Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Ik zou me daar ongelooflijk aan storen. Laat kinderen kind zijn en zie dat je je eigen zaken eerst op orde hebt voor je op een ander commentaar gaat geven en al helemaal als buitenstaander die geen idee heeft wat er binnen het gezin afspeelt.
en wat moet er dan net binnen het gezin afspelen om van een kind een ruitenlekker te maken? :D

en wat moet er dan net binnen het gezin afspelen om van een kind een ruitenlekker te maken? :D
Zowel mijn dochter als die van mijn zus hebben dat al gedaan. Bij voorkeur op het schuifraam van oma 😓
Allebei uit protest, aandachtzoekend gedrag.
Ik steek de schuld op mijn moeder, ze wast de ruiten met water en azijn. Ik gebruik sindsdien zo een ruitenspray voor mijn schuifraam. Smaakt zonder twijfel een pak minder neutraal 😈

Alles gaat snel met die kleine kleppers. Mijn dochter begint nu vaak te wuiven, dat is andermaal een meltdown voor mijn vaderhart. :D

Deze middag had onze 3,5-jarige kleuter een hevige driftbui en wou hij onder geen beding van de fiets komen om binnen te eten. We lieten hem dus maar even buiten uitrazen. Een oude taart die inkijk heeft in onze tuin vanuit haar appartement stond de hele tijd van achter haar raam naar ons te staren en volgens mijn vriendin zelfs te filmen. WTF! Had veel goesting om onze zoon bij haar aan de deur te gaan afzetten, als ze zich toch op passief-agressieve wijze wil bemoeien met ons leven.

Deze middag had onze 3,5-jarige kleuter een hevige driftbui en wou hij onder geen beding van de fiets komen om binnen te eten. We lieten hem dus maar even buiten uitrazen. Een oude taart die inkijk heeft in onze tuin vanuit haar appartement stond de hele tijd van achter haar raam naar ons te staren en volgens mijn vriendin zelfs te filmen. WTF! Had veel goesting om onze zoon bij haar aan de deur te gaan afzetten, als ze zich toch op passief-agressieve wijze wil bemoeien met ons leven.
Gewoon doen en bij zekerheid over het filmpje even verzoeken dat uit privacyoverwegingen te wissen. :ROFLMAO:

Voilà se, net een weekendje (zaterdag tot en met maandag) kust geboekt in juli en een verlengd weekend (vrijdag tot en met maandag) in augustus in de ardennen.
Allebei nog gratis te annuleren voor het geval de hond niet bij de ex terecht kan dan.. :s

Spannend! En nog goedkoop ook als je maar voor 1 volwassene betaalt 😜
Heel benieuwd hoe het mee zal vallen om voor de eerste keer alleen op reis te gaan! 💪

En ik wil nog een keertje met het dochterje van mijn man een weekendje welness doen.:cry: Alleen wij, meiden onderling.
Hebben dat voor corona gedaan, ze was toen 9 en dat was echt zo leuk.
Dem good old days.:frown:

Lijkt me een pak haalbaarder dan te gaan skiën 😜

Ja sws maar met een mama die sinds corona helemaal gaar is voor een gekkenhuis is het allemaal nog moeilijker geworden.:frown:
Plus waar wij gingen was in Nederland en daar is nog alles toe maar ik ga toch boeken voor zeer binnenkort al is het maar met één overnachting idc.

En ik wil nog een keertje met het dochterje van mijn man een weekendje welness doen.:cry: Alleen wij, meiden onderling.
Hebben dat voor corona gedaan, ze was toen 9 en dat was echt zo leuk.
Dem good old days.:frown:
Privé wellnessen zijn gewoon open denk ik?

Ai, crazy ex, ik ken er alles van 😆 (nuja, eerder 🥺😢😓 maar soit!).
Hopelijk kunnen jullie snel nog eens samen gaan genieten en anders volgende maand eens een namiddagje nagelstudio als die terug open zijn?

Bij de papa draagt ze nog een luier:bijna altijd nat.
Bij mij nu al 2 weken geen enkel ongelukje, met blote poep in bed. Dit weekend zag ik plots dat het potje vol was toen ik haar voor haar middagdutje naar boven bracht. Ze was netjes, zonder geroep naar mij, 's morgens uit bed gekomen om te plassen en dan terug in bed wachten tot wanneer de slaapwekker zei dat ze om mama mocht roepen 💪
April is precies een goeie maand voor de nachtzindelijkheid!

Gisteren toch wel traantjes bij mijn kabouter maar ik weet (want ik gluur vaak achter het hoekje nog eens 😝) dat dat meestal maar 30 seconden duurt én haar "BFF" had haar handje al vast 😍
Hier geeft ze zelf ook aan dat ze geen pampers meer wil tijdens de nacht. Ik had ergens gelezen dat dat aan te raden is bij 5 nachten droge luiers(achter elkaar), maar de maximum is 3 hier.
Ze vertelde al langer dat ze dat niet wou, maar vandaag leek ze meer vastberadener dan ooit. Ik wil haar de kans geven.

