Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hier werd op school vorig jaar (1e kleuterklas) héél duidelijk gemaakt dat ze dat niet zelf mochten doen :p
Dringend tijd dat het weer school is dus. 🤭

Bij die van ons gaat zoiets meestal het ene oor in en het andere weer uit. Ben benieuwd hoe haar ondergoed en broek er zal uitzien straks.

Gisteren openklasdag, per leerjaar zijn er twee klassen (24 kinderen per klas). Het vriendinnenkliekje van ca. 10 meisjes is in twee gesplitst, dus mijn dochter zit dan toch nog met een handvol vriendinnen in de ene klas (waaronder de beste vriendin) en de rest in de andere klas. Ze mengen dit elk jaar toch goed op, wellicht om de sociale dynamiek in de klasgroep te bevorderen.

Derde kleuterklas. Gaat snel allemaal.

Gisteren openklasdag, per leerjaar zijn er twee klassen (24 kinderen per klas). Het vriendinnenkliekje van ca. 10 meisjes is in twee gesplitst, dus mijn dochter zit dan toch nog met een handvol vriendinnen in de ene klas (waaronder de beste vriendin) en de rest in de andere klas. Ze mengen dit elk jaar toch goed op, wellicht om de sociale dynamiek in de klasgroep te bevorderen.

Idem hier, vind dat een goed systeem dat mengen ieder jaar in de kleuterklasjes. Ze zien de andere vriendjes ook nog in de speeltijd.

Vandaag laatste dagje kinderopvang, maandag naar het onthaalklasje/1e kleuterklasje. Gisteren het klasje gaan bezoeken, wel een goed gevoel bij. Klein hartje... (bij mezelf)

Hier eerste kleuterklas, en ze hebben ook de instappers, die iets van de helft van de huidige populatie zijn, verdeeld over de twee eerste kleuterklasjes. Mijn dochter zou wel bij haar beste vriendinnetje zitten, wat toch leuker is.

En...na een maand in het buitenland, waar we het dutje hebben laten varen en ze 's nachts weer wakker werd omdat we in dezelfde kamer moesten slapen, lijkt de jetlag eindelijk verteerd. Geen dutje meer, maar wel nog bijna elke nacht weer even wakker, en toch om 6u op. This is not what was promised.

En...na een maand in het buitenland, waar we het dutje hebben laten varen en ze 's nachts weer wakker werd omdat we in dezelfde kamer moesten slapen, lijkt de jetlag eindelijk verteerd. Geen dutje meer, maar wel nog bijna elke nacht weer even wakker, en toch om 6u op. This is not what was promised.
Troost je. Die van ons had geen jetlag en is ook al de hele week om 6u wakker. Oh neen, nu lieg ik, vandaag, in het weekend, was ze om 5u30 wakker :unsure: . De reden? Ik droom over de baby zegt ze. Want mijn vrouw heeft eens gevraagd of ze van de baby droomt. Al is ze er wel enorm veel mee bezig.

Troost je. Die van ons had geen jetlag en is ook al de hele week om 6u wakker. Oh neen, nu lieg ik, vandaag, in het weekend, was ze om 5u30 wakker :unsure: . De reden? Ik droom over de baby zegt ze. Want mijn vrouw heeft eens gevraagd of ze van de baby droomt. Al is ze er wel enorm veel mee bezig.
Hier is de peuterpuberteit ook ingezet. Driftbuien als het haar goesting niet is. Zo ben ik ze om 6u uit haar bed gaan halen, niet mijn vrouw. Drama.

Hier is de peuterpuberteit ook ingezet. Driftbuien als het haar goesting niet is. Zo ben ik ze om 6u uit haar bed gaan halen, niet mijn vrouw. Drama.
Ik ga niet zeggen dat hier nooit drama is, maar die echte driftbuien zijn hier enorm beperkt. Maar die van u is natuurlijk een halve Latina he :laugh: . Al profiteert ze wel van mijn mindere strengere vrouw. Sinds we terug zijn van vakantie, moet ze op haar eigen stoel eten ipv van op de schoot van mijn vrouw. Toen ik gisteren werken was zei ze blijkbaar "mag ik op jouw schoot zitten? Papa is toch niet hier" :unsure:

