Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Gisterenavond weer een ware struggle. Die boeken zijn allemaal tof, "een ideaal slaapritueeltje duurt 30 minuten". Behalve als uw kind krampen heeft, en een verstopte neus. Om 18u mee naar boven gegaan om te beginnen (insmeren, verhaaltje, laatste voeding). Om 24u sliep ze. En dat is met continu iemand die erbij zit om ze te kalmeren he. Uiteindelijk een glycerine-suppo gestoken en nog eens gespoeld met fysiologisch serum.
Dan uiteindelijk na nog eens 100x terug wiegen en proberen terug te leggen is ze uiteindelijk in slaap gevallen.

Deze situatie moet toch echt niet meer te lang duren ze. Elke dag 4-6u bezig zijn om ze gewoon in slaap te krijgen is echt niet houdbaar.
Oh yeh been there, done that.

Bij ons was het meestal de ene die verstopt was en waarmee een van ons in de vroege avond in bed ging liggen en die ons dan semi wakker hield doorheen heel de nacht en dan als de eerste +/- genezen was deed nummer 2 hetzelfde. -_-

Maar uwe kleine is nog redelijk jong dacht ik? Duurt wel even voor dat slaapritueel gedoe effectief pakt. En ziek zijn helpt niet natuurlijk

Gisterenavond weer een ware struggle. Die boeken zijn allemaal tof, "een ideaal slaapritueeltje duurt 30 minuten". Behalve als uw kind krampen heeft, en een verstopte neus. Om 18u mee naar boven gegaan om te beginnen (insmeren, verhaaltje, laatste voeding). Om 24u sliep ze. En dat is met continu iemand die erbij zit om ze te kalmeren he. Uiteindelijk een glycerine-suppo gestoken en nog eens gespoeld met fysiologisch serum.
Dan uiteindelijk na nog eens 100x terug wiegen en proberen terug te leggen is ze uiteindelijk in slaap gevallen.

Deze situatie moet toch echt niet meer te lang duren ze. Elke dag 4-6u bezig zijn om ze gewoon in slaap te krijgen is echt niet houdbaar.

Pfff, compassie met u. Ik hoop dat ze dan tenminste lang slaapt?

Hier was het vannacht ook wel top... Om 2u30 besloot hij dat hij genoeg had van slapen en begon hij elk excuus in het boek te gebruiken om ons uit ons bed te halen. 2x naar de badkamer gestapt om ons te beginnen roepen om pipi te doen. Dan stond hij op een gegeven moment op zijn verzorgingstafel voor een zakdoek te nemen, terwijl er nix aan zijn neus was. Is hij ook nog een stuk of 3x verhalen komen vertellen over het school en de dierentuin... Het was uiteindelijk bijna 5 uur vooraleer hij in zijn bed bleef liggen en ik terug kon slapen. Word gezellig binnenkort als de 2de er is 😳

Ja, 3 maanden nu.

Het grootste probleem is Google he. "Bij borstvoeding kunnen babies niet geconstipeerd geraken". Volgens de officiële definitie misschien niet (10 dagen geen stoelgang ofzo), maar imo zijn ze geconstipeerd op de moment dat ze vergaan van de pijn he...

Gelukkig, eens ze dan weg eens, is het geen probleem meer. Dan slaapt ze door met nog 1 nachtvoeding (en na die voeding opnieuw in slaap krijgen is ook geen probleem). Dus we kunnen uiteindelijk niet klagen over nachtrust, maar zo uren proberen en dat gekrijs van pijn, hakt er enorm in qua energieniveau.

Mijn vrouw begrijpt 7 maanden na de bevalling nog altijd niet waarom vrouwen voor een tweede kind willen gaan. :p Zwanger zijn en bevallen was haar ding niet.

Die van mij was de eerste 6 maanden ook niet geneigd om voor een 2de te gaan, maar nu het kleine baby'tje groter wordt, is die drang naar zo'n klein prutske terug. En ze wilt ook dat onze dochter iemand heeft om mee te spelen. Ik ben ook nog niet overtuigd.

Mijn vrouw begrijpt 7 maanden na de bevalling nog altijd niet waarom vrouwen voor een tweede kind willen gaan. :p Zwanger zijn en bevallen was haar ding niet.

Dat was hier ook zo. Na een jaar vergeten ze dat zo wat, zeker als het “baby” er wat af is van de eerste. Nu, bijna 3 jaar later, zal binnen 3 weken de 2de geboren worden. En nu weet ze weer waarom ze zwanger zijn haatte 😅

Die van mij was de eerste 6 maanden ook niet geneigd om voor een 2de te gaan, maar nu het kleine baby'tje groter wordt, is die drang naar zo'n klein prutske terug. En ze wilt ook dat onze dochter iemand heeft om mee te spelen. Ik ben ook nog niet overtuigd.
Wel, ze zegt wel dat ze het ergens jammer gaat vinden dat onze dochter geen zus of broer zou hebben. Maar ze heeft echt geen zin om opnieuw die 9 maanden te ondergaan en nadien weer te recupereren omdat zo'n baby in de buik een parasiet is dat je lichaam sloopt.