Ze slaapt nu zonder luier in haar bed. Als dat maar goed afloopt....🙈

Hier geeft ze zelf ook aan dat ze geen pampers meer wil tijdens de nacht. Ik had ergens gelezen dat dat aan te raden is bij 5 nachten droge luiers(achter elkaar), maar de maximum is 3 hier.
Ze vertelde al langer dat ze dat niet wou, maar vandaag leek ze meer vastberadener dan ooit. Ik wil haar de kans geven.

Ze slaapt nu zonder luier in haar bed. Als dat maar goed afloopt....🙈
Hier heeft ze zelfs nooit 2 droge luiers gehad na elkaar, maar bij het middagdutje was het ook zo: als ze een luier aan had, was die nat. Had ze er geen aan, was ze bijna altijd droog. Daarom berekend risico (er ligt een waterafstotend zeil op de matras uit de thuiszorgwinkel, bedoeld voor incontinente volwassenen 😏) toen ze weer eens zei dat ze geen luier wou et voilà, ondertussen al 10 nachten zonder luier bij mij en 10x droog geweest! Ze moet wel altijd op het potje plassen voor we naar boven gaan en 's morgens krijgt ze chocolade als ze droog is. Ze is gemotiveerd op die manier want krijgt anders nooit snoep of chocola van ons 😆

Ai, crazy ex, ik ken er alles van 😆 (nuja, eerder 🥺😢😓 maar soit!).
Hopelijk kunnen jullie snel nog eens samen gaan genieten en anders volgende maand eens een namiddagje nagelstudio als die terug open zijn?
Ja dat sws. Dat hebben we afgelopen jaar ook vaak gewoon thuis gedaan. Dagje welness thuis doen en dan ineens papa aanpakken.:lol:

Privé wellnessen zijn gewoon open denk ik?
Klopt ja maar met de horeca die toe is en haar mama die altijd tegenwerkt en corona als excuus gebruikt is de lol er vanaf.

Paar dagen geleden een interessante meegemaakt.

Met twee kleuters buiten aan de bakker sta ik te wachten op onze beurt terwijl ik een praatje aan het slaan ben met een andere klant. De kindjes zien natuurlijk allerlei lekkere dingen door de ruit en plots loopt mijn dochter naar voren om met haar gezicht tegen het glas te plakken. Dat mag ze van mij niet (maakt vlekken) maar nog voor ik iets kan zeggen zegt die andere klant waarmee ik aan het babbelen was "Hela niet doen! Dat maakt vlekken!".

't is iets kleins maar toen in de auto naar huis heb ik daar echt over zitten nadenken. Op dat eigenste moment kwam meteen het gevoel naar boven van iets te zeggen in trend "Excuseer, maar dat is mijn dochter!". Maar tegelijkertijd ging ik toch net hetzelfde tegen mijn kind gezegd hebben. Waarom voelde het dan zo wrang aan als een vreemde dat in mijn plaats doet? Heeft het te maken met wat ik recent las over hoe kinderen opvoeden in de recente decennia steeds meer een individuele bezigheid is geworden voor ouders?

Het is een kleine interactie maar achteraf vond ik het een bijzonder leerrijk moment als ouder.
Dat is weer een discussie tussen individualisme vs collectivisme. Veel mensen zitten in het systeem van "individualisme", vaak zonder dat ze het zelf goed weten of beseffen.
Ik persoonlijk zou me daar niet aan ergeren. Sterker, deed iedereen het maar meer.

Had je het beter gevonden als die persoon u op de schouders tikt en u wijst naar uw dochter?
Maar is het feit dat we dat als ouder eerst op die manier bekijken geen teken dat we effectief in die individualistische opvoedingsstijl verzeild geraakt zijn? Ik voel me als ouder eigenlijk niet gepasseerd. En eigenlijk was het voor mijn dochter ook een goede les te beseffen dat de regels ook gelden als papa even zijn rug gekeerd heeft en dat andere volwassenen buiten de ouders/grootouders haar ook in de mot hebben.
Volledig mee akkoord.

Hier heeft ze zelfs nooit 2 droge luiers gehad na elkaar, maar bij het middagdutje was het ook zo: als ze een luier aan had, was die nat. Had ze er geen aan, was ze bijna altijd droog. Daarom berekend risico (er ligt een waterafstotend zeil op de matras uit de thuiszorgwinkel, bedoeld voor incontinente volwassenen 😏) toen ze weer eens zei dat ze geen luier wou et voilà, ondertussen al 10 nachten zonder luier bij mij en 10x droog geweest! Ze moet wel altijd op het potje plassen voor we naar boven gaan en 's morgens krijgt ze chocolade als ze droog is. Ze is gemotiveerd op die manier want krijgt anders nooit snoep of chocola van ons 😆
Wel, ik was nog op zoek naar matrasbeschermers, maar ze drong zo hard aan dat ik het risico wou nemen. 🙈

Terug
Bovenaan