Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Over budget gesproken, wat zijn jullie ervaringen met dubbele buggy's? Must have of weggesmeten geld?

De tweede is onderweg bij ons, de eerste gaat tegen de geboorte net twee zijn. Hij stapt goed, maar onderweg natuurlijk traag en geen kilometers. Mijn vrouw ziet er tegenop om met twee kinderen weg te gaan zonder dat ze ze allebei in de buggy kan zetten. De meningen die we in onze omgeving horen zijn verdeeld: zij die het hebben, zeggen het zelden gebruikt te hebben. Zij die het niet hebben, zeggen het soms te missen.

Uiteindelijk beslist mijn vrouw toch, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
Wij hebben bewust de Joolz Geo 3 genomen omdat je daar eventueel de buggy en ligmand boven elkaar kan plaatsen zonder extra kosten.

Hier was er net geen 2,5 jaar tussen. Ook zo een buggyboard gebruikt. Maar al bij al niet veel gebruikt. Tegen dat je met een kleine echt buiten gaat verder dan de eigen straat had die grootste geen zin meer om daar echt op te staan had ik de indruk.
Hier was het een met een stoeltje op

Over budget gesproken, wat zijn jullie ervaringen met dubbele buggy's? Must have of weggesmeten geld?

De tweede is onderweg bij ons, de eerste gaat tegen de geboorte net twee zijn. Hij stapt goed, maar onderweg natuurlijk traag en geen kilometers. Mijn vrouw ziet er tegenop om met twee kinderen weg te gaan zonder dat ze ze allebei in de buggy kan zetten. De meningen die we in onze omgeving horen zijn verdeeld: zij die het hebben, zeggen het zelden gebruikt te hebben. Zij die het niet hebben, zeggen het soms te missen.

Uiteindelijk beslist mijn vrouw toch, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.
We zijn voor een 2-lingen koets gegaan. Heeft het 4 kinderen uitgehouden.

Kinderen zaten achter elkaar, niet langs elkaar.

Hier ook heel lang gebruikt. Onze kinderen stappen nog altijd brak (als in ze hebben plots geen zin meer. Zeker als je paar km moet afleggen) en ze zijn bijna 1-3-5. Soms de oudste 2 nog in de dubbele buggy en de jongste in de draagzak.

Het is ook zo een buggy met grote wielen waarmee je door een bos enzo kunt.

Wij gebruikten een Thule sleek waar 2 kindjes op kunnen. Wel enkel in de opstelling met zeteltje en reiswieg. 2x zeteltje niet gedaan, je moet namelijk een tweede zeteltje bijkopen dan. En we hebben dat geld gebruikt voor een nieuwe compactere buggy nu.

Ik zweer nog steeds bij de dubbele buggy, wou dat ik hem veel eerder gekocht had. Mijn kinderen zijn 5,5 en 3,5 jaar en zitten er graag in. Ik kocht bewust die van Deryan duobuggy, omdat de zitjes beide tot 22 kg zijn en de prijs goed meevalt. Ik zou die zo weer opnieuw kopen.

Eerst had ik tweedehands zo'n dubbele achter elkaar maar we zijn snel geswitched naar een exemplaar naast elkaar. Veel gemakkelijker en ze zitten niet in de weg van elkaar.

Ze is weer thuis 🙏. Ze is nog zwakjes, snel uitgeput en best nog wat slijmpjes waarvoor ze dagelijks naar de kine moet en moet aerosollen maar blij dat ze gevaccineerd was waardoor ze vlot haren bocht in de juiste richting heeft genomen. Zijn zowel fysiek als mentaal zware dagen geweest, nu een weekendje cocoonen onder ons 3 thuis 🩷, de frigo zit nog vol met hapjes die voorzien waren voor oudjaar.

Wij zijn eigenlijk snel gestopt met buggy's :unsure:. De jongste is nu bijna 4,5j maar de buggy wordt hier nog zelden gebruikt. De oudste is daar ook heel snel uitgegaan. Ze zijn ook beiden groot dus het werd al snel gewoon niet praktisch voor die mannekes.

De onze is twee jaar en vier maand en wil altijd stappen. Het een gevecht ze nog in die buggy te krijgen. Lange afstanden kunnen natuurlijk niet anders, maar 15 min stappen naar de crèche is nu zonder buggy.

Het wordt tijd dat de kerstvakantie gedaan is. Met een 4yo en een bijna 2yo hebben we nog nooit zoveel moeite moeten doen om ze geëntertaind te krijgen. Binnenzitten zonder activiteit te plannen = recipe for disaster binnen het half uur. Alles overhoop smijten, kattenkwaad uithalen, op elkaar motten, luisteren niet, ... Intussen krijgen wij niets gedaan in huis qua opkuis of andere huishoudelijke taken waardoor we onderling ook beginnen ruzie maken. Man man, het lijkt hier soms op een psychiatrische instelling.

Een paar lichtpuntjes zijn er ook wel natuurlijk. Zo had ik onlangs eens de radio wat luider gezet omdat er een mooi liedje op was. Ik begon er wat op te dansen/onnozel te doen. Ik vroeg aan onze 4yo: "vind je dat ook zo'n mooi liedje?"
Waarop hij 2 seconden moest nadenken en diplomatisch repliceerde: "Eigenlijk vind ik het niet zo mooi, maar ik vind wél dat je mooi kan dansen papa!". *smelt*

Wat een pleaser. :')

Die van ons heeft minecraft ontdekt.

Ook al ben ik met eigenlijk alles mee als "gamerdad", minecraft is iets dat mijn generatie (1986) compleet heeft overgeslaan denk ik.
Ik was al te oud toen dat uitkwam voor zo'n soort game.

Nu komt hij vanalles vragen, maar ik snap er geen kl**t van.
Heb al zitten denken dat ik ga moeten youtube video's kijken en zelf eens minecraft spelen lol

Hier gaat de buggy amper mee voor onze 3-jarige, behalve als we weten dat het druk/gevaarlijk zal zijn. Dan krijgen we aan haar wel uitgelegd waarom ze in de buggy moet. Maar anders wil ze zelf met de buggy sturen en daar is ze net te klein voor met alle gevolgen van dien.

Plus ze heeft ontdekt dat ze kan paardje rijden op papa's rug. 🤭

Terug
Bovenaan