Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Tips voor tandenpoetsen bij 1.5 jarige? Mond gaat snoeihard dicht en draait zich weg. Ik ben bekend met de methode om hem op de grond te leggen en armen onder je benen, maar dat lijkt mij niet bevorderlijk naar het gewoon te worden.
Doe het ook altijd voor, maar neemt dan gewoon mijn tandenborstel om mee te prutsen.
Hier was het een succes door het speels aan te pakken en ze eens mijn tanden te laten poetsen (en ik mocht dan omgekeerd haar tanden poetsen met haar tandenborsteltje).

De voorbije weekends waren we telkens de ganse tijd op weekend met de kinderen. Druk en vermoeiend (alles regelen, valiezenkoers, zondagavond thuis, nog de was doen, ...) maar tenminste weinig tot geen conflicten.

Echter, daardoor lieten we het afweten op alle andere vlakken. Administratie die bleef liggen, facturen die bleven liggen, zaken die we nog moesten bespreken die bleven liggen, enzovoort. We wilden dus nog eens een weekendje gewoon thuis zitten "op het gemak" zonder al teveel plannen om thuis alles wat op orde te krijgen.

Maar ik voelde het al van kilometers aankomen: een weekend thuis (zonder al teveel plannen) is garantie op ruzie en miserie. En ja hoor. Het zat er weer bovenarms op gisteravond en vanmorgen. Geroep en getier met de kinderen erbij. Onze 3yo doet ook echt extreem irritant tegen onze 1yo, maar dan alleen als we onder ons 4 zijn. Jaloers, slaan, kloppen, trekken, bijten, … Hij kan vanuit het niets als een bezetene in haar haren vliegen. Met alle drama tot gevolg, en ik die daar anders (lees: kordater) op reageer dan mijn vrouw. Met escalatie tot gevolg.
Ik heb mij momenteel teruggetrokken om te deëscaleren. Maar ik zal vast straks weer naar mijn kop krijgen omdat ik de zorg voor de kinderen aan haar heb gelaten, en dan kan het spelletje weer herbeginnen.

Ik heb een absolute strontjob die ik zo snel mogelijk wil stoppen, en toch "kijk" ik alweer "uit" naar morgen. Ook miserie, maar dan van een andere orde. Als het mij daar even te hoog zit, zet ik gewoon tijdelijk mijn gsm uit en sluit ik mijn mailbox. Thuis daarentegen, is er geen ontsnappen aan.

Laatst bewerkt:
De voorbije weekends waren we telkens de ganse tijd op weekend met de kinderen. Druk en vermoeiend (alles regelen, valiezenkoers, zondagavond thuis, nog de was doen, ...) maar wel weinig tot geen conflicten.

Echter, daardoor lieten we het afweten op alle andere vlakken. Administratie die bleef liggen, facturen die bleven liggen, zaken die we nog moesten bespreken die bleven liggen, enzovoort. We wilden dus nog eens een weekendje gewoon thuis zitten "op het gemak" zonder al teveel plannen om thuis alles wat op orde te krijgen.

Maar ik voelde het al van kilometers aankomen: een weekend thuis (zonder al teveel plannen) is garantie op ruzie en miserie. En ja hoor. Het zat er weer bovenarms op gisteravond en vanmorgen. Geroep en getier met de kinderen erbij. Onze 3yo doet ook echt extreem irritant tegen onze 1yo, maar dan alleen als we onder ons 4 zijn. Jaloers, slaan, kloppen, trekken, … Hij kan vanuit het niets als een bezetene in haar haren vliegen. Met alle drama tot gevolg, en ik die daar anders (lees: kordater) op reageer dan mijn vrouw. Met escalatie tot gevolg.
Ik heb mij momenteel teruggetrokken om te deëscaleren. Maar ik zal vast straks weer naar mijn kop krijgen omdat ik de zorg voor de kinderen aan haar heb gelaten, en dan kan het spelletje weer herbeginnen.

Ik heb een absolute strontjob die ik zo snel mogelijk wil stoppen, en toch "kijk" ik alweer "uit" naar morgen. Ook miserie, maar dan van een andere orde. Als het mij daar even te hoog zit, zet ik gewoon tijdelijk mijn gsm uit en sluit ik mijn mailbox. Thuis daarentegen, is er geen ontsnappen aan.
Ik lees jou hier al weken/maanden dezelfde zaken schrijven. Er zijn al heel veel bezorgde, oprechte maar ook heel confronterende reacties en goede adviezen gegeven. Toch lijken jouw posts steeds dezelfde inhoud te hebben. Ik vind dat eigenlijk verontrustend gezien er twee kinderen in jullie gezin zijn die helemaal machteloos zijn. Is het posten hier een soort van ventilatie waarbij je in een soort van bizarre hyperbolen meer om kunt met de situatie en is de realiteit niet zo erg? Ik hoop dat het dat is. Anders ben ik van mening dat jij (en je vrouw) dringend jullie verantwoordelijkheid naar de kinderen moeten nemen en professionele hulp inschakelen.

