pardal
Well-known member
was zeker niet de bedoeling om aan te geven dat het aan hem ligt.Dit soort reactie vind ik eigenlijk behoorlijk ongepast. Iemand wil ventileren over hoe lastig hij het ervaart met zijn kinderen en je reactie is eigenlijk 'suck it up, het ligt aan jou'.
Dit lijkt me zeker niet de norm te zijn. Wij hebben in het begin ook erg zwaar afgezien met twee kinderen, maar da's nu toch ferm verbeterd nu onze kleinste een jaar geworden is. Niks willen eten, altijd ruzie maken, altijd wild om zich heen schoppen tijdens het verversen is echt geen gedrag dat alle kinderen vertonen. Het zijn misschien allemaal wel zaken die veel voorkomen, maar niet allemaal samen.
Als iemand het forum wil gebruiken om wat stoom af te laten, en jij komt meteen af met dat soort reactie, waarom zitten we hier dan nog in dit topic?
ik wou eerder reageren op de opmerking dat zijn kinderen "moeilijker" waren als hij ging vergelijken bij kennissen. Daarom wou ik eerder kaderen dat hetgeen hij 's morgens meemaakt echt niet uitzonderlijk is.
en bijkomend wou ik kaderen wat voor mij werkt en dat het misschien ook kon helpen in zijn situatie. Wat natuurlijk niet wilt zeggen dat mijn aanpak zomaar overdraagbaar is in een ander zijn situatie.
Maar akkoord dat mijn bewoording beter kon.
. Ik kan u gerust zeggen dat ik héél snel kan afleiden hoe kinderen thuis worden opgevoed, alsook welke normen en waarden ze meekrijgen. Het gaat totaal niet over rustig of actief zijn, want dat is het karakter van het kind. Wat in mijn ogen weinig te maken heeft met ochtendroutine en klaar te maken voor school. Onze 2 kinderen zijn zelf ook heel verschillend, dus uitdaging genoeg hier thuis.
. Ik tel af naar de 8 weken, dat ze stilaan het verschil tussen dag en nacht kennen. Reken daar kolven bij en de nachtelijke plofpamper tot in de nek en je komt amper aan 3-4u slaap per nacht…