies de helft van de klas zot van hemMijn dochter nu naar de tweede kleuterklas en ik lees hier over veel beste vriendjes/vriendinnetjes? Heb niet de indruk dat mijn dochter dat echt heeft. Die speelt ook nog heel vaak alleen. Ze is in elk geval goed gestart, 't was meteen zwemmen vandaag dus haar dag kon al niet meer stuk.
En onze oudste zit in buitengewoon en we kregen vorige week telefoon dat hij mag schakelen naar lager (had ervan uitgegaan dat het nog een jaar kleuter of schakeljaar zou worden) dus dat was wel even wennen dat we nu toch een lagereschoolkind hebben. What's in a name natuurlijk, maar het doet toch iets met me. Ben benieuwd hoe ze zullen zijn na school.![]()

Onze dochter en haar maatje spelen allebei graag met de autootjes, dus die zie je dan samen op de foto staan als ze met de auto's spelen. Maar toen ze vandaag uit de klas kwam, riep ze dat ze met een meisje tikkertje gespeeld had. Maar die komen ook goed overeen. Het moet gewoon eens klikken. Maar echt beste vriendjes heeft ze nog niet.Mijn dochter nu naar de tweede kleuterklas en ik lees hier over veel beste vriendjes/vriendinnetjes? Heb niet de indruk dat mijn dochter dat echt heeft. Die speelt ook nog heel vaak alleen. Ze is in elk geval goed gestart, 't was meteen zwemmen vandaag dus haar dag kon al niet meer stuk.

Dat is niet uitzonderlijk hoor. Echt samen spelen is bij de meeste kinderen pas vanaf 4 jaar (ervoor is het eerder toevallig met hetzelfde ding spelen).Mijn dochter nu naar de tweede kleuterklas en ik lees hier over veel beste vriendjes/vriendinnetjes? Heb niet de indruk dat mijn dochter dat echt heeft. Die speelt ook nog heel vaak alleen. Ze is in elk geval goed gestart, 't was meteen zwemmen vandaag dus haar dag kon al niet meer stuk.
En onze oudste zit in buitengewoon en we kregen vorige week telefoon dat hij mag schakelen naar lager (had ervan uitgegaan dat het nog een jaar kleuter of schakeljaar zou worden) dus dat was wel even wennen dat we nu toch een lagereschoolkind hebben. What's in a name natuurlijk, maar het doet toch iets met me. Ben benieuwd hoe ze zullen zijn na school.![]()
Foto's zijn momentopnames en daar moet je echt niet teveel gewicht aangeven. Heb dat al al te vaak moeten zeggen tegen ouders van wie hun kind mee is op bvb Chiro kamp (en dat kind amuseert zich te pletter) maar ze staan ergens op een foto aan de kant met een bedrukt gezicht omdat ze bvb iets aan het bedenken zijn. Staar je echt niet blind op zo'n momentopname.Oudste (3de kleuterklas) kwam gisteren terug van eerste dag in nieuwe school na verhuis.
'een meisje die niet in mijn klas zit zei dat ik geen mooi gezicht heb'
De juffen hebben ook wat foto's gemaakt en daar zit zo triest alleen te spelen.
Mijn hart breekt.![]()

Ik geniet daar ook wel van om de dochter af te zetten aan school of ze af te halen. Deze week meer dan anders omdat het eerste schooldag en vandaag ook haar verjaardag is. Die gaat altijd heel vrolijk naar binnen, wat niet bij alle kinderen het geval is.Vandaag de dochter eens aan het school kunnen afzetten in plaats van de voorbewerking. Even van de fiets gehaald, knuffel gegeven en weg was ze. Naar het vriendinnengroepje waar ze wat jolig stonden te doen. Zalig is dat om te zien.
Het is een wilde rit, maar absoluut de moeite waard. Koester elke fase, want het gaat allemaal snel.'T is zover.
Vorige vrijdag is onze kleine spruit geboren. We zijn nu net dag 2 van thuis te zijn en beginnen in bepaalde zaken al wel een draai te vinden.
ik ben echt benieuwd hoe de komende dagen / weken / maanden er gaan uitzien.
Proficiat!'T is zover.
Vorige vrijdag is onze kleine spruit geboren. We zijn nu net dag 2 van thuis te zijn en beginnen in bepaalde zaken al wel een draai te vinden.
ik ben echt benieuwd hoe de komende dagen / weken / maanden er gaan uitzien.
Vroeger? Ik was ook aan het werk na 2/3 wekenHet zware werk zal in ieder geval nog moeten beginnen, want sinds vrijdag hebben we in ieder geval nog niet meer dan 1 uur aan geschreeuw moeten aanhoren.
~1u eten -> 2u slapen, repeat tot nu toe.
Mijn camera-roll op de gsm is in ieder geval al veranderd van allemaal Husky fotos naar baby fotos.
Ben ook wel echt verschrikkelijk dankbaar dat ik bijna 3 maand zal thuis kunnen blijven als vader vooraleer ik terug moet gaan werken.
Ik heb geen idee hoe mensen dat vroeger gedaan hebben met <2 weken verlof.

Wacht tot binnen 2 weken en ge zit af te tellen tot ge weer moogt gaan werkenBen ook wel echt verschrikkelijk dankbaar dat ik bijna 3 maand zal thuis kunnen blijven als vader vooraleer ik terug moet gaan werken.
Ik heb geen idee hoe mensen dat vroeger gedaan hebben met <2 weken verlof.
die beginperiode vond ik echt niets aan 
Je hebt nu toch al standaard 20 dagen?Vroeger? Ik was ook aan het werk na 2/3 weken![]()
Ik werk in Nederland en daar is het 5 dagenJe hebt nu toch al standaard 20 dagen?
Of je ze nu allemaal opneemt of niet das een andere vraag, maar sommige oudere collegas hier hadden die luxe niet, is wat ik eerder bedoelde.
Of ik het zelf na paar weken anders ga zien valt nog te bekijken, ik had sowieso even wat rust nodig van het werk dus 't komt allemaal mooi uit.