Tips voor tandenpoetsen bij 1.5 jarige? Mond gaat snoeihard dicht en draait zich weg. Ik ben bekend met de methode om hem op de grond te leggen en armen onder je benen, maar dat lijkt mij niet bevorderlijk naar het gewoon te worden.
Doe het ook altijd voor, maar neemt dan gewoon mijn tandenborstel om mee te prutsen.
Hier was eigenlijk de introductie van een elektrische tandenborstel een succes. Maar was wel pas later natuurlijk...

De voorbije weekends waren we telkens de ganse tijd op weekend met de kinderen. Druk en vermoeiend (alles regelen, valiezenkoers, zondagavond thuis, nog de was doen, ...) maar tenminste weinig tot geen conflicten.

Maar ik voelde het al van kilometers aankomen: een weekend thuis (zonder al teveel plannen) is garantie op ruzie en miserie. En ja hoor. Het zat er weer bovenarms op gisteravond en vanmorgen. Geroep en getier met de kinderen erbij. Onze 3yo doet ook echt extreem irritant tegen onze 1yo, maar dan alleen als we onder ons 4 zijn. Jaloers, slaan, kloppen, trekken, bijten, … Hij kan vanuit het niets als een bezetene in haar haren vliegen. Met alle drama tot gevolg, en ik die daar anders (lees: kordater) op reageer dan mijn vrouw. Met escalatie tot gevolg.

Je moet dringend professionele hulp gaan zoeken, man. Daar is geen schaamte bij. De tropenjaren zijn intens en zijn misschien uitdagender voor een koppel dan een verbouwing. Je kinderen zijn daar getuige van en die gaan dat meedragen. Je wil echt niet dat je kinderen gaan denken dat roepen en tieren de juiste manier is om een ruzie uit te praten.

Je moet dringend professionele hulp gaan zoeken, man. Daar is geen schaamte bij. De tropenjaren zijn intens en zijn misschien uitdagender voor een koppel dan een verbouwing. Je kinderen zijn daar getuige van en die gaan dat meedragen. Je wil echt niet dat je kinderen gaan denken dat roepen en tieren de juiste manier is om een ruzie uit te praten.
Dit dus, hier was het nooit echt roepen en tieren. Want ik heb dat niet in mij. Maar ik doe net het andere en dat is dicht klappen en er drie dagen op zitten. Dat werkt ook niet.

@mac-bc Ik weet dat het moeilijk is, maar ik spreek uit ervaring nu spijtig genoeg. Zit kalm samen, desnoods met een professioneel iemand en luister eens naar elkaar van wat je nu eigenlijk wil uit uw leven. En natuurlijk kennen wij enkel jouw kant, maar als die job u tegen steekt en het heeft een zware impact op uw persoonlijk leven. Ik kan u op een blaadje geven dat "ja die job zorgt dat ik thuis een (nog) kort(er) lontje heb maar uit principe moet ik eerst mijn project afwerken" niet goed gaat overkomen. Van wat wij hier vaak lezen komt het over als dat uw vrouw en kinderen er maar moeten mee leren leven dat je uit principe job > familie doet.

Er is echt geen schande in toegeven dat je teveel probeert te doen. Ik kan u zeggen dat ik al veel spijt heb gehad van mijn eigen koppigheid. Imo moet je dit echt benaderen vanuit het standpunt "willen we dat dit werkt? Ja? Ok wat is er dan nodig?" En niks op voorhand uitsluiten.

Wij zongen (en zingen) bij het tanden poetsen op het deuntje van een gekend kinderliedje (waar ik nu niet meer op kan komen) wat we aan het doen zijn (tanden poetsen vanboven, beneden etc)

Zou het verder rustig opbouwen anders. Tandenborstel in mond met tandpasta als eerst stap. Buitenkant van voorste tandjes volgende stap. Etc
Fysiek gaan vasthouden om het te doen lijkt me niet veel op te zullen brengen

Laatst bewerkt:
Hier deed ik dat met een liedje van K3 😅. “Handjes draaien, handjes draaien,…” werd dan “tandjes poetsen, tandjes poetsen,…”

Ah hier is het ook vaak van dat

"Poets poets, poets je tanden, altijd heel erg goed! Eerst de linkerkant dan de rechterkant..." :crazy:

En dan ook nog dit

En dan nog paar accessoires waaronder een picknicktafel voor onderaan , maar ik overdrijf het was €4600 ofzo ongeveer.

Voordeel is dat ge die schommels kunt verkopen als de kinderen te oud zijn en zowel onderaan als bovenaan kunnen ze gemakkelijk tot hun 14 jaar zitten, ze kunnen er eten, studeren,….

Bovenaan kan ik rechtstaan en ik ben 1m93.
Zijn jullie nog steeds tevreden van jullie speeltoestellen? Wij overwegen ook om te bestellen bij Doenya maar lezen toch ook heel negatieve reviews. Bedankt!

Zijn jullie nog steeds tevreden van jullie speeltoestellen? Wij overwegen ook om te bestellen bij Doenya maar lezen toch ook heel negatieve reviews. Bedankt!

