Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Maar als je dat vergelijkt met een disney zit je met veel grotere leeftijdsspanne/

Maar doe gerust verder hoor met jullie gelijk te proberen halen, maakt me niet uit.
Iedereen beslist dat voor zichzelf natuurlijk. Ik zie gewoon geen enkel verschil tussen Studio 100 en Disney (of Netflix of ...)
Het is nu niet dat die studio 100 programma's aan elkaar gelinkt worden waardoor je automatisch gepusht wordt naar de andere programma's ofzo. Enkel in de pretparken komen die samen, maar dat heeft enkel maar voordelen (1 park vs 10 verschillende)

Damn wat een discussie is dit :laugh:
Disney is gewoon een uitvergrote versie van studio 100. Een Belgisch bedrijf sponsor ik liever dan een van de grootste bedrijven ter wereld.

Heb twee vragen sinds geboorte tweede zoon.

ons eerste kind staat onder mijn naam gergistreerd voor toekenning vermindering van bedrijfsvoorheffing wegens gezinslasten. Ik verdien ook meer dan vriendin. Vanaf november werk ik wel vier vijfde. Moet ik nu voor tweede kindje dit ook op mijn naam zetten voor verdere vermindering of is dit niet voordelig?

En tweede vraag: eerste kindje is aangsloten bij cm via mijn werk. Echter hebben we de keuze om aan te sluiten bij DKV via vriendin haar werk. Iemand hier ervaring mee 'wat het beste is'? Volgens mij is DKV beter, meer gedekt, maar is terugbetaling wat stroever. Eens kijken in de voorwaarden.
zie dat hier nog niemand anders op gereageerd heeft:

1) altijd beide kinderen bij dezelfde persoon zetten, dan heb je het meeste voordeel. Liefst bij de persoon met het hoogste loon, maar als dat maar licht verschilt, is de kans klein dat je er veel verschil in merkt op korte termijn. Sowieso wordt alles altijd correct gecompenseerd via je belastingsbrief als je de verkeerde keuze maakt.

2) zonder twijfel DKV kiezen. Is altijd voordeliger dan CM globaal gezien. Enkel indien je een héél specifieke ziekte hebt (bvb genetisch), kan een specifieke keuze voor een -gemiddeld slechtere verzekering- toch interessant zijn .

Idem, plus zie dat Gertje die centjes weer investeert in een nieuwe realityreeks over zijn familie en vriendjes of een halve zender met zijn content (niet studio 100 gerelateerd) overspoeld. Oh wacht, da's Play4 al.
👆🏻
Mijn reactie was met sarcasme eh jongens.

Ik probeer het commerciële zo veel mogelijk buiten te houden nu het nog kan (ik maak me geen illusies) want het kan zijn dat ze het na een maand al beu is en dan zitten we hier met al de commerciële brol die vaak minder is van kwaliteit en meer kost.

Da's voor mij hetzelfde als mijn meid te bestempelen als een prinses. Zolang ze er niet zelf achter vraagt, zal ik haar zelden in roze kleedjes etc. steken.

Ik wil een zelfstandige meid opvoeden die weet wat ze (niet) wil, geen damsel in distress die zonder nadenken, meegaat met elke hype die aangewaaid komt.

Ik vind een aantal van die Studio 100 dingen best wel oké. Nachtwacht is echt wel degelijk gemaakt imo.
Ja, ge hebt daar massa's merch van maar Mickey Mouse zijn gezicht staat ook overal op hé.

zie dat hier nog niemand anders op gereageerd heeft:

1) altijd beide kinderen bij dezelfde persoon zetten, dan heb je het meeste voordeel. Liefst bij de persoon met het hoogste loon, maar als dat maar licht verschilt, is de kans klein dat je er veel verschil in merkt op korte termijn. Sowieso wordt alles altijd correct gecompenseerd via je belastingsbrief als je de verkeerde keuze maakt.
Geldt dit ook bij wettelijk samenwonenden? Dan wordt het loon toch in 1 pot gegooid, niet? Of wat bedoel je met het meeste voordeel?