Nu nummer 3 al wat groter is (bijna 9 maand), begint m'n vriendin toch al met: "da's toch spijtig dat het zo snel gaat" en "baby's zijn toch zo schattig, ik mis dat wel".

Ik heb er voorlopig wel effe genoeg van :p

Ha, ik ben eigenlijk nog iets vergeten ivm die bevallingsverhalen.

Ik weet niet hoe of waarom maar tijdens de bevalling van mijn eerste heb ik een serieuze appelflauwte gekregen. Vrouw was volop weeën aan het krijgen, lag al in de verloskamer, het koud zweet brak mij uit en ik ben efkes een paar minuten in een kamer daarnaast gaan zitten, eigenlijk liggen met mijn hoofd op tafel, tot ik er weer door was. Zoniet ging ik echt wel flauwvallen.

Daarna teruggegaan en geen last meer? Geen idee hoe dat kwam. Bij de geboorte van m'n tweede heb ik dat niet gehad :)

Nog een verschil: bij de geboorte van de eerste was ik nogal zenuwachtig en heb ik gelijk niet zo goed kunnen "genieten" van het moment. Bij de geboorte van de tweede heb ik er wel meer van kunnen genieten, was ik onmiddellijk ook een pak meer ontroerd. Misschien omdat ik toen al wist hoe het ging, zodat ik minder hoefde te stressen over wat komen zou?

Nog een grappige: eerste werd geboren, mijn vrouw direct "oh ze is zo mooi", terwijl ik dan toch eerder iets had van "nou... eh... kweenie..." :laugh:
Toen ze wat opgekuist was dacht ik er al wel snel anders over hoor :)

Laatst bewerkt:

This too shall pass... Op zich heb je weinig keuze, je moet er wel door. Maar je raakt er wel door!

Mijn vrouw had het omgekeerde. Die was dolgelukkig dat ons 2 zo overtijd zijn gegaan en heeft het gevoel van zwanger zijn nog lang gemist... Kijkt er nog altijd met heimwee naartoe.

Nu nummer 3 al wat groter is (bijna 9 maand), begint m'n vriendin toch al met: "da's toch spijtig dat het zo snel gaat" en "baby's zijn toch zo schattig, ik mis dat wel".

Ik heb er voorlopig wel effe genoeg van :p

AIG3154695.jpg

No joke. Kleine ingreep en gemoedsrust++. Natuurlijk best in overleg doen :D

Mijn vriendin heeft bij de derde keizersnede ineens gevraagd aan de gyneacoloog om dat bij haar te doen :)

Hier wil de gynaecoloog dat niet doen Omdat de ingreep bij vrouwen veel te zwaar is in verhouding met andere anticonceptiemethodes. Fysiek op zowel korte als lange termijn, volledig losstaand van "of je nu wel jong/oud genoeg bent om dat al te laten doen".

Leuke verhalen allemaal!:love:

@anders. jammer dat het zo velopen is.
Mijn vriendin heeft ook zoiets meegemaakt alleen duurde het bij haar nog langer voor iemand hen kwam vertellen wat er aan de hand was. Erg traumatische ervaring voor zo'n kersverse ouders.

Na zoveel leuke reacties zal ik dan ook de mijne plaatsen.

Ik was een week over tijd toen mijn gynaecoloog besloot om 5 dagen in te leiden moest de bevalling niet spontaan beginnen. Dat wou ik dus absoluut niet en na opzoekwerk las ik dat een orgasme de bevalling weleens spontaan zou kunnen opwekken dus zogezegd, zo gedaan. In de loop van de nacht begon ik wat lichte pijn te voelen en gelijk wist ik dat dit het begin was.
Tegen 7u in de ochtend heb ik nog uitgebreid gedoucht, mijn haren gedaan, lichaam ingesmeerd want ik moest en zou in stijl bevallen. Boy was I wrong. :laugh:

Anyway regen 9u kwamen we aan in het ziekenhuis, bleek ik nog maar 2cm te hebben en ik liep al een week rond met 1,5cm dus uren erover gedaan voor die zielige halve centimeter.

Ik kon kiezen ofwel naar huis want het zou nog wel effe duren of opname maar ik wou nog niet blijven. Eens terug in de wagen braken mijn vliezen (eenbm beetje, de rest volgde tegen het eind aan) dus ik met een natte broek terug naar boven. Tot zover de stijl.:unsure:
Ondertussen werd de pijn wel heviger en het was nog geen middag. Ik vond het toucheren ook behoorlijk irritant worden.
Toen ik 4cm had (15u) was ik helemáál klaar met dat toucheren dus toen heb ik de verpleegkundige die net iets te ruw was omver geduwd met mijn knie en geroepen dat ze kon oprotten haha het kind was helemaal ik shock. Tegen 19u had ik nog steeds 4cm maar ondertussen was ik al in bad geweest om de pijn te verlichten, zonder effect. Douche ook zonder effect. Mijn man probeerde me wat te kalmeren dmv grapjes maar iets ging ze mis want opeens sloeg ik hem met de afstandbediening van de tv. Enigste wat hij goed kon doen op dat moment was stil zijn en mijn rug masseren. Even later stelden ze een ruggenprik voor maar dat wou ik niet.

