Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De 2 oudste konden op 4 jaar alle 2 fietsen na 2 seconden op een fiets gezeten te hebben zonder steunwieltjes. Wel heel veel gewandeld terwijl zij op hun loopfietsjes gingen, konden goed hun evenwicht daarop houden op stukken die bergaf gingen zonder hun voeten te gebruiken.
Ook hun veel laten fietsen met een trapfiets met zijwieltjes zodat ze flink door konden trappen.

Ze waren er in ieder geval sneller mee weg dan hun papa ik kon nog niet fietsen toen ik 6 was.

No offence, maar ik kan uw gedachtengang echt niet volgen hoor.
Dat hoeft ook niet. ;)

De opsomming die je van me herhaalde:
- Ivm de pop: hij heeft de pop waar hij vaak mee speelde bij oma/opa mee gekregen naar huis en nu slaapt/speelt hij er al 3 weken mee.
- Enorm gevoelig, sociaal en extravert, iets waar de juf ons ook al op wees.
Er is een reden waarom veel kappers/verplegers homo zijn en dat veel homo's in de media terecht komen...
- Google search Peppa big kledij.
- Geen idee hoe het op andere scholen gaat, maar op de school waar de onze gaan spelen de jongens quasi exclusief met de jongens en meisjes met de meisjes. Vraag me niet hoe dat komt of waarom dat zo is, het is gewoon zo. :p
- Ivm graag dansen: Toen we de laatste keer naar Plopsaland gingen stond onze jongste als enige jongen mee te dansen in de K3-discobar.
Homo's worden wel vaker geassocieerd met dansen...

En nog eens: dat maakt allemaal niet uit hé, we pushen hem in geen enkele richting.
Hij moet vooral zijn wie hij is en het belangrijkste is dat hij gelukkig is/wordt.

Een uitspraak zoals 'meisjes zijn stom' is wel iets waar ik actief op zou reageren. Op zijn 5 jaar is dat echt aangeleerde zever.
Doen we ook hoor, ze pakken dat op school op...
Mijn eerste reactie was toen: 'Maar mama is toch ook een meisje, zij is toch niet stom?'
Zijn reactie na een beetje nadenken: 'Mama is ook stom!'.
Tja, consequent is hij wel, dacht ik toen. 😆
Reactie naar hem toe was natuurlijk dat dit niet juist was... 😛

Net even gekeken of dat hier ook kan... Vanaf 5j, 30 euro, 6 lessen.
Ligt dat nu aan mij of is 6 lessen wel bijzonder veel? Ze moeten namelijk al ervaring hebben met een loopfiets of fiets met zijwielen staat bij de voorwaarden 🤔

Dat lijkt inderdaad veel. Hier was dat 1 keer 3 uurtjes. Bij de meeste gemeentes die dit organiseren is dit zo.

Net even gekeken of dat hier ook kan... Vanaf 5j, 30 euro, 6 lessen.
Ligt dat nu aan mij of is 6 lessen wel bijzonder veel? Ze moeten namelijk al ervaring hebben met een loopfiets of fiets met zijwielen staat bij de voorwaarden 🤔
Is wel telkens maar een uurtje.
Zal wat marge bij zijn zodat het meer plezierig is dan enkel aanleren waarschijnlijk...

De opsomming die je van me herhaalde:
- Ivm de pop: hij heeft de pop waar hij vaak mee speelde bij oma/opa mee gekregen naar huis en nu slaapt/speelt hij er al 3 weken mee.
- Enorm gevoelig, sociaal en extravert, iets waar de juf ons ook al op wees.
Er is een reden waarom veel kappers/verplegers homo zijn en dat veel homo's in de media terecht komen...
- Google search Peppa big kledij.
- Geen idee hoe het op andere scholen gaat, maar op de school waar de onze gaan spelen de jongens quasi exclusief met de jongens en meisjes met de meisjes. Vraag me niet hoe dat komt of waarom dat zo is, het is gewoon zo. :p
- Ivm graag dansen: Toen we de laatste keer naar Plopsaland gingen stond onze jongste als enige jongen mee te dansen in de K3-discobar.
Homo's worden wel vaker geassocieerd met dansen...
dat zijn nu echt nauwelijks zaken die zo zeldzaam zijn voor peuter/kleuterjongens, hoor. Mijn zoon zijn beste vriend(in) is een meisje, hij danst graag als hij volop mee zit in het verhaal van iets (maar beseft al dat andere jongens dat wel eens raar vinden, dus zal het op 7-jarige leeftijd al vlugger eens stoppen), is ook enorm gevoelig maar toch sociaal en peppa big, daar keek hij massaal veel naar als hij 4 was.

En toch is er geen haar aan m'n hoofd die denkt dat hij homo zou kunnen zijn. Kan natuurlijk en zou me weinig uitmaken, maar op 4 jaar waren er veel kinderen die zo waren hoor, da's echt geen abnormaal gedrag.

Ik snap niet hoe je sociaal zijn, dansen, Peppa Big kijken en spelen met meisjes bij een 3-jarige jongen kan linken aan homo zijn. Dit zijn gewoon doorsnee eigenschappen.

