Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
), maar toch wel een beetje stevig/kwaliteitsvol, zodat ze hopelijk toch efkes meegaat.En is het een optie om ze maar halve dagen naar school te sturen?Hier even een moeilijkere fase bij mijn dochtertje van 2,5. Ze is recent gestart in het instapklasje en sindsdien gaat veel wat voordien geen problemen gaf zeer moeizaam. Vooral het eten in de ochtend of tussendoor geeft problemen. Alles wat we aanbieden wil ze niet, ze wil altijd 'iets anders' maar wat dat dan precies is, geen idee. Het avondeten gaat wel nog relatief vlot, al geef ik toe dat we op dit moment vooral klaarmaken waarvan we 100% zeker zijn dat ze het lekker vindt. Verder enorme stemmingswisselingen van blij naar dramatisch wenen tot terug blij binnen de minuut.
Het ontbreken van middagdutjes zal wel meespelen vermoed ik, al is ze nu 4 dagen thuis geweest waarin ze veel heeft kunnen bijslapen maar niet echt verandering merkbaar. Vanmorgen een kleine mental breakdown toen ze een kommetje vol melk de grond op flikkerde op het moment dat we moesten vertrekken naar school. Ach ja het zal wel weer over gaan zeker?
De overgang naar de kleuterschool zeker niet onderschatten voor zo kleintjes.Hier even een moeilijkere fase bij mijn dochtertje van 2,5. Ze is recent gestart in het instapklasje en sindsdien gaat veel wat voordien geen problemen gaf zeer moeizaam. Vooral het eten in de ochtend of tussendoor geeft problemen. Alles wat we aanbieden wil ze niet, ze wil altijd 'iets anders' maar wat dat dan precies is, geen idee. Het avondeten gaat wel nog relatief vlot, al geef ik toe dat we op dit moment vooral klaarmaken waarvan we 100% zeker zijn dat ze het lekker vindt. Verder enorme stemmingswisselingen van blij naar dramatisch wenen tot terug blij binnen de minuut.
Het ontbreken van middagdutjes zal wel meespelen vermoed ik, al is ze nu 4 dagen thuis geweest waarin ze veel heeft kunnen bijslapen maar niet echt verandering merkbaar. Vanmorgen een kleine mental breakdown toen ze een kommetje vol melk de grond op flikkerde op het moment dat we moesten vertrekken naar school. Ach ja het zal wel weer over gaan zeker?
Hier zegt ze ook heel vaak nee, maar ik zet het dan voor haar neus en vertel dat het daar gewoon staat, dat ze niet moet. En dan kijkt ze boos en na 5 minuten eet ze dan wel haha. De onze zit wel echt in een boterhammenfase. Die zou de hele dag boterhammen eten en niks anders.Hier even een moeilijkere fase bij mijn dochtertje van 2,5. Ze is recent gestart in het instapklasje en sindsdien gaat veel wat voordien geen problemen gaf zeer moeizaam. Vooral het eten in de ochtend of tussendoor geeft problemen. Alles wat we aanbieden wil ze niet, ze wil altijd 'iets anders' maar wat dat dan precies is, geen idee. Het avondeten gaat wel nog relatief vlot, al geef ik toe dat we op dit moment vooral klaarmaken waarvan we 100% zeker zijn dat ze het lekker vindt. Verder enorme stemmingswisselingen van blij naar dramatisch wenen tot terug blij binnen de minuut.
Hier schommelt dat enorm van dag tot dag.Hier zegt ze ook heel vaak nee, maar ik zet het dan voor haar neus en vertel dat het daar gewoon staat, dat ze niet moet. En dan kijkt ze boos en na 5 minuten eet ze dan wel haha. De onze zit wel echt in een boterhammenfase. Die zou de hele dag boterhammen eten en niks anders.
Hier exact hetzelfde. "Ik wil niet smeerkaas!" Drama drama drama. 5min later komt ze haar boterham presenteren, "kijk, lekkere smeerkaas!"Hier zegt ze ook heel vaak nee, maar ik zet het dan voor haar neus en vertel dat het daar gewoon staat, dat ze niet moet. En dan kijkt ze boos en na 5 minuten eet ze dan wel haha. De onze zit wel echt in een boterhammenfase. Die zou de hele dag boterhammen eten en niks anders.

Halve dagen is niet haalbaar helaas. Ze is wel op dinsdag een volledige dag thuis (ouderschapsverlof vriendin), we hoopten zo de week wat te breken, en enkel ma-do-vrij ganse dagen te hebben. Ik ben ook vrij zeker dat het door de nieuwe situatie, prikkels en indrukken komt. Maar ze heeft ook wel een sterke wil en ze moet nog leren dat niet alles kan gaan zoals zij het wil.De overgang naar de kleuterschool zeker niet onderschatten voor zo kleintjes.
Een hele hoop nieuwe prikkels, nieuwe omgeving, indrukken.... Het is ook een pak vermoeiender en dat wordt thuis allemaal verwerkt.
Is het haalbaar voor jullie om ze halve dagen naar school te brengen?
Hier heeft de zoon een kipling iniko. Hij is niet zo zorgzaam met z'n tas, slepen/gooien/zwaaien...Bon, nu onzen oudsten versneld naar het eerste leerjaar mag overgaan: hebben jullie soms tips voor een goede boekentas?
en je ziet daar nu es werkelijk niets aan.Hier is onze dochter ook al zeer sterk in cijfers, op het vlak van tellen. Ze gaat zonder problemen tot 20 tellen, kan ook al de effectieve link leggen (dus niet zomaar lukraak 1 tot 20 "opzeggen")ik blijf er toch over verbaasd zijn hoe een kind zo kan goochelen met cijfers en een krak is in wiskunde en toch de meest basis spellingsregel niet kan onthouden/toepassen.
De logopediste zei ook dat ze dat nog niet vaak gezien had.
Als er sprake is van een hardnekkigheid en een blijvende achterstand in de automatisatieproblemen kan het natuurlijk gewoon een leerstoornis zijn. Die kan net op één domein zijn (bv beperkingen in het lezen of de spelling,...) en zeker bij kindjes die verder goed tot zeer goed ontwikkelen is het verschil dan extra opvallend omdat de discrepantie dan nog groter is.ik blijf er toch over verbaasd zijn hoe een kind zo kan goochelen met cijfers en een krak is in wiskunde en toch de meest basis spellingsregel niet kan onthouden/toepassen.
De logopediste zei ook dat ze dat nog niet vaak gezien had.
Bon, nu onzen oudsten versneld naar het eerste leerjaar mag overgaan: hebben jullie soms tips voor een goede boekentas? Liefst niet te duur (je vindt er vlotjes van 150-200 euro, WTF), maar toch wel een beetje stevig/kwaliteitsvol, zodat ze hopelijk toch efkes meegaat.

Amai, dat zou mij toch heel nerveus maken! Hebben jullie een idee waarover het zal gaan?Opgebeld door de crèche dat ze (de zaakvoerder) morgen eens met ons wil samenzitten voor iets dat ze liever persoonlijk deed. Ze wou dus geen details geven.
De kans op goed nieuws lijkt me klein.
Geen enkel. Enige dat ik me kan bedenken is dat eergisteren (gisteren geen crèche) mijn vrouw ze ging ophalen en ze kennelijk de hele dag aan het huilen was. Misschien is er iets gebeurd. Je begint vanalles te denken.Amai, dat zou mij toch heel nerveus maken! Hebben jullie een idee waarover het zal gaan?