Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Iemand ervaring met bolderkarren?
Die in de price range van 150-200 euro op bol.com hebben heel vaak slechte reviews.

Mijn madam doet zeker 20 pretparken per jaar, dus mag gerust 350-500 euro kosten, maar het moet gewoon deftig materiaal zijn.
Liefst met een dak en één must is duwen én trekken.
Wij hebben er één van Fuxtec: https://www.fuxtec.nl/fuxtec-bolderkar-ct800-opvouwbaar-turkoois-blauw-80
Ze hebben ook nog duurdere versies, denk ik. In ieder geval zijn we wel tevreden met deze bolderkar, we doen wel geen 20 pretparken per jaar :)

Die in de price range van 150-200 euro op bol.com hebben heel vaak slechte reviews.

Mijn madam doet zeker 20 pretparken per jaar, dus mag gerust 350-500 euro kosten, maar het moet gewoon deftig materiaal zijn.
Werkelijk een vraag omdat ik het niet weet hé: maar waarom?

Gaat dit dan over (jonge) kinderen die moe worden en niet meer kunnen/willen stappen? Gewoon omdat ik dit meer en meer begin te zien maar mij niet kan herinneren dat zo'n karren werden gebruikt toen ik een kind was. Kan ook dat ik er nu gewoon op let hoor.

Gaat dit dan over (jonge) kinderen die moe worden en niet meer kunnen/willen stappen? Gewoon omdat ik dit meer en meer begin te zien maar mij niet kan herinneren dat zo'n karren werden gebruikt toen ik een kind was. Kan ook dat ik er nu gewoon op let hoor.
Voor als ze moe zijn inderdaad. En ge kunt daar ook uw spullen in kwijt zodat ge niet de ganse dag met een rugzak op uwe rug moet rondlopen.

Wij hebben een baby van 6 weken. Ik zou graag een avondritueel starten, met daarbij ook even een boekje voorlezen. Ik weet uiteraard dat een baby daar nog niets van begrijpt, maar het lijkt me al leuk om dat momentje met de baby te hebben.
Bedoeling zou zijn om een 5-tal minuutjes voor te lezen en dan in bed.

Iemand tips voor leuke boekjes? Ik ben zelf nooit voorgelezen dus ik ken geen kinderboeken meer. Is Jip en Janneke een aanrader?
Ik ben pas beginnen voorlezen toen ze van het park overdag naar het bedje op de slaapkamer is verhuisd. Ik ben begonnen met Pluk van de Petteflet terwijl zij in haar bedje lag, gewoon dat ze mijn stem hoorde als ze in slaap viel en wist dat ik in de buurt was.

De boekjes die wij de voorbije 2,5 jaar hebben voorgelezen zijn:
Bedtijdknuffels met Benny Beer heeft het lang goed gedaan.
Slaap lekker, allemaal, heb ik nog maar pas weggestopt.
Nog even achter mijn oortjes kietelen, dat Holocene voorstelt, heeft ze heel graag gelezen en ligt op haar kamer.
100 kusjes voor het slapengaan, ligt nog steeds op haar kamer.
Ozzie Uil wil niet slapen, was 1 van de favorieten de laatste maanden. Iedere uil is ondertussen Mama Uil geworden.
Omdat jij mijn vriendje bent, vond ze ook leuk, maar ligt nu tussen de gewone boekjes. Samen met Raad eens hoeveel ik van je hou, dat niet zo goed aansloeg als boekje voor het slapengaan.
Maar sinds dat het op haar kamer ligt, is Heksje Mimi tovert iedereen in slaap, dagelijkse kost. Iedere kat, ros of niet, is nu Bobo.

Dit is inderdaad 1 voor het kind en 2 voor bv een coolbox, extra kledij, etc.

Deze heb ik al wel vaker zien rondrijden en krijgen wel goede reviews. Ook allerhande accessoires en vervangonderdelen.

Misschien weet hier iemand dit:.

Onze kinderopvang stuurt net dat ze in handhaving zijn na een inspectie op 31/01. Ik heb dit verslag gevonden en ik wordt er niet echt vrolijk van. Veel administratieve zaken niet in orde, ok, maar ook problemen met kinderen betrekken enz. Volgens de verantwoordelijke zijn de minpunten ondertussen weggewerkt.

MAAR

Dit verslag gaat over de vorige naam van de kinderopvang. Staat ook duidelijk "inactief" bij. Ondertussen heeft de persoon erachter een 2de crèche geopend en de naam veranderd van de onze. Die naam vind ik niet terug in de database, want waarschijnlijk te nieuw. Dus, als iemand met enige achterdocht, is dat een manier om die handhaving te vermijden? Slecht verslag > inactief en op zelfde locatie verder gaan als een andere kinderopvang zonder alles aan te pakken? Of mag ik ervan uitgaan dat de mensen bij departement zorgt wel gewoon rekening houden hiermee?

Onze zoon is nu 8 maand. Een enorme kerel die op percentiel 99% zit qua lengte. Maar zijn eetlust is er ook naar; hij eet enorm veel. Meer dan zijn zus van 3 jaar. Bord groentepap gaat binnen gelijk niks, fruitpap nog sneller, flesje tussendoor ook nog graag. 's Avonds geven we hem tegenwoordig een bord havermout om hem iets minder hongerig 's nachts te maken, want ook dan blijft hij om de drie uur wakker worden om melk te krijgen. En het heeft duidelijk niet veel met de 'warmte van mama' te maken. Mijn vriendin en ik wisselen nu af om de nachten draaglijk te maken. 's Nachts drinkt hij nog twee keer zijn fles gulzig leeg om vervolgens direct in diepe slaap te vallen. Ik pak hem niet eens vast, en laat hem gewoon drinken vanuit zijn slaappositie. In enkele minuten drinkt die man zijn 200ml, waarna hij weer in diepe slaap valt.

