Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Die van ons is dus helemaal bezeten van Cocomelon. Verschrikkelijk. Ik weet ondertussen wel dat de wielen van de bus rond en rond gaan :unsure: . We proberen wel altijd de Engelse versie op te zetten. Zo leert ze misschien wel iets.

Het is ook wel een leuke leeftijd nu. Ze kan al redelijk wat praten en daardoor kun je al eens vragen wat ze allemaal gedaan heeft bij de grootouders of crèche. Ook steeds meer dialect hoor ik, waar ik wel blij mee ben (al is de vraag maar of ze dat gaat blijven doen). Mijn vrouw was laatst werken in de avond en zei ze "boe is mama noe weer" :love: . Mijn ouders spreken ook dialect met haar, waardoor ze het ook snel oppakt. Afgelopen weekend ook met mijn ouders naar Zeeland geweest en daar speelde een jazz-bandje. Had pa haar geleerd om "wat een kabaal" te zeggen. Dus steeds als die speelde, deed ze haar handen op de oren en zei ze "wat een kabaal" :laugh: . Heerlijk kind is het.
Hier ook regelmatig Cocomelon. Das echt om zot van te worden.

Maar... Het is beter dan de hele hoop series met bedenkelijke inhoud.

Hier wilt ze constant happy birthday zien op baby tv. Regelmatig laten ze dat liedje zien/horen met een kindje dat dan jarig is. En ze vindt dat dus geweldig. Elke dag zingt ze dat ook zelf. Maar toen ik onlangs jarig was, heeft ze niet gezongen :sop: Voor de rest is het hier eerder Musti en studio 100 (Bumba, Plop, Samson).

Op Ketnet Junior komen nog wel leuke programma's, maar BabyTV indertijd was echt de hel.
Er zijn gewoon ook veel programma's die er onschuldig uitzien, maar waar toch boodschappen in zitten die je liever niet aan kleuters leert.
Peppa Pig bvb, daar is het standaard om te lachen met papa dat hij dik is...

In Cocomelon zit zo 1 liedje over die baby die suiker eet en daarover liegt.

Er zijn gewoon ook veel programma's die er onschuldig uitzien, maar waar toch boodschappen in zitten die je liever niet aan kleuters leert.
Peppa Pig bvb, daar is het standaard om te lachen met papa dat hij dik is...

In Cocomelon zit zo 1 liedje over die baby die suiker eet en daarover liegt.
Dat van die suiker vond ik ook maar raar.

Hier heeft ze eigenlijk tot 2 maand terug (ze is sinds deze week 3) geen tv gekeken. Maar sinds haar 2de operatie voor buisjes staat hier regelmatig Bluey en Pokémon op. Deels als beloning dat ze haar hoorapparaatjes flink draagt.

Hier heeft ze eigenlijk tot 2 maand terug (ze is sinds deze week 3) geen tv gekeken. Maar sinds haar 2de operatie voor buisjes staat hier regelmatig Bluey en Pokémon op. Deels als beloning dat ze haar hoorapparaatjes flink draagt.
Hier was het echt een godsgeschenk voor onze quasi dagelijkse aerosol sessies.

Ik vind die dingen eigenlijk wel tof Cocomelon en BabyTV. Laatste tijd staat ook soms iets "Hey kids" op.

Dit dat er om een of andere reden in het Deens instaat :laugh:

Of deze

Kvind dat dus wel echt tof :D

Of wanneer dit passeert en uw dochter bij de eerste zin haar elke keer omdraait en je spontaan knuffelt :love2:

We worden doorverwezen naar de pediater omdat onze zoon een afbuigende gewichtscurve heeft volgens kind & gezin. Onze zoon is 1j en 2w, 76cm en 9,6kg. Volgens de creche eet hij daar heel goed en best veel en thuis eet hij ook flink en geeft duidelijk aan wanneer hij genoeg heeft.
Het is precies alsof onze zoon de boodschap begrepen heeft. Ineens heeft hij superveel honger en wilt hij constant eten. Hopelijk niet keiveel eten nu om dan ziek te worden.

Onze zoon slaapt trouwens in de breedte van zijn bed in de hoek. Uiteraard is dat veel te smal waardoor die zich in een bolletje rolt maar regelmatig tegen de zijkanten botst bij het bewegen. Dan begint hij uiteraard te wenen. Je zou denken dat hij dat zou afleren maar hij blijft dat gewoon doen…

Het is precies alsof onze zoon de boodschap begrepen heeft. Ineens heeft hij superveel honger en wilt hij constant eten. Hopelijk niet keiveel eten nu om dan ziek te worden.
Hier is dat met periodes, nu bijvoorbeeld eet ze meestal vrij weinig, maar in het verleden was het soms indrukwekkend wat zo'n klein kind kon binnenwerken. Zal wel iets te maken hebben met groeisnelheid.
Onze zoon slaapt trouwens in de breedte van zijn bed in de hoek. Uiteraard is dat veel te smal waardoor die zich in een bolletje rolt maar regelmatig tegen de zijkanten botst bij het bewegen. Dan begint hij uiteraard te wenen. Je zou denken dat hij dat zou afleren maar hij blijft dat gewoon doen…
Kan je die zijkanten dan niet zachter maken met een (vastgemaakt) kussen of wat schuimachtig materiaal?

Die van ons is dus helemaal bezeten van Cocomelon. Verschrikkelijk. Ik weet ondertussen wel dat de wielen van de bus rond en rond gaan :unsure: . We proberen wel altijd de Engelse versie op te zetten. Zo leert ze misschien wel iets.

Hier ook regelmatig Cocomelon. Das echt om zot van te worden.

Maar... Het is beter dan de hele hoop series met bedenkelijke inhoud.

Het algoritme had dit uitgespuwd eerder deze week:

Hier wordt enkel gekeken naar disney+ en ketnet.
We filteren er ook de dwaze dingen uit.
Bluey is een hit en daarbuiten zijn het Disney films.

Al die studio 100 dingen probeer ik wat te mijden.
Enkel Bumba was onmogelijk, keken ze heel soms in de creche

Terug
Bovenaan