Ik ga niet zeggen dat hier nooit drama is, maar die echte driftbuien zijn hier enorm beperkt. Maar die van u is natuurlijk een halve Latina he :laugh: . Al profiteert ze wel van mijn mindere strengere vrouw. Sinds we terug zijn van vakantie, moet ze op haar eigen stoel eten ipv van op de schoot van mijn vrouw. Toen ik gisteren werken was zei ze blijkbaar "mag ik op jouw schoot zitten? Papa is toch niet hier" :unsure:
Ja zo slim zijn ze wel. En latina...mijn schoonmoeder zei nu wel een paar keer dat mijn vrouw ook zo was als kind en ze er niets mee kon aanvangen, dus euh komt goed.

Ik denk dat het ook de aanpassing is van een hele nest tantes en nonkels waarvan uiteindelijk wel iemand "ja" zegt, naar enkel wij twee waar we toch proberen naar het normale leven terug te keren. Rotbedorven zoals ze zeggen :unsure:

Ja zo slim zijn ze wel. En latina...mijn schoonmoeder zei nu wel een paar keer dat mijn vrouw ook zo was als kind en ze er niets mee kon aanvangen, dus euh komt goed.

Ik denk dat het ook de aanpassing is van een hele nest tantes en nonkels waarvan uiteindelijk wel iemand "ja" zegt, naar enkel wij twee waar we toch proberen naar het normale leven terug te keren. Rotbedorven zoals ze zeggen :unsure:
Ik ken het :laugh:

Die van mij begint in november met school, net geen 2,5 dus. De mama geeft nog altijd borstvoeding en ze slaapt daar (denk ik) ook in hetzelfde bed. Ik heb dat na de scheiding ook lang gedaan, omdat ik de impact van de scheiding niet groter wou maken dan nodig door haar hier dan maar alleen in bed te leggen. Leek me gewoon een groot verschil in geborgenheid voor haar etc.

Maar goed de laatste weken ben ik toch met haar begonnen oefenen, ze is nu ook groot genoeg om al iets te begrijpen, ge kunt er al echt mee babbelen. En warempel, het is super vlot gegaan en sinds een paar weken slaapt ze nu consistent in haar eigen bed. Slaapt ook veel beter, altijd de hele nacht lang. Overlaatst sliep ze zelfs tot kwart voor 10, meestal wel tegen 7-8u wakker.

Er zijn volgens mij heel veel verschillen tussen hoe de dingen bij mij thuis gedaan worden en bij mijn ex en ik sta er echt van te kijken hoe flexibel mijn dochter daar allemaal mee omgaat. Ik ga het wel missen al die nachten samen knuffelen maar ben ook wel heel trots op hoe zij het switchen van omgeving en alles wat er bij komt kijken klaarblijkelijk goed verdraagt en elke dag een vrolijke spring int veld is.

Van de week ook eens in de klas mogen gaan kijken en een infomoment voor de ouders gehad. Was wel nodig ook. 3 klassen waarover de 4 en 5-jarigen verdeeld zijn en er zou niet naar leeftijd maar naar ontwikkeling gekeken worden. Ze doen per leeftijd wel nog sommige activiteiten samen.

Ik ben heel benieuwd, ons spook wordt eind september pas vier, dus die zit samen met haar leeftijdsgenoten. Ze lijkt nu wel een halve kop groter dan de klasgenootjes die we al gezien hebben. 🙈

Edit: Van de kip 🐔, kop gemaakt -- f'ing autocorrect

Laatst bewerkt:
Speciale kip 😜

Hier naar het 2de leerjaar. Vorig jaar de klas in 2 om te leren lezen en schrijven, nu terug met 24 in 1 klas. Zal terug wennen zijn...

Ik ben heel benieuwd, ons spook wordt eind september pas vier, dus die zit samen met haar leeftijdsgenoten. Ze lijkt nu wel een halve kip groter dan de klasgenootjes die we al gezien hebben. 🙈
Hier net nog eens gewogen en gemeten, en ze is al groter en zwaarder dan het gemiddelde van een jaar ouder :p
En dan heeft ze nog klasgenootjes die groter zijn ook...

Terug
Bovenaan