Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Vraagje hier aan de ouders van jonge kinderen. Wij hebben voor onze zoon al 2x een drinkfles gekocht en beide lekken. De fles die we nu gebruiken is van Smash. De dichting daarvan die in het deksel zit is vrij hard. Als je die fles niet zo hard mogelijk vast draait dan lekt ze gegarandeerd. Ik moet ze altijd toe draaien want mijn vrouw krijgt ze nauwelijks hard genoeg dicht. Het is zo eentje maar in plastiek: https://retail.smashproducts.com/products/stainless-steel-kids-sipper-water-bottle-500ml/

De andere fles is er eentje met flexibel rietje waarbij de dop dicht doen het rietje ook dicht drukt, zoiets: https://www.dreamland.be/e/nl/dl/skip*hop-drinkfles-met-rietje-zoo-350-ml-monkey-182558
Die heeft ook al gelekt. We hebben ook eentje uit de Ikea met aportdop die je open draait maar onze zoon is nog net te klein om die open te draaien.

Welke fles gebruiken jullie?

Vraagje hier aan de ouders van jonge kinderen. Wij hebben voor onze zoon al 2x een drinkfles gekocht en beide lekken. De fles die we nu gebruiken is van Smash. De dichting daarvan die in het deksel zit is vrij hard. Als je die fles niet zo hard mogelijk vast draait dan lekt ze gegarandeerd. Ik moet ze altijd toe draaien want mijn vrouw krijgt ze nauwelijks hard genoeg dicht. Het is zo eentje maar in plastiek: https://retail.smashproducts.com/products/stainless-steel-kids-sipper-water-bottle-500ml/

De andere fles is er eentje met flexibel rietje waarbij de dop dicht doen het rietje ook dicht drukt, zoiets: https://www.dreamland.be/e/nl/dl/skip*hop-drinkfles-met-rietje-zoo-350-ml-monkey-182558
Die heeft ook al gelekt. We hebben ook eentje uit de Ikea met aportdop die je open draait maar onze zoon is nog net te klein om die open te draaien.

Wij hebben twee drinkflessen van Kambukka, die gaan al 3 jaar mee zonder te lekken.

Eddy+ van Camelbak

Slingeren er hier drie rond die toch al 2 jaar meegaan. Tevreden van.

De dochter gaat morgen voor de eerste keer naar school en ik heb het er moeilijker mee dan zij. Nu moet ik ze ‘los’ laten en kan ik ze niet langer beschermen. Ben als de dood dat ze gepest zou worden, want dat moet het meest machteloze gevoel zijn dat je als ouder kan ervaren.

Wat is het verschil? De onze is in plastiek en valt ook continue. Nog geen lekken of barsten ontdekt.
Die van ons in metaal zit ook vol blutsen en builen, maar ik vind dat vooral in de zomer een meerwaarde.

Koud water in gieten 's ochtends en dat blijft echt lang koud. Bij plastieken flessen (dat hier thuis ook rondslingeren) is dat in de zomer veel sneller lauw.

Kerstvakantie achter de rug. Leuke verlof gehad. Drie wandelingen gedaan van +6km en hoewel ze soms niet altijd even enthousiast waren bij vertrek, hebben ze toch elke keer flink gestapt. Zelfs de kleinste houdt dat goed vol. Dan nog ne keer gaan zwemmen, met oudjaar nieuwjaar gaan zingen hier in't dorp en massa's snoep verzamelen.. en massa's Lego gebouwd :D

Den tijd vliegt dan echt voorbij. Over dik een half jaar is de jongste er al 5 en nog een paar maand later zit de zoon ook in't lager.
Het "stop de tijd" cliché klopt toch wel hoor.

Hier een paar soldekes gedaan voor de baby, maar eerst toch maar eens door de dozen met gerief van de dochter gegaan. Zo'n 44 is echt wel ieniemienie en daar zwom ze in't begin nog in. Dan komen de herinneringen wel boven maar had er voornamelijk een warm gevoel bij.

Deel van haar kleine spullen gewassen, passeer madame het droogrek met de melding dat die broek maatje 50 toch wel van haar is. Was, schatteke, was, uwen arm past er zelfs niet in nu. 🙈

Intussen is onze zoon 16 maanden en heeft hij nog niet voldoende vertrouwen om ons hand los te laten om te stappen. Hij zou het perfect kunnen maar hij durft niet. Zijn voetjes blijven wel te flexibel volgens de kinesist en zij begint zich meer zorgen te maken dan wij.

Jezus wat zijn we hier toch immens op de sukkel.

Sinds het kerstverlof precies een beurtrol in ziek zijn. Van kinkhoest naar RSV naar noro. Normaal gezien gisteren terug beginnen met werken maar dan was de jongste plots terug wat gesneuveld. Vandaag dan maar opstarten, nope, de oudste is nu terug ziek :crazy: :crazy:

Morgen dan maar zeker?

/Rant

Sinds het kerstverlof precies een beurtrol in ziek zijn. Van kinkhoest naar RSV naar noro. Normaal gezien gisteren terug beginnen met werken maar dan was de jongste plots terug wat gesneuveld. Vandaag dan maar opstarten, nope, de oudste is nu terug ziek :crazy: :crazy:

Morgen dan maar zeker?

/Rant
Zo herkenbaar...

week voor de vakantie was mijn dochter ziek aan't worden. Niet eten, slecht slapen,... Vrijdag naar de spoed gegaan en toch 4 dagen opgenomen met longontsteking. De huisarts had enkele dagen ervoor niets gehoord aan de longen, en de pediater op spoed ook niet. De foto die ze genomen hebben was wel duidelijk...

En dan zondag, de dag voor ze eindelijk weer naar de crèche zou gaan ineens zo veel uitslag op haar benen. En koorts maken...
Allee hup, terug naar de huisarts gisteren. 5e of 6e kinderziekte (het was ons niet helemaal duidelijk wat eerst was opgekomen, de uitslag of de koorts).

Het mag wel eens gaan stoppen ...

Morgen dan maar zeker?

/Rant
Hebben ze nooit preventief antibiotica (Zitromax) aangeraden? Dat helpt bij ons wel enorm. Niet dat ze niet meer ziek wordt, maar toch niet meer zo extreem als eerst.

Hebben ze nooit preventief antibiotica (Zitromax) aangeraden? Dat helpt bij ons wel enorm. Niet dat ze niet meer ziek wordt, maar toch niet meer zo extreem als eerst.
De meeste van die zaken hebben niks met antibiotica te maken natuurlijk. Preventieve antibiotica is nu toch wel een van de meest idiote zaken die ik la gehoord heb ( no offense). Antibiotica zo sowieso al tot een minimum beperkt moeten worden en het dan preventief gaan nemen voor zaken waar het niet voor werkt..

De meeste van die zaken hebben niks met antibiotica te maken natuurlijk. Preventieve antibiotica is nu toch wel een van de meest idiote zaken die ik la gehoord heb ( no offense). Antibiotica zo sowieso al tot een minimum beperkt moeten worden en het dan preventief gaan nemen voor zaken waar het niet voor werkt..
Preventieve antibiotica wordt massaal gebruikt in de veeteelt hoor. Het is absoluut niet slim, maar het kan wel werken.

Terug
Bovenaan