Al een jaar Dagzindelijk maar 's nachts... 🙈🙈🙈

Sinds een maand occasioneel eens droog 's morgens (1-2x per week) en gisteren vanuit bed "mamaaaaaa! Ik moet pipi doooeeen!".
Ze nog eens op het potje gezet, berekend risico genomen en geen luier aangedaan en jawel, droog bed deze ochtend! Ik ben zowaar nog trotser dan de dochter 😁

Sinds een maand occasioneel eens droog 's morgens (1-2x per week) en gisteren vanuit bed "mamaaaaaa! Ik moet pipi doooeeen!".
Ze nog eens op het potje gezet, berekend risico genomen en geen luier aangedaan en jawel, droog bed deze ochtend! Ik ben zowaar nog trotser dan de dochter 😁

Ben je daar snel mee begonnen snachts? Overdag gaat het bij ons nu al paar weken redelijk gaat maar s’nachts hebben we er toch wat schrik van 😅

Ben je daar snel mee begonnen snachts? Overdag gaat het bij ons nu al paar weken redelijk gaat maar s’nachts hebben we er toch wat schrik van 😅

'S nachts niets forceren, dat komt vanzelf. Als ze een aantal nachten na elkaar droog zijn kunt ge de luier weglaten. En het is zeker niet abnormaal als dat wat langer duurt (nr1 was ietsje ouder dan 4 toen hij droog was, nu occasioneel nog ongelukjes bij drukke of stressvolle weken).

En een beetje tegenintuitief maar ze 's avonds nog eens wakker maken om naar toilet te gaan wordt eigenlijk niet aangeraden.

Onze oudste had dit voor zichzelf beslist om geen pamper aan meer aan te doen. Wel nog regelmatig snachts lakens mogen verversen.

Ze is dus al exact een jaar Dagzindelijk 😉
Ze plast ook al meer dan een jaar net voor ze naar bed gaat, plast altijd goed en veel en houdt 't doorgaans droog tot rond 3u, daarna gaan de sluizen pas open.
Zoals Non ook aangeeft, maak ik haar nooit wakker, zet ik haar 's nachts niet slapend op een potje zoals je online wel eens als advies ziet,.. Ze horen pas zindelijk te zijn 's nachts einde kleutertijd 🤷
De richtlijn die ik wat volg is dat als ze 3 nachten droog zijn, de luier uit mag. Daar zitten we eigenlijk nog niet aan maar ze had om 18u30 stevig geplast en zei om 20u spontaan nog eens dat ze moest plassen dus maar ineens geprobeerd. Ze heeft wel 2 waterafstotende zeilen over haar matras liggen en ik heb 2 donsdeken, had dus weinig te verliezen 😁

Ze horen pas zindelijk te zijn 's nachts einde kleutertijd 🤷

Of later zelfs. Zit ook heel veel verschil op tussen kinderen. Onze jongste was tegelijkertijd overdag en 's nachts zindelijk (nog een eindje voor ze school ging). Onze oudste was overdag op dezelfde leeftijd zindelijk maar 's nachts heeft nog jaren geduurd, denk tot ergens eind eerste leerjaar.

Heeft nog nooit langer dan 1 nacht droog geweest de pamper dus dan gaan we nog wat geduld hebben 😁 Is nog geen 3 jaar ook dusja. Merci voor de tips!

Hier was hij op 2jaar en 9maand ( ging 3maand naar school) zindelijk enkel op school nog ongelukjes omdat hij schrik had dat als hij naar wc ging iemand anders net met het speelgoed ging lopen waar hij mee speelde. Maand na dat hij overdag zindelijk was snachts geprobeerd 1 ongelukje en sindsdien niet meer. Geeft ook aan snachts door te wenen als hij naar wc moet. Hij is nu 4 is sinds vorige schooljaar geleden dat hij nog ongelukje heeft gehad. Potjes training ging moeizaam maar van ene dag op andere ging het alsof hij altijd al deed.

Laatst bewerkt:
De oudste is voor de eerste keer naar een vakantie kampje. Al van gisteren middag: "ik heb daar geen zin" etc.
Komen we daar aan, ze gaat binnen en weg was ze. Zelfs ni omdraaien om dag te zeggen. Stond ik daar op m'n ééntje :unsure:
Goeie start dus, hopelijk de is rest van de dag ook is.

Komen we daar aan, ze gaat binnen en weg was ze. Zelfs ni omdraaien om dag te zeggen. Stond ik daar op m'n ééntje
Ik maak dat dagelijks mee bij de onthaalmoeder, twee jaar en ze smijt soms letterlijk de deur in mijn gezicht, dat zal wel een fase zijn zeker : unsure:

Straks de ajuintruuc eens proberen. Onze dochter sliep vannacht zeer slecht door een verstopte neus en hoesten en pas bij het wrijven van eucalyptusbalsem (na spoelen, nesivine en eten geven) viel ze in slaap. Vrouw en ik beginnen ook wat ziek te worden, ik hoop dat het bij mij niet doorbreekt maar voorlopig heeft onze dochter geen koorts. Heerlijk, zo'n schattig superverspreidertje in huis. Je wil er boos op worden omdat ze je wakker houdt, maar dan lacht ze zo aandoenlijk dat iedere weerstand wordt verpulvert en je hart in totale meltdown gaat.

Hier ook (nog steeds) een verkoudheid en het wordt echt lastig om ze in slaap te krijgen. Daar word je toch echt wel moedeloos van (hoewel ze 's nachts eigenlijk wel gewoon goed slaapt he)

Terug
Bovenaan