Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Hoogste piek in jaren, en vooral bij kinderen. Bij onze kinderen in de klas zijn er ook veel zieken.

Vandaag ook windpokken gespot. Naar wat ik lees moeten kleuters daarmee niet meer thuis blijven sinds 2023? Totaal geen tekenen van ziekte buiten de blaasjes.
School lijkt me enkel te kijken naar hoe de kinderen zich voelen. De crèche mag enkel als de blaasjes zijn uitgedroogd dacht ik.

School lijkt me enkel te kijken naar hoe de kinderen zich voelen. De crèche mag enkel als de blaasjes zijn uitgedroogd dacht ik.
Inderdaad, mijn vrouw heeft het vanmorgen gemeld aan de juf en het was geen probleem. Sinds vanmorgen vraagt ze wel om op elk blaasje een pleister te plakken, dat er wat veel blaasjes waren en dat dat veel pleisters zouden worden was volgens haar niet het juiste antwoord. :lol: Dus ik vermoed dat het toch wat jeukt.

Inderdaad, mijn vrouw heeft het vanmorgen gemeld aan de juf en het was geen probleem. Sinds vanmorgen vraagt ze wel om op elk blaasje een pleister te plakken, dat er wat veel blaasjes waren en dat dat veel pleisters zouden worden was volgens haar niet het juiste antwoord. :laugh: Dus ik vermoed dat het toch wat jeukt.
Wij smeerden van die speciale zalf die helpt uitdrogen en dan druppels fenistil wat echt enorm hielp.

Hier ook serieus ziek geweest, ik zelf griep gevolgd door oorontsteking, ondanks vaccin. Zoontje echt een week koorts gehad en met momenten heel apatisch, soms wat op het enge af zelf.
De vrouwen hier in huis wel amper iets gehad, vriendin paar dagen wat platter, dochter nul de botten ziek geweest, het sterke geslacht zekers?

Heb er weer een afrit gemist met 2 van 4. Zitten hier de oudste en nr 3 met een gezichtsmasker naar een Plop film te kijken.

Dees stond toch niet in mijne cursus opvoeden ze

Binnenkort "zoektocht" naar middelbare school voor de zoon.

Zoon is overtuigd dat hij sport wil doen, gewoon omdat dat leuk is en hij daar best goed in is.

Wij willen gerust toegeven aan sport, maar niet de eerste 2 jaar. Hij heeft een jaar gesprongen, krijgt nu ook nog uitbreiding en is niet sterk fijnmotorisch. Hij vind school ook saai (traag), en kan niet tegen kinderen die niet willen opletten (gelukkig kan hij wel om met kinderen die het gewoon niet snappen). We horen overal van kinderen/ouders/leerkrachten die zélf in sportrichting zitten/kinderen hebben dat de attitude van vele leerlingen verre van goed is (genre: ons kind doet sportrichting omdat hij niet kan stilzitten), dus vrezen we dat dit zeker in het begin niks voor hem zou zijn. De extra sport is overigens in de eerste jaren beperkt, dus hij mist niks.

Hij weet ons standpunt en kan daar ergens wel akkoord mee gaan, maar je ziet dat hij toch verlangt naar meer sport. Hij doet echter nu al 3 tot 4 baskettrainingen/matchen en 1-2 atletiektrainingen per week en heeft een typisch leeftijdsgerelateerd achillesprobleem die wat rust vereist af en toe.

Latijn of moderne talen-wetenschappen maakt ons niet uit, al denken we wel dat latijn wat meer uitdaging zal geven en mss wat meer aansluiting met andere "strevers" in de klas, die keuze zouden we hem wel zelf doen maken.

Iemand die nog tips kan geven hoe dat aan te brengen en hem ervan te overtuigen dat Latijn/MT-Wetenschappen écht een goeie keuze zou zijn?

Hier net mail van school dat er windpokken in de klas zijn. Zouden jullie je kind dan naar school (1e kleuter) sturen, of gewoon weekje thuis houden?

Hier net mail van school dat er windpokken in de klas zijn. Zouden jullie je kind dan naar school (1e kleuter) sturen, of gewoon weekje thuis houden?
Absoluut, en zeg tegen uwe kleine dat ze maar veel speelt met de kindjes met rode vlekjes. Hoe rapper u kinderen dit krijgen, hoe beter :)

Absoluut, en zeg tegen uwe kleine dat ze maar veel speelt met de kindjes met rode vlekjes. Hoe rapper u kinderen dit krijgen, hoe beter :)
Dat vind ik persoonlijk toch een heel rare logica. Dat zou hetzelfde zijn als ten tijde van Corona zeggen dat ze allemaal eens in uw gezicht moesten hoesten...

Mja, bij windpokken is het algemeen geweten dat je dat best zo jong mogelijk krijgt, bij Covid niet zo zeer dacht ik.

Komt er dan nog eens bij dat je dan ook levenslang beschermd bent tegen windpokken.

Terug
Bovenaan