Wat ze wel deden waren weëenopwekkers geven maar toen brak de hel los. Ik ging binnen de 2 uur van 5cm naar 10. Het ging allemaal zo snel dat er zelfs geen tijd meer was voor agressie en paniek, ik had maar één doel, die baby moest eruit want op een bepaald riep de dokter mijn man omdat de hartslag van de baby omlaag ging. Op dat moment kwam er een oerkracht naar boven dus na veel gehijg en gepuf lag daar opeens een klein glibberig mannetje die mij toen ze hem op mijn borst legden me aankeek met zo'n blik van 'woman, wtf just happend'?
Op dat moment vergeet je alles.
Ik was door het verkeerd persen beetje ingescheurd maar zelfs dat vergat ik op dat moment.

Mijn man heeft hele tijd staan janken. Was helemaal het noorden kwijt haha of hij had een lichte hersenschudding want ergens gedurende het laatste uur had ik hem vast in een wurggreep.:shutup:

Het was een belevenis die ik nooit zal vergeten en ik zou het zo overnieuw doen.

Gevaarlijk om naast jou te staan tijdens je bevalling..:tongue:

Ja, 3 maanden nu.

Het grootste probleem is Google he. "Bij borstvoeding kunnen babies niet geconstipeerd geraken". Volgens de officiële definitie misschien niet (10 dagen geen stoelgang ofzo), maar imo zijn ze geconstipeerd op de moment dat ze vergaan van de pijn he...

Gelukkig, eens ze dan weg eens, is het geen probleem meer. Dan slaapt ze door met nog 1 nachtvoeding (en na die voeding opnieuw in slaap krijgen is ook geen probleem). Dus we kunnen uiteindelijk niet klagen over nachtrust, maar zo uren proberen en dat gekrijs van pijn, hakt er enorm in qua energieniveau.
Heel veel sterkte!

Bij ons was dit ook de eerste maanden het geval. Dat was echt een slopende tijd.
Het enige wat haar een beetje kalmeerde, was afleiding dmv een knuffelbeer die licht gaf en muziek maakte.

Ik vrees dat er weinig tegen te doen valt... Borstvoeding is sowieso het beste dat je kleintje kan krijgen!

En laat je niet teveel van de wijs brengen door adviezen over slaaproutines etc. Dergelijke 'opvoedingstips' zijn volgens mij pas nuttig als je kindje wat groter is (vanaf een jaar ofzo).

Als het echt urenlang is dat het kindje huilt, zou je wel eens een paar dagen medicatie tegen (verborgen) reflux kunnen proberen.

Zijn er hier papa's die het gedaan hebben? Ervaringen?

Ja, ik dus. :)

Ervaring is heel positief. Ik heb 1 dagje verlof genomen van het werk om de ingreep te doen. Die was kort en pijnloos. Dag nadien gewoon gaan werken, nauwelijks last gehad de volgende dagen/weken.

Proces op zich was ook vrij eenvoudig. 1 keer gesprek met arts om info te krijgen en mijn motivatie aan te geven, daarna de dag van de operatie, en tot slot na 1 maand nog terugkeren voor een controlemoment om te checken of de ingreep het gewenste resultaat heeft gegeven (telling van zaadcellen).

Ja, 3 maanden nu.

Iedere baby heeft jammer genoeg wel eens zo'n fase. Niet teveel googlen want ieder kind is anders. Nog wat geduld, het zal beteren :)

Van onze zoon heeft het ook een maand geduurd voor hij wou drinken uit een fles, blijven proberen!

Zijn jullie allemaal ook gevoelig geworden voor vulgair taalgebruik in liedjes?

Ik ben gescheiden, dus wanneer dochter hier is, durf ik niet naar liedjes luisteren zoals deze
Nu is ze bij de ex, dus deze muziek knalt hier door de muren, de buren zullen het geweten hebben.

Voor hen die willen luisteren naast de kindjes, u bent gewaarschuwd.

Ik zou me bij dat nummer meer zorgen maken dat ze een spraakgebrek ontwikkelen, dan tot ze beginnen vloeken.

En op uw vraag: Neen ik let daar niet voor op, noch mijn eigen taal. Maar ik leg ze wel uit dat sommige dingen thuis kunnen maar niet overal.

Zijn jullie allemaal ook gevoelig geworden voor vulgair taalgebruik in liedjes?

Ik ben gescheiden, dus wanneer dochter hier is, durf ik niet naar liedjes luisteren zoals deze
Nu is ze bij de ex, dus deze muziek knalt hier door de muren, de buren zullen het geweten hebben.

Voor hen die willen luisteren naast de kindjes, u bent gewaarschuwd.
Euh... In de auto zou ik toch ook wel zappen mocht ik dat horen 🙈

Terug
Bovenaan