Hij eet/drinkt letterlijk nog even vaak als de dag dat hij geboren werd. Ik ben er niet ongerust in ofzo, ik hoop gewoon dat er binnenkort eindelijk eens wat evolutie in komt. Want dit begint toch zwaar te wegen. Iemand gelijkaardige verhalen meegemaakt?

Onze kinderopvang stuurt net dat ze in handhaving zijn na een inspectie op 31/01. Ik heb dit verslag gevonden en ik wordt er niet echt vrolijk van. Veel administratieve zaken niet in orde, ok, maar ook problemen met kinderen betrekken enz. Volgens de verantwoordelijke zijn de minpunten ondertussen weggewerkt.

MAAR

Dit verslag gaat over de vorige naam van de kinderopvang. Staat ook duidelijk "inactief" bij. Ondertussen heeft de persoon erachter een 2de crèche geopend en de naam veranderd van de onze. Die naam vind ik niet terug in de database, want waarschijnlijk te nieuw. Dus, als iemand met enige achterdocht, is dat een manier om die handhaving te vermijden? Slecht verslag > inactief en op zelfde locatie verder gaan als een andere kinderopvang zonder alles aan te pakken? Of mag ik ervan uitgaan dat de mensen bij departement zorgt wel gewoon rekening houden hiermee?
Ik zou het zelf ook niet weten, maar is het geen optie om gewoon het departement Zorg er rechtstreeks over te contacteren met die vraag? Het feit dat de kinderopvang er zelf over communiceert vind ik ergens wel weer geruststellend ook.

MAAR

Gezien de kinderopvang stuurt dat ze in handhaving zijn, zal het Agentschap ze nog als dezelfde kinderopvang beschouwen hé. Geen leuk nieuws wel, hopelijk zijn de minpunten inderdaad intussen weggewerkt!

Wij nemen meestal onze fietskar mee naar pretpark/dierentuin, vind ik handiger dan onze (toegegeven, eerder goedkope) bolderkar. Je kan die simpel omvormen naar een 'buggy'. Gedemonteerd kreeg ik hem net in een VW Polo koffer. Is misschien ook een optie voor je, als het toch zoveel mag kosten.

Ik zou het zelf ook niet weten, maar is het geen optie om gewoon het departement Zorg er rechtstreeks over te contacteren met die vraag? Het feit dat de kinderopvang er zelf over communiceert vind ik ergens wel weer geruststellend ook.
Ja, dat heb ik meteen gedaan. Maar BG is sneller :)

Vrouw zit in Polen voor 't werk. 2 jaar geleden 3 weken Uganda en vorig jaar Finland. Op zo'n momenten denk ik altijd: hoe doen alleenstaande mama's of papa's dat toch? Niet alleen het huishouden, huiswerk, enz. waar je alleen voor staat maar ook de kinderen die moeilijk omgaan met het gemis. 't Is nu maar voor een week en toch heeft de dochter er ferm last van, laat staan dat ze om de week bij de één of de andere vliegen in geval van scheiding.

laat staan dat ze om de week bij de één of de andere vliegen in geval van scheiding.
Dat wordt een gewoonte hoor.

Het is idd wel kunst en vliegwerk als je er alleen voor staat...
In augustus is het mijn beurt om een dikke week alleen voor een 2-jarige te zorgen.

Maar mag niet klagen, mijn vriendin die heeft dat 3 weken per jaar aan haar been 😅

Hij eet/drinkt letterlijk nog even vaak als de dag dat hij geboren werd. Ik ben er niet ongerust in ofzo, ik hoop gewoon dat er binnenkort eindelijk eens wat evolutie in komt. Want dit begint toch zwaar te wegen. Iemand gelijkaardige verhalen meegemaakt?
Hier is het ook zo (6 maand) - ze eet gemakkelijk 250 a 300gr groentepap en dan zelfde voor de fruitpap. Voor het slapen gaan (19:00) nog een fles van 210, rond 21-22h is ze daar nog eens voor een fles. Dan rond 02h opnieuw en meestal rond 05-05:30 klaarwakker.

Ik nam er vrede mee omdat ze meteen terug in slaap viel na de fles maar nu de laatste week/2 weken is ze klaarwakker na de fles van 2h en lopen we er gemakkelijk 1-1.5h mee rond :crazy:

Vorig jaar de buggy doorgezakt in Valencia en uit noodzaak deze gekocht:

De Spanjaarden verbaast kijken terwijl wij daarmee rond wandelde, idem dito in de metro :biglaugh:

Als ik mij niet vergis is er nog een duurdere en die heeft een dakje. Maar een handig ding, wel opletten met korte bochtjes, ze kunnen er uit vallen :unsure:

Ik had een mail gestuurd naar het algemene adres. Een dik uur later mail terug om deze vraag bij het "opgroeipunt" te stellen, waar je ook melding kan maken van problemen. Gedaan en opnieuw een dik uur later bericht dat de naamsverandering gekend is en ze onder de nieuwe naam ook gevolgd worden.

Zo'n snelle antwoorden had ik niet verwacht, toch wel goed om enige gerusstelling te krijgen.

Terug
Bovenaan