Zeer tevreden, we hadden 2 problemen:

1) klimtouw was niet meegeleverd en heb wel wat moeten bellen alvorens ze dit kwamen
brengen

2) aan de trapleuning was het hout beschadigd, na paar weken hebbe ze nieuwe leuning geleverd.

Ben je al bij Doenya geweest? Daar staan speeltoestellen van andere leveranciers en dat verschil merk je, je betaalt ervoor maar mijn kinderen vinden het fantastisch.

Ik ben woensdag -> paasmaandag in Belgie. Vlucht komt toe woensdag ochtend, vertrekken maandag namiddag. Er zijn de familie toestanden natuurlijk, maar iemand tips voor dingen te doen met twee 7 jarigen? ( liefst zaken die ik kan doen zonder een tweede volwassene nodig te hebben en/of niet afhangen van kennis van het nederlands :p )

Ahja en zitten in de regio dendermonde/sint-niklaas. Maar ik heb normaal geen probleem om wat km te doen
Is redelijk drukke periode natuurlijk. Maar bij mooi weer, is paira Daiza niet eens mooi? Hebben ze niet van die aard in Noorwegen. Pretparken zijn net dat weekend open, dus dat zal daar druk zijn.

De sierk in De Haan is ook een absolute aanrader, zeker voor die leeftijd.

Hier was eigenlijk de introductie van een elektrische tandenborstel een succes. Maar was wel pas later natuurlijk...
Mag ik vragen vanaf welke leeftijd je bent overgeschakeld? Hier lukt het poetsen redelijk, maar niet grondig genoeg. Ze bijt op de tandenborstel ipv dat ze mij goed laat poetsen. Het lukt wel in het begin, maar om alle 4 de kanten + voorkant grondig te doen eigenlijk niet.

Is redelijk drukke periode natuurlijk. Maar bij mooi weer, is paira Daiza niet eens mooi? Hebben ze niet van die aard in Noorwegen. Pretparken zijn net dat weekend open, dus dat zal daar druk zijn.

De sierk in De Haan is ook een absolute aanrader, zeker voor die leeftijd.
We zijn vorige zomer naar Paira Daiza geweest :p Is mss ook een tikje duur voor wat ik atm kan en wil spenderen. Ik had naar de sierk gekeken maar werkt dat als ze niet (goed) kunnen verstaan wat de mensen zeggen?

Mag ik vragen vanaf welke leeftijd je bent overgeschakeld? Hier lukt het poetsen redelijk, maar niet grondig genoeg. Ze bijt op de tandenborstel ipv dat ze mij goed laat poetsen. Het lukt wel in het begin, maar om alle 4 de kanten + voorkant grondig te doen eigenlijk niet.
2 jaar. Ze had toen al haar tanden en na bezoekje aan tandarts zei die om gewoon nu al over te schakelen.
Nu moet ik wel zeggen dat ze een bezoek aan de tandarts leuk vindt, en dat we nu dus zeggen "mond ver open zoals bij de tandarts"

2 jaar. Ze had toen al haar tanden en na bezoekje aan tandarts zei die om gewoon nu al over te schakelen.
Nu moet ik wel zeggen dat ze een bezoek aan de tandarts leuk vindt, en dat we nu dus zeggen "mond ver open zoals bij de tandarts"
mmz ok, ik had er ook al eens aan gedacht om over te schakelen. Ze is nu 2j2m. Ga ik dus doen of proberen in elk geval. Ik was zelf vorige week bij onze tandarts en die sprak maar om te komen vanaf 3 jaar. Ik had nochtans ook al graag eens geweest met haar, maja.

We zijn vorige zomer naar Paira Daiza geweest :p Is mss ook een tikje duur voor wat ik atm kan en wil spenderen. Ik had naar de sierk gekeken maar werkt dat als ze niet (goed) kunnen verstaan wat de mensen zeggen?
Dat werkt zéker goed. De bedoeling van het park is niet dat volwassen mensen helpen, het is net een ontdek en doe park specifiek voor kinderen. er is bij elke "attractie" wel een bord met uitleg in het Nederlands, maar die uitleg is gewoon om een verhaal te maken, niet om écht iets uit te leggen:

https://photos.app.goo.gl/Q28SNZ1GWp2vfBW36

Video die het duidelijker uitlegt, heb ik jammer genoeg niet meer. Voor 7-jarigen die wat creatief spelen, is dit echter de hemel! En met 10 euro/persoon best betaalbaar lijkt me.

Dat werkt zéker goed. De bedoeling van het park is niet dat volwassen mensen helpen, het is net een ontdek en doe park specifiek voor kinderen. er is bij elke "attractie" wel een bord met uitleg in het Nederlands, maar die uitleg is gewoon om een verhaal te maken, niet om écht iets uit te leggen:

https://photos.app.goo.gl/Q28SNZ1GWp2vfBW36

Video die het duidelijker uitlegt, heb ik jammer genoeg niet meer. Voor 7-jarigen die wat creatief spelen, is dit echter de hemel! En met 10 euro/persoon best betaalbaar lijkt me.
Alright, vroeg het gewoon omdat 1 van de (weinige) foto's op hun site is van iemand die kinderen iets aan het leren of voordoen is.

Terug
Bovenaan