En wat is dan precies het voordeel dat je krijgt? Je hebt toch maar 1 aangifte waar alle inkomsten samengeteld worden?
Het meeste voordeel = dat je de grootste vermindering van de bedrijfsvoorheffing krijgt. Dat wordt natuurlijk gecompenseerd via de belastingsbrief, maar al iets eerder meer geld krijgen is natuurlijk altijd leuker

Uit het regeerakkoord:
"We verwachten dat kleuters die starten in het kleuteronderwijs zindelijk zijn zodat leraren in de kleuterschool zich op hun kerntaak kunnen focussen."
Succes daarmee.

Uit het regeerakkoord:
"We verwachten dat kleuters die starten in het kleuteronderwijs zindelijk zijn zodat leraren in de kleuterschool zich op hun kerntaak kunnen focussen."
Succes daarmee.
Mja, dat is typisch een akkoord door quasi-gepensioneerden he.
"In onze tijd had niemand ne pamper aan". Toen gingen ze ook pas op 3 jaar he...

Uit het regeerakkoord:
Succes daarmee.
Er is imo niets mis met die verwachting. Dat de realiteit anders is kan gerust zijn maar het is inderdaad niet de taak van kleuterleidsters/kleuterleiders om uw kind zindelijk te maken.

Uit het regeerakkoord:
Succes daarmee.
Ik hoop dat mijn omgeving niet representatief is, maar ik merk toch bij een aantal koppels die wij kennen dat er gezegd wordt dat door naar de kleuterschool te gaan hun kind wel zindelijk zal worden. Wat natuurlijk inhoudt dat (zorg)juffen zich hier meer mee bezig moeten houden dan hun tijd toelaat. Ik vind dat dus eigenlijk ook geen verkeerde uitspraak.
Onderscheidt tussen een instapklas en een eerste kleuterklas is misschien ook belangrijk?

Ik verzeker je dat wij zelf onze zoon, pas proper op iets meer dan 3j, hebben proper gekregen. Die was daar eerder niet klaar voor. Eerste poging lukt niet, ook in augustus voor school begon. Gestopt en 2 maand later nog een poging en proper (dag/nacht) op enkele dagen. Motorisch heeft ie altijd net wat langer nodig gehad en ik zou het erg vinden dat hij dan nog niet welkom is omdat een ander het gewoon vertikt om ermee bezig te zijn.

Ik word daar persoonlijk heel boos van. Als ouders staan wij al immens onder druk (en onze kinderen eigenlijk ook). Alsof het de ouders hun schuld is dat hun kind niet volledig zindelijk is aan 2,5 jaar?! En wat als dat niet zo is? Uiteraard zijn er altijd gevallen waarbij er te weinig moeite ofzo gedaan werd, maar ook hier hebben wij veel geprobeerd en gefaald. Ze was er nog niet klaar voor. Waarom moeten we zoveel druk leggen op onze 2,5-jarigen? Ik snap dat niet. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat het de kerntaak in de weg gaat van de kleuterjuffen, maar hallo. Misschien wordt het tijd om eindelijk het lerarentekort aan te pakken en meer extra leerkrachten aan te werven per klas? Ik snap echt niet hoe je van max. 8 kinderen per kinderbegeleider gaat naar een klas van 25 voor 1 kleuterjuf?

Ze hebben haar hier geforceerd toch zindelijk te worden. Het kind heeft het hier zodanig opgehouden dat we zelfs een dag en nacht in het ziekenhuis beland zijn. Maar waauuww ja. Ze is 'zindelijk' geworden dan. Met forceren en alle gevolgen van dien. Maar ok. Zolang de verwachtingen maar ingelast worden.

Oh en dan spreek ik nog niet over mijn zoontje met een ontwikkelingsachterstand. Zeer dankbaar dat de juf daar nooit geen probleem van gemaakt heeft. Hij is pas zindelijk sinds 4,5 jaar en daar zijn we ongelooflijk trots op. Op zijn tempo en gelukkig met steun van de school die ook zijn tempo wou volgen.

Wij zitten nu ook in die situatie. Sinds deze maand gaat hij naar school, maar voor de grote boodschap nog altijd niet zindelijk.
En hij begint het nu ook gewoon steeds vaker op te houden, wellicht door de druk die er achter zit.
We weten ook niet wat we nog meer kunnen doen, op de crèche en school weten ze het ook niet.
Dus gewoon afwachten zeker en geen druk meer op hem leggen.

Terug